Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Värnamo Sjukhus!

Av Malin wiper - 29 mars 2012 19:20

Min man kom hem efter att ha varit till läkaren men han skickade en elektronisk remiss till akuten på Värnamo sjukhus. Han ville att min man skulle åka dit för att få mer undersökningar eftersom han haft detta så pass många gånger än om det gått nåt år mellan varje gång. Det var bara att slänga sig i bilen för att åka dom fyra milen till Värnamo. Här är vi på väg in till akuten. Min man hade packat en väska för säkerhets skull om han måste ligga kvar.


Det blev en rätt lång väntan och allt var klart 17.30 Han behövde inte ligga kvar trots att snbbsänkan var förhöjd och det tydde på en infektion.  Jag blev så glad och lättad att han slapp ligga kvar men vi fick skynda oss till apoteket som stände 18.00 för att han skulle kunna ta ut två sorters penicillin han fått utskrivet. Min man fick en jättetrevlig manlig läkare som ursprungligen kom från Umeå, min mamma är också från Umeå. Han sa att min man skulle få en tid till en annan undersökning för att kolla upp tarmarna och det var inte den vanliga rektoskopin eller koloskopin utan nåt helt annat som jag inte uppfattade riktigt.

 

Här sitter stackarn och väntar på läkaren. Nu är han jättetrött och har tagit två tabletter redan. Vi hade inte hunnit äta lunch så vi får ta nåt nu. 


  

Nu önskar jag er alla en härlig kväll. Min man hälsar och tackar för era omtänksamma kommentarer...  


  

Här kommer låten "Sick And Tired" med Anastacia. Klicka här för att komma in på hennes hemsida  


 
 
Cattis

Cattis

29 mars 2012 21:28

Vad skönt att han inte behövde ligga kvar för det är ju alltid skönast hemma. Hoppas han blir mycket bättre nu när han fått medicin.

Sv: Karlskrona tror jag ni kommer att tycka om ifall ni åker neråt någon gång. Speciellt för Mr T för du berättade en gång att han tyckte om båtar och sånt som finns här. Sommaren är finast här, om det inte blåser förstås för det gör det. I stan blåser det åt alla håll hela tiden. :))))

Kram vännen och även en till Mr T.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

30 mars 2012 08:22

Det var en lättnad för oss båda att han slapp ligga kvar. Han känner sig bättre redan och den lilla feber han hade har gått ner.

Det blåser här också så det är vi vana vid. Just nu har vi fullt upp för vi skall åka bort nu och nästa helg och nästa ;) men sen är det lugnt

ha en fin dag
varm kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 mars 2012 00:35

Hej Men så trist att han blev dålig din make men skönt när man får åka hem och inte behöver ligga kvar man ligger så illa i deras sängar och deras tunna kuddar så fryser man jämt för de hart så tunna täcken, Skrattar,,,gnälligt låter det men jag har legat ett antal gånger och frusit. Hoppas han oiggar på sig fort Godnatt nu härifrån.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 mars 2012 08:20

Hej! Tack för din fina kommentar och att du tittade in till mig. Han har varit frisk så länge nu men detta är en återkommande grej som han får dras med. Ja du det är härligt att han slapp ligga kvar och frysa i dom tunna täckena ;)

Då såger jag god morgon istället ha en fin dag
Mvh
Malin

 
helga

helga

30 mars 2012 08:40

Åh, det där lät ju jobbigt! Hoppas han får bästa möjliga hjälp så han mår bättre snart!!!

Trevlig helg!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 mars 2012 09:33

Det är verkligen jobbigt när han får detta uppe på alla andra krämpor han har. Han kom i tid så han slapp ligga inne. Tack för din omtanke kära vän
Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

30 mars 2012 09:23

Vi är glada över att mr T har fått hjälp och mår bättre nu. Det är er väl unnat att få en skön helg på annan ort.

Skönt att det inte blev inläggning så era planer gick i kras ...
Varma kramar och krya-på-dig-hälsningar till mr T.

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 mars 2012 09:32

Tack snälla du för dom fina orden. Mr T hälsar så mycket till er båda. Penicillinet brukar börja verka rätt snabbt. Det skall bli toppen att åka bort lite.

Ha en jättefin dag ni båda
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards