Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Blus och kofta!

Av Malin wiper - 16 mars 2012 18:29

  

Jag köpte en silkig tunn blus på kapp Ahl i dag (blågrön) och den var nedsatt från över 300 kr till 100 kr och dessutom fick jag den för 75 kr för jag hade Kapp Ahl kort


  

Var sen in på en väskaffär som  även har smycken och köpte detta halsband med pärlor som är trädda på en kedja som ser ut cykelkedja


  

Så här ser den ut på nära håll. Det var helt nyhemkommet och jag har flera olika örhängen i såna pärlor som passar till halsbandet och dom har Pisan tillverkat


  

Sen köpte jag en vit stickad kofta hos vår egen klädbutik "Selma" som satt jättebra och inte var så varm och tjock utan alldeles lagom. Den passar även att ha på lite kallare sommarkvällar med olika kläder under. det var snyggt mönster på ärmarna och nertill.


Klicka här för att komma in på Selmas Klädbutiks facebook


  


När jag var smal så passade jag figursydda kläder också för då hade jag midja...   Denna var rätt läcker. Hittade bilden på nätet men sidan var tom för övrigt. Jag har inte så stort val så länge jag är överviktig utan får ta det som ser bäst ut på mig. Jag har en sk päronformad kropp men just nu är den rulladformad....  


 


  

Det är stickcafé på söndag (Mimmis Magasin) och jag håller på med en klädnypeklänning som jag skall ha färdigt tills dess. Förra gången jag var där så undrade många vad jag höll på med när jag satt och klippte i tyg. Så dom ville att jag skulle visa upp en klänning på söndag.



  

Då skall jag använda mig av denna barngalge som jag köpte på Tina & Översten i Skillingaryd. Den består av stora pärlor och ser lite extra fin ut motför dom plastgalgar jag brukar använda mig


 
 
Cattis

Cattis

16 mars 2012 20:36

Vilka fina kläder du hittat och även halsbandet var jätteläckert.
Koftan du visar som hade en tom sida fastnade jag för också. En sådan hade jag gärna stickat till mig själv. Vet du vad jag fastnade mest vid på den? Jo, knapparna. Undrans om det finns mönster på det?
Du som är så duktig på att hitta saker och ting kanske kan hitta det.

Nu har jag inte sett dig i verkligheten men på bilder som du visat på dig så ser det inte alls ut som om du är rund och behöver tänka på att ha raka kläder. Jag tror du skulle passa jättebra i formsydda kläder.

Kram vännen och ha en bra fredagskväll

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

17 mars 2012 04:54

Vad kul att du tycker det. Skall leta efter koftan sen och det är klädda knappar på den. Att jag inte kan ha insvängt just nu är för att jag har lagt på mig vatten så det bullar upp sig på sidorna

Du är för go ;)

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

16 mars 2012 22:11

Så snygga plagg du fyndat! Det var i alla fall här klubbdag på KappAhl idag och imorgon. Men då skulle man ha fått sin "lön" innan det är läge att handla för mig ...
Det går flera tåg!!

Kram och god natt nu från trötta mig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 mars 2012 04:52

Tack! Vi hade också klubbdag så jag fick den 25% billigare också. Sen fick man ett kort på 50 kr billigare om man handlade ytterligare ett plagg

Jag skulle ha väntat också tills på måndag

Ha en fin dag
kramar

 
kaffehörnan

kaffehörnan

16 mars 2012 22:33

Vad sköna fynd du gjort

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

17 mars 2012 04:51

Vad kul att du tycker det

Ha en fin dag
kram

 
Lena

Lena

17 mars 2012 08:00

Snygga fynd som du hittat!

Önskar dig och Mr T en skön helg!

Kram

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

19 mars 2012 07:16

Vad kul att du tycker det.

Mr T hälsar tillbaka och vi önskar dig en fin måndag
kramar

 
Annelie

Annelie

17 mars 2012 18:20

Snygga kläder du fyndade,, skojj när man har hittat kläder tills så vettiga pengar.
Jag gillade verkligen tröjan du köpte dig,, är nog en "tröjoman" själv.. *L*

Häftigt halsband också...

Ha en jättemysig fortsättning på helgen.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

19 mars 2012 07:13

Vad kul att du tycker det. Blusen var billig men kostan kostade 345 kr. Tröjan kändes så skön på. Häftigt ord "Tröjoman" du är för go

Halsbandet såg både tufft och elegant ut på samma gång

Ha en jättefin måndag
varm kram

 
Sussi

Sussi

18 mars 2012 14:40

Åhh vad fina saker du köpt. Älskade färgen på blusen! En vit kofta passar till allt och är perfekt i sommar..
Minfigur kan nog mer jämföras med en blandning mellan päron och äpple. Inte lätt att hitta kläder som passar då. Önskar jag kunde ha den där fina korta figursydda koftan du visar men jag skulle mer se ut som en flodhäst i den ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

19 mars 2012 07:10

Kul att du tycker det. Färgen är verkligen fin och den är silkigare i verkligheten. Ja du det är inte så lätt detta med kläder. Jag tycker du ser så smal ut så nog skulle du kunna ha en sån kofta

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Petra

18 mars 2012 17:30

Jätte fina kläder och smycken!!Hoppas du har haft en trevlig helg! Kram

Malin wiper

19 mars 2012 07:09

Tack snälla du ;) Det har varit en orolig helg. Hoppas du haft en fin helg

Ha en bra dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards