Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

O.P. JOHANSSONs SKO-AFFÄR!

Av Malin wiper - 2 april 2012 10:45

  


Vi blev tipsade av ett par om denna skoaffär som ger en riktig nostalgitripp att gå in i. Eftersom den låg på affärsgatan och vi nyss varit in och fikat på ett nostalgicafé så måste vi bara gå in och kolla. Jag har så mycket mer att skriva om så det räcker i flera dagar till

 

                          

   

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa affärens historia som nu är inne på fjärde generationen. Klicka här för att komma in på deras facebook

 


Det är kartonger utefter väggarna i sko-affären så det känns så ombonat och bekant för mig som är äldre och är rena historieboken. Dom har dessutom hög kvalitet på sina skor och dom är jättesnygga


       

 


På ett bord i mitten så står det kartonger under också

 

                                 

 

   


Här ser ni ägaren Olle Johansson som vi fick en liten pratstund med.

 

        

    



Olle Johansson har själv tillverkat dessa herrskor 1963 och det är ett par Bally Schweiz. Dom är otroligt bra handjorda och står innanför glas och där har dom en del nostalgiprylar som jag glömde att fråga om jag fick fota. När vi åker dit nästa gång så skall vi köpa skor och även fota lite mer noga

   

   

     

Innanför glaset står också två herrskor i guld och silverfärgat 

Klicka här för att kolla vart jag hittade dessa guldiga träningsskor 



Här lite fina lejongula damskor med höga klackar, enligt mitt mått mätt...  


             

 

   


Snygg svart lacksko med bred klack och öppen tå som även finns i vitt. Tyvärr så blev bilden för gul och mörk hur jag än försökte i bildprogrammet   


   



Det var som en liten skoutställning utefter sidorna i upplysta skåp och det såg så läckert ut. Det var ganska vanligt förr

                   



En spegelblank snygg herrsko i svart lack

 



Två snygga damskor i beige mocca

 


  


Här står min man och begrundar

 


På andra sidan så tronade herrskoutställningen upp sig

 


Läcker röd damsko med nitar baktill och en mönstrad klack

 

       



Det fanns även jättemycket av fina herrskor av alla sorter


 

 


Svarta klackskor för damer i rundad tå

 

 



Vit sko röd klack, läckert

 

 

   


Lite somringt i mocka tyg och guldfärgat


 

   

   

     

   

Här ser ni kvinnan som är gift med Olle Johansson och hon är också ägare av sko-affären och som ni ser en vänlig kvinna.


   Klicka här för att läsa ytterligare lite om sko-affären  


    


 


Här kommer Cliff Richard and The Shadows med låten "Summer Holiday". Klicka här för att komma in på Cliff Richards hemsida

   

   

 
 
ansepanse

ansepanse

2 april 2012 11:22

wow vad mycket fina skor, jag kanske skulle ha sådana där guldiga gympaskor till vovvepromenaderna :)
ha en fin dag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

2 april 2012 14:22

Det fanns hur mycket som helst. Ja du det vore festligt.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards