Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Malin wiper - 23 mars 2012 18:45

  

Här ser ni vart min man och hans arbetskamrater håller till fram till den 28/3 då hunddagiset skall vara klart. På andra sidan gatan ligger vårt nya "Netto". Jag var dit för att hämta min man och även kolla hur långt dom kommit


  

Här står trevlige och glade Mr A utanför hunddagiset.


  

Mr I hade en tröja på sig med en text som verkligen passade till honom. Han har hållit på och mekat med bilar sen barnsben.

  

Här lyfter Mr I och Mr M upp hundgårdsnät som skall användas till båsen.

 

Längst in i detta rum för hundarna står min man och målar och den andre mannen är Mr A 

 

  

Dom har endast en tjej med i projektet och hon är sambo med Mr M. Hon stod ute i solen och målade dörrar. Jag fick mig en pratstund med henne och hon är så lättsam och gullig


  

Ytterligare ett rum med hundbås



  

Mr I har gjort en liten praktisk lösning i form av en träbit och en skruv ovanpå där man sätter i skruvdragare


  

Sen skruvar han med borrmaskinen så att träbiten roterar och kan röra om i färgburkar



Av Malin wiper - 23 mars 2012 13:42

  

Jag hämtade min man på hans arbete i dag för att locka honom till en fika på Ritz konditori och sen en långpromenad. Han fastnade på kroken och vi har nu njutit en stund men sen blev det för varmt i solen så vi styrde kosan hemåt. Dom har ett stort jobb där dom bygger ett hunddagis och jag fotade lite som kommer i ett annat inlägg.  Det är jättevarm ute med 13 grader i skuggan.

 

  

Det är lite is kvar på Lagan fortfarande.


  

Här en knipa


    

      


   

    


   

Sen blev det som sagt en fika på Ritz  


   

Min man tog en smörgås med korv, ägg och grönsaker som var jättegod. Jag tog grillad smörgås men den hann jag äta upp innan jag kom på att jag skulle ha fotat den...   


   

Hallå där alla mina härliga bloggläsare. Hoppas ni har lika fint vårväder.... 


  

Här kommer låten "Take care" med Imany. Har aldrig hört talas om henne men hon har en härlig röst och låten är skön. Hon heter egentligen Nadia Mladjao men är känd under artistnamnet Imany. Hon är en afro-soul-sångerska som föddes 1979 French Comoros Island. Klicka här för att komma in på en annan sida som handlar om henne



Av Malin wiper - 23 mars 2012 09:00





Jag letade på youtube efter fler versioner på låten "Friday on my mind" och hittade denna med en man som heter Stevie Riks. Har aldrig hört talas om den sångaren förut. Låten har jag haft inne förut med Easybeats och även David Bowie och många andra har spelat in låten. Han föddes 1967 och är en brittisk komiker och impressionistisk. Han släpper främst material via internet och videovisning på Youtube. Han deltog i Central Television:s Nya ansikten 1988 och har presenterat på BBC TV-tidningen programmet Inside Out

 


 


Hans specialiteter är imitationer av musiker från 1960 och 1970 men har även förgrenat sig till andra områden såsom personifierar fotbollspersonligheter. Klicka här för att läsa mer om honom


  


Klicka här för att komma in på en sida som handlar om honom där man också kan se fler klipp på personer han imiterar


 



Klicka här för att komma in på Stevie Riks hemsida

Av Malin wiper - 23 mars 2012 08:45


Friday Myspace Comments
click to get More Friday Comments & Graphics


Då var det fredag igen och jag fattar inte vart veckan har tagit vägen. Det är nollgradigt uten men solen har redan brutit fram så det blir nog en fin dag.  När vi var och kollade på denna lägenhet så trodde vi det fanns ett badkar och vi blev så glada för det finns inget bättre än att lägga sig i varmt vatten när man har skador i kroppen. Just nu skulle det sitta bra med ett skumbad men jag får nöja mig med att ta ett fotbad och det är skönt det också.



 




Jag skall gå till apoteket i dag och köpa mig nåt för pollenallergi för jag är så trött, hes och moloken. Syrran skickade mig en länk som visar att pollensäsongen redan börjat. Klicka här för att komma in på den sidan. Det finns två arter av alar i Sverige Klibbal i söder och gråal i norr. Dom blommar i mars-maj. Själv har jag mest haft besvär med ögonen, trötthet och deppighet men i år har jag även besvär med heshet och snuva.




  


Den här bilden på Al hittade jag här. Klicka här för att läsa om pollenallérgi.


Jag har mest använt mig av Clarityn för min pollenallergi och den har funkat bra hittills. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om det läkemedlet. Det har blivit fruktansvärt dyrt med sina 161.50 för 28 tabletter. Är det nån av er som har förslag på nån annan receptfri medicin? den måste vara utan konserveringsmedel.   


 


Nu önskar jag er alla en fin fredag och att ni har en fin helg att se fram emot        


 

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards