Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Malin wiper - 9 april 2012 14:00


  Den här tjejen såg jag på "Robins" pratshow nu sist och hon är verkligen en frisk fläkt och heter Theresa Andersson. Jag gillade hennes framträdande där men kom inte ihåg vad låten hette så det får bli denna istället. Klicka här för att se programmet på SVT Play

 

 

  Från wikipedia om henne:


Theresa Andersson, född 19 september 1971, är en svensk musikartist.


 


Theresa Andersson växte upp i Silte på Gotland och reste 1990 till New Orleans för att spela fiol med den svenske musikern Anders Osborne. I slutet på nittiotalet lämnade hon dennes band för att sedan spela med New Orleans-artister som Dr John, The Neville Brothers och Betty Harris. Hon är låtskriverska, multiinstrumentalist (bland annat fiol, gitarr och slaginstrument) och sångerska. I sina låtar blandar hon intryck från soul, folkmusik och pop.


    

Theresa Andersson bor och arbetar i New Orleans. Hennes enmansorkesterframträdande i det egna köket med Na Na Na, utlagt som video på Youtube sommaren 2008, blev mycket populärt med uppemot en miljon avlyssningar under kort tid


        

Min man sa nåt bra alldeles nyss: Vad skönt det är att bara få vila och njuta i det lilla i några dagar. Nu försvann mitt dåliga samvete för att vi inte gjort det vi hade bestämt oss för att göra i helgen. Vi behövde vila och komma till ro efter flytten och man skall lyssna till kroppens signaler.

Av Malin wiper - 9 april 2012 11:45


  Nu är det sista inlägget från vår resa till Krisianstad... och här var vi på väg mot ett sushiställe för att få oss en bit mat.  Vi blev visade vägen för min man hade glömt att skriva upp vad det var för sushiställe han läst om på nätet. Sen skulle det visa sig att det inte var detta ställe utan ett som låg en bit längre bort. Den får vi besöka nästa gång vi åker dit

 


När man närmade sig huset så såg man denna fina utsmyckning långt upp på fasaden. Det såg verkligen estetiskt ut.

 


Här är vi på väg in till Restaurangen som heter KO-SAN och vidade sig vara Sushi & Asian take away. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Eftersom dom har andra rätter också så är det ingen renodlad sushibar


 

 


  Här beställer man sin mat men det var inte så lätt att fota för ljuset var så där halvdoft så blixten tog inte heller. Sen var det rätt mycket folk som satt där och då kan man inte stå där som en paparazzi

 


  Fick en dåligt bild på ena sidan mot toaletterna där ingen satt just då. Det har ju varit så otroligt solgass och har man ingen systemkamera så blir det som det blir. Jag skall spara ihop till en sån för jag börjar växa ur den digitala än om jag vill ha den kvar också.


Detta är det jag beställde och det såg jättefint och fräscht ut och smakade jättegott än om det inte kommer helt upp till vår sushi "Samurai" i Jönköping för riset man får där är mästerligt.


Detta skall föreställa sushi art. Sushi på en lastbil. Klicka här för att komma in på sidan där det finns fler varianter 

 

   

   

Här ser ni min mans sushitallrik och han tog lite mer blandat än mig. Jag är mest förtjust i laxen   

   


Vad sägs om sushi tofflor?...  Klicka här för att se mer roligt. Klicka här för att komma in till sushisidan. Den skall jag länka till och läsa lite mer


 

Det här klippet har jag haft inne förut förut. Det kan underlätta för en amatör (mig) att göra sushi och det med Tupperware till hands. Vi har köpt sushitallrikar på Samurai sushibar men än inte gjort nån sushi trots att vi fick en sån fin sushi receptbok av min syrra och svåger för flera år sedan...  

 

Av Malin wiper - 9 april 2012 10:45


     Nu har jag faktiskt sett en komedi men det var en Thrillerkomedi...  men mer komedi än thriller tycker jag och med lite måbra filmkänsla. Den heter The Con Artist och var sevärd än om inte i klass med "Notting Hill" så njöt jag och min man av den mysiga filmen. Han som spelade huvudrollen påminde om vår svenska skådespelare Lasse Åberg i  utseende och kroppshållningen så man blev lite full i skratt. Filmen är från 2010 i regi av Risa Bramon Garcia och i rollerna ser vi: Donald Sutherland, Rossif Sutherland, Sarah Roemer, Russel Peters, Rebecca Romijn mfl.  



Det står i handlingen en ond maffiaboss men det får man ta med en nypa salt för rollfigurerna som spelade skurkar var lite oförargliga och kändes som lite halvsnälla skurkar under ytan


  


Eftersom handlingen håller till en stor del av filmen i en bilverkstad så använder jag mig av en bil för att ge betyg. Den får 3 svaga bilar i betyg av 5 möjliga


               

 



Jag fattar inte vad det är frågan om för jag steg nyss upp ur sängen och min man ligger och sover fortfarande. Undrar om inte allt med flytten kommer efter nu eftersom vi är så otroligt trötta. Vi skulle ha åkt till min mamma i helgen och tyckte vi hade så många dagar på oss.  Jag får åka dit när min man åker upp till sin släkt i Piteå senare i veckan då jag skulle ha åkt till min son i Enköping men vi har fått satt nytt datum eftersom han har så mycket att göra just nu. Vi skulle även  ha varit ute och promenerat hela helgen man inget har blivit av. Nu vet jag i alla fall att det är pollen som gjort mig både trött snuvig och rinnande ögon. Efter två dagar med medicinering så är jag mycket bättre men tröttheten sitter kvar.  Lika bra att gilla läget och ta en dag i taget rätt som det är så piggnar man till.


 


Nu skall jag fixa lite frukost  och väcka mannen. Ha en skön sista dag på påsken.


dividers
click to get More Dividers Graphics

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards