Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Malin wiper - 29 mars 2012 19:20

Min man kom hem efter att ha varit till läkaren men han skickade en elektronisk remiss till akuten på Värnamo sjukhus. Han ville att min man skulle åka dit för att få mer undersökningar eftersom han haft detta så pass många gånger än om det gått nåt år mellan varje gång. Det var bara att slänga sig i bilen för att åka dom fyra milen till Värnamo. Här är vi på väg in till akuten. Min man hade packat en väska för säkerhets skull om han måste ligga kvar.


Det blev en rätt lång väntan och allt var klart 17.30 Han behövde inte ligga kvar trots att snbbsänkan var förhöjd och det tydde på en infektion.  Jag blev så glad och lättad att han slapp ligga kvar men vi fick skynda oss till apoteket som stände 18.00 för att han skulle kunna ta ut två sorters penicillin han fått utskrivet. Min man fick en jättetrevlig manlig läkare som ursprungligen kom från Umeå, min mamma är också från Umeå. Han sa att min man skulle få en tid till en annan undersökning för att kolla upp tarmarna och det var inte den vanliga rektoskopin eller koloskopin utan nåt helt annat som jag inte uppfattade riktigt.

 

Här sitter stackarn och väntar på läkaren. Nu är han jättetrött och har tagit två tabletter redan. Vi hade inte hunnit äta lunch så vi får ta nåt nu. 


  

Nu önskar jag er alla en härlig kväll. Min man hälsar och tackar för era omtänksamma kommentarer...  


  

Här kommer låten "Sick And Tired" med Anastacia. Klicka här för att komma in på hennes hemsida  


Av Malin wiper - 29 mars 2012 09:38

 


  Min man har haft problem med magen några dagar och jag sa till honom att det nog är hans divertikulit som kommit tillbaka. Det är inflammerade tarmfickor som måste behandlas med penicillin om det inte går tillbaka av sig själv. Första gången han fick det så hamnade han med dropp på sjukhuset men nu vet han ju vad det är så det är lika bra att gå till läkaren så fort som möjligt. Han har fått en tid i dag 13.40 på vårdcentralen och när han börjar medicinera så brukar det bara ta ett dygn så känns det bättre. Vi har en kort resa inplanerad i helgen så jag hoppas han blir bättre. Jag skriver inget om detta om det inte blir av.


      


Klicka här för att läsa om "Divertikulit". Det står att det bl.a kan bero på fiberfattig mat och det stämmer verkligen inte in på min man som ätit mycket fibrer i hela sitt liv. Jag däremot har inte kunnat äta så mycket fibrer för min mage tål inte för mycket sånt men ändå har jag en helt felfri tarm. Det är säkert ofta genetiskt betingat. Klicka här för att läsa ännu mer utförligt om divertikulit


 


Nu har dom kommit på nåt nytt att IBS kan behandlas med hypnos. Klicka här för att se vad dom skriver i Aftonbladet


Av Malin wiper - 29 mars 2012 09:30

I går var vi också till Malmborgs Lilla för att äta lunch. Solen sken och stämningen var hög och man kände den vanliga trivselkänslan när man var där. Man slappnar av och bara "är"


Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook 



Här ser ni Emily högst upp och Victoria som driver cafét längst ner. Fick en riktigt kul bild på tjejerna...   Victorias man Gustaf var inne en sväng också och det var kul att få träffa honom. Han driver Malmborgs Konditori och han var jättetrevlig och dom var fina ihop.


Klicka här för att komma in på Malmborgs Konditoris hemsida



Vi tog räksallad som dom satt en personlig touch på. Den är verkligen njutbart god med sina gula krämiga ägg och en jättegod majonnäsblandning under ägget. Räkorna är handskalade och sen en god sallad med massor av grönsaker och en underbar dressing  


          



Min man köpte en pain riche som gjorts på surdeg. Han är galen i deras surdegsbröd. Jag gillar mer deras "Ankarstock" som är en höjdare med leverpastejskivor på.


  


 


Här ser ni månadens te som nu kostar 119 kr ord pris 179 kr.


  


Efter maten tog vi en kopp kaffe och varsin chokladtryffel med päron  



Den fanns även i pistage som syns till vänster



Den i mitten på denna bild är mandelmarsipan. Den har jag inte sett förut


 

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards