Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Malin wiper - 16 april 2012 18:28


  Jag fortsatte sen på Ellen Nybergs promenad och njöt av allt vackert runt om mig. Det har varit sånt väder som man varken fryser eller svettas i så det passar mig som handen i handsken. Jag har varit ute och promenerat  två gånger i dag....  



Två orädda Kanadagäss


    



 


Wiper was here.... 


 



          


 


  Ser på håll folk som håller på att röja och snygga upp i naturen. Dom hade lagt allt så snyggt och välordnat på sidoran för att sen plockas upp.



Det var detta härliga gäng som så fint hade röjt i naturen och dom var dessutom jättetrevliga och roliga. Som ni ser så är det endast en tjej med. Då kom jag att tänka på när jag gick på NC-utbildning och var enda tjejen där och det var jätteroligt. Tack för att jag fick fota er och en stor eloge till ert suveräna röjningsarbete... Det märktes att ni kunde er sak.  



Detta är ett USB minne kamouflerat till motorsåg. Klicka här för att komma in på sidan där det den finns 

 



   


 

  

Här kommer en favorit i repris med Janne Scaffer "Norrland". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag har sett honom live på en musikklubb i Sundsvall när jag var ung.  


Av Malin wiper - 16 april 2012 18:15

  


I dag är wiper på banan igen, jag har tydligen sovit gott från 04.30 till 11.30 så jag försökte mig på att möblera lite på balkongen för att få en liten vårkänsla. Det ryms en liten möbelgrupp till bakom denna men det är synd att balkongen är så långsmal. Vi kommer att ha flera blomlådor och kanske nån kruka och lykta på golvet. Bordet hade vi sen förut men stolarna har vi fått av Stockarydstjejerna (Stockaryds stationscafé) dynorna är köpte på Stockaryds second hand


 


Wiper på jakt efter vårtecken:



 



  


                         


 



 

  


    

   


 



  


                       

        


   

  



 



 



   

   

Jag fortsatte sen på Ellen Nybergs väg och träffade ett glatt härligt gäng som höll på att rensa i skogen,  jag fick ta en bild av dom som kommer i nästa inlägg   


                                           


Här kommer ett litet klipp på en katt jag filmade.


 

   

 

Av Malin wiper - 16 april 2012 12:30


happy Monday
click to get More Monday and Days of week Comments & Graphics


Jag har nyss vaknat och ätit frukost och nu är det dags att ta sig i kragen som det så fint (dumt) heter och gå ut i det fina soliga vädret. Jag missade tyvärr stickcafét i helgen och det är inte det enda utan även besöket hos mamma och syrran. Det är vansinnigt att sätta sig i en bil och åka 13 mil när man inte sover ordentligt.  Vi får åka tillsammas till helgen istället då jag har sovit lite bättre. Hoppas ni haft en fin och givande helg. Jag har inte nåt att skriva om just nu så jag återkommer senare då jag fått nåt gjort och är lite mer klar i huvudet. Min man har det jättebra hos sin skäkt däruppe i norr och dom hade en lyckad födelsedagsfest för hans mamma. Mr T bakade en pärontårta som dom hade grädde till och lite annat. Min svägerska hade lagat till en god fläskfilé med nån slags senapskräm som smakade ljuvligt. Svärmor hade fått jätteanvändbara presenter. Ingen idé att köpa prydnadssaker och sånt som hon redan har en massa av.



   



Här kommer Cher med låten Sunny. Klicka här för att komma in på Chers hemsida

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards