Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Bilolycka i Vaggeryd!

Av Malin wiper - 7 april 2012 23:45


När vi åkte till Jönköping så hade det hänt en olycka vid undergången Vaggeryds norra infart. En traktor med en skopa på släp hade tagit i överbyggnaden och då blev det tvärstopp och skopan välte bakåt. Det var fullt pådrag med poliser som dirigerade om oss bilar upp på gång/cykelbanan och även när vi kom hem efter flera timmar i Jönköping så var det fortfarande stopp och även brandkåren var där. När jag läste i Skillingaryd.nu så står det att ingen blev skadad, så skönt.


 


När vi kom in till Jönköping så visade det sig att dom hade en välbesökt mässa på Elmia med bilshower så det var köbildning på många ställen. Vi hade velat åka dit för att fota lite bilar men det gick inte att komma fram dit. Att besöka mässan kostade 250 kr och det tycker jag är för mycket för det brukar komma extra kostnader inne på mässorna också. Tyvärr så var det lite halvfarligt i stan i dag för dom körde som dårar och i en rondella så utövade en bil "Burn out" önskade att jag hade kamerna framme för att spela in så hade ni sett hur dramatiskt det såg ut. Hade polisen varit där då så hade personen mist körkortet. Klicka här för att se hur en Burn out ser ut. Fast bil nr 2 i detta klipp står stilla men det gjorde inte den som vi såg utan den hade full fart genom rondellen så vad som helst hade kunnat hända. Klicka här för att se vad som kan hända vid Burn out om man har otur. Jag tyckte det var otäckt och det lät hemskt och det var första gången jag sett nåt sånt


 


 

 


  Efter att vi ätit på Malmborgs Lilla i dag så åkte vi iväg till IKEA. Min mans kontorsstol funkade inte längre så vi har kollat varje gång vi varit ute och nu fick vi napp på deras fyndavdelning där denna stol befann sig. Den hade kostat 1.700 kr och var nu nedsatt till 250 kr p.g.a att det var lite fläckar på stolsdynan men dom kan man tvätta bort. Den passade honom ypperligt och var jättebekväm 


Sen köpte vi varsin trälåda som heter "Pränt" som vi skall ha till minneslådor med minnessaker under vår tid tillsammans och lite andra minnen. Här sätter min man ihop lådorna


Så här ser dom ut, lite tråkiga kanske men det är bara att måla eller sätta nån snygg text med ens namn på eller bara minnen. Min son gjorde en sån låda för ett tag sen med sina finaste minnen under åren. Man kan exempel lägga ner brev, kort små saker man fått som betyder mycket mm

 

Så här fin kan en minneslåda se ut också. Även våra trälådor kan vi dekorera med band och annat. Klicka här för att se vart denna finns. Vi får se hur dom kommer att se ut sen när vi är klara
 


 

Här kommer Melody Gardot med låten "Good Night". Klicka här för att komma in på hennes hemsida




Goodnight Myspace Comments
click to get More Goodnight Comments & Graphics

 
 
Vicke

Vicke

8 april 2012 09:27

Tur att ingen blev skadad ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 april 2012 11:51

Ja du det var verkligen tur och det känns som dom haft änglavakt.

Ha en fin dag själv
kram

 
ansepanse

ansepanse

8 april 2012 11:30

usch, det där ser rikigt otäckt ut, vad skönt att det inte blev någon skadad i den olyckan, det där med burn out har jag aldrig rikigt förstått mig på, vad är det som är roligt med det liksom, vilka fina minneslådor, och där gjorde ni ett riktigt kap med kontorsstolen :)
en fortsatt fin påsk till dig - bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

8 april 2012 11:50

Ja du det var fullt pådrag och såg verkligen otäckt ut. Förstår inte heller mig på detta med burn out och har aldrig hört talas om det förrens i går. Minneslådorna blir fina när vi fixat dom och stolen var verkligen ett fynd

Ha en fortsatt fin påsk kramar

 
Hebbe

Hebbe

8 april 2012 12:02

Hej,,skönt att ingen blev skadad...Ja jag tyckte oxå att Kenny blivit tunn och gammal,klart han är snart 75 år..Men det var ett bra program.
Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

8 april 2012 12:31

Ja du det var skönt för det såg otäckt ut. Han såg ändå fräsch och pigg ut för sin ålder. Dom flesta har ju lyft sig i USA.

Verkligen bra och underhållande program

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards