Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Happy Easter!

Av Malin wiper - 5 april 2012 08:30



God Morgon till en kall skärtorstag. Vi har 10 grader kallt men solen är på väg fram och jag ser fram emot en förmiddagspromenad. Min man arbetar så vi skall inte göra nåt särskilt utan fortsätta att fixa härhemma och rensa mer så vi blir klara nån gång. Hoppas vi kan åka iväg till Kinna, Skene på lördag.


    

Syrran och svågerns hund och katter. Klicka på bilderna så blir dom större 

               

       

Min syster arbetar på Markbladet i Kinna. Klicka här för att se vad min syster skriver i Markbladet på "Redaktionsbloggen" ang fästingar och sina djur.  Klicka här för att komma in på Markbladets hemsida


 

 

GLAD PÅSK! ÖNSKAR JAG ALLA MINA LÄSARE     


 
 
Hebbe

Hebbe

5 april 2012 08:59

GLAD PÅSK,,,här skiner solen och det är + grader,skönt..
Jag ska nu åka till min mor och fika..Haé Bra Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 april 2012 10:52

Vi har också sol men minusgrader. Härligt att du skall träffa din mor. Det gör jag på lördag

Ha det bra själv
kram

 
Hebbe

Hebbe

5 april 2012 09:03

Tackar,,jag har alltid varit intresserad av ord och bild,köpte min första systemkamera 1959,,sen att sitta vid datorn och sätta ihop dessa collage är jättekul..GLAD PÅSK KRAM..

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 april 2012 10:51

Ja det syns att du är det. Oj vad tidigt du hade en sån kamera, då var det inte så vanligt. Jag måste lära mig lite mer också när jag skaffar en systemkamera

Glad Påsk själv
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 april 2012 09:04

Godmorgon på dig . Åh så fint fjäderris på din toppbild! Din påskhöna var med rolig skrattar gott men tulpanerna är så underbara med alla dessa färger de har man vill ha en famn av dem allihop ungefär. Ja kallt var det i morse men jag klarade mig med -6.8 ser att du hade det riktigt ruggigt, men solen är uppe så det blir bättre ,, Ha en bra dag nu då.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 april 2012 10:50

Dom har satt påskfjädrar på mång träd här i samhället så det är en bild därifrån. Ja du den påskhönan köpte jag förra året på Mimmis Magasin och den är kul. Tulpaner är verkligen jättevackra och helst på våren. Då har vi nästan lika kallt. Skönt ändå att solen är uppe.

Ha en bra dag själv

 
skrivmoster

skrivmoster

5 april 2012 09:06

Men så kallt ni har! Vi har klarat oss undan och har nu ca +1 grad.

Här ska göras lite pyssel så ska vi sedan bara njuta av påskhelgen.
Må gott och ha det bäst! GLAD PÅSK! Fina bilder du lagt in igen!

Kramar från oss!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 april 2012 10:48

Tänk att ni har varmare än hos oss fast ni bor så långt uppe i norr. Härligt att ni bara skall njuta och ta det lugnt. Kul att du gillar bilderna ;)

Glad Påsk till dig och Mr E

varm Påskkram

 
Paula

Paula

5 april 2012 09:53

Här är det också kallt men sol. Imorgon ska det visst bli regn:(
Då ska vi köra till Kristianstad. Önskar er en glad påsk!

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

5 april 2012 10:47

Då har vi samma väder som hos dig. Vi som nyss varit till Kristianstad, synd att det inte var nu så vi kunde träffas

Ha en Glad Påsk själv
kramar

 
Pisan

Pisan

5 april 2012 10:31

Önskar dig detsamm vännen! Här skall vi mest ta det lugnt i helgen. Jag skulle också vilja åka till Skene på lördag. Är sugen att gå och kika på Fyndlagret. Det var länge sen vi var där, det var nog i somras tror jag...
Ha det så gott! Men vi ses väl på Blåkulla sen va? :-) Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 april 2012 10:45

Tack vännen! Det var länge sen vi var till Fyndlagret också. Undrar om dom har öppet på lördag?. Vi tar det också lugnt och bara rensar vidare ;) Hoppas vi ses på Blåkulla ;)

Ha en fin dag
varm påskkram

 
Pisan

Pisan

5 april 2012 10:31

Önskar dig detsamm vännen! Här skall vi mest ta det lugnt i helgen. Jag skulle också vilja åka till Skene på lördag. Är sugen att gå och kika på Fyndlagret. Det var länge sen vi var där, det var nog i somras tror jag...
Ha det så gott! Men vi ses väl på Blåkulla sen va? :-) Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 april 2012 11:26

Det blev tydligen dubbla kommentarer ;) bloggen är väldigt långsam just nu och funkar inte fullt ut

kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 april 2012 11:58

Jättefin header! Man blir glad av alla dessa sprakande färger och din höna är ju bara så söt/tuff;)
Vi hade -5 i natt men nu har det stigit till +5. Solen skyms av en lätt molnslöja.
Vi har inga speciella planer för påsken. Vår son kommer upp från Göteborg över helgen och det ser vi förstås fram mot. Umgås och koppla av räcker gott;)
Varma kramar,
Lambergsfrua
Önskar dig och Mr T en riktigt fin påskhelg!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 april 2012 12:55

Tack snälla du ;) Det är fjäderbeklädda träd i samhället. Hönan köpte jag hos Mimmis Magasin förra året ;) Härligt att ni fått plusgrader nu. Kul att sonen kommer dit i påsk. Vi skall också ta det lugnt och åker nog till mamma om min mage lugnar ner sig.

Tack för påskhälsningen och min man hälsar tillbaka

Glad Påsk till er båda

Påskkram

 
Vicke

Vicke

5 april 2012 19:44

Jag tittar bara in för att önska dig en glad påsk.

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 april 2012 23:00

Det uppskattar jag.

Glad Påsk till dig också
kram

 
Ingen bild

Helene

5 april 2012 20:54

Glad Påsk till er båda!! Ser att det har hänt mycket på sista tiden, både kul och mindre kul grejjer.....hoppas att ni får en lugn och skön Påsk! Själva har vi haft besök från Sverige i två veckor och åker till Las Vegas över Påsk innan våra vänner åker hem på måndag.
Peace n Love, Helene

Malin wiper

5 april 2012 23:02

Tack snälla Helene. Vad kul att ni haft Sverigebesök och lyckostar som åker till Las Vegas.

Glad Påsk och Peace and love to you to
Hugs

 
Vicke

Vicke

6 april 2012 08:35

ha en fin dag nu, det regnar hos mig

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2012 08:45

Det ser ut att ha regnat här också. Ha en fin dag själv
kramar

 
Annelie

Annelie

6 april 2012 08:51

GLAD PÅSK önskar jag en go "påskkärring" med en go "påskgubbe"...
Såna träd har vi i en del av stadens rondeller, en står det en massa kvastar upp och ner i (också en fin påsktradiotion). Vi har en hel del rondeller här och de brukar vara jättefina året runt.

Ha nu en jätte, jätte mysig påskhelg med allt vad det innebär.
Här blir det kaffe & tårtbjudning i morgon eftermiddag (Göran fyller ju då, och jag fyller någon dag senare).

Varma kramar till både "kärrnga" & gôbben"...

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

6 april 2012 08:56

Tack snälla du ;) Härligt att ni har såna pyntade träd också. Det är ju alltid så fint neröver Skåne så jag förstår att dom gör sig för.

Ha en jättemysig påskhelg. Vad kul att din man fyller år då förstår jag att det blir fest. Tänk att ni fyller så nära varandra

God fortsättning på Påsken till er båda
Stor Påskkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards