Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Vinställ! och en spegel....

Av Malin wiper - 16 mars 2012 08:15

 

Akleja blomsterhandel


God morgon kära ni. Hoppas natten varit sömnrik och utan mardrömmar. Min man började arbeta redan 07.00 för dom har fått in ett stort jobb och han har haft rätt mycket pappersarbete. Det är lite regntungt ute men varmare än i går. Vi skall åka ett ärende in till Jönköping i dag och samtidigt lämna in grejer på second hand som vi rensat ut i källaren. Trots att vi rensade innan vi flyttade från huset så har vi alldeles för mycket saker som bara ligger och skräpar. Undrar hur det skulle se ut om jag inte rensat varje gång vi flyttat. Sen min man och jag träffades för över 20 år sedan har vi flyttat ett antal gånger och vi har bytt möblemang flera gånger också.  Det skall bli kul när vi hittar alla fotoalbum och gå på minnenas allé. När man träffar folk numera så sitter man inte och kollar i fotoalbum som förr.


  

I går fick vi upp spegeln i hallen och det känns skönt att det går framåt i pyntandet av lägenheten. Det blev jättebra och den är lagomt stor. Spegeln finns på IKEA och heter "Husnes" Jag trodde vi betalade över 300 kr för spegeln men nu ser jag att det står 299 kr. Klicka här för att komma in och se spegeln

  

Vinstället vi köpte för 20 kr på second hand är nu på plats också bredvid "Likörhörnan"...  men kolla så gapande tomt det är...  Vi får ta och fylla upp det. Hoppas vi hittar pluggarna till stället vi köpte på Mimmis också för det skall vi ha i ett annat rum. Nu börjar det kännas som ett hem än om det är lite mer att sätta upp. Vi tar en sak i taget


  


Här en annan form av vinställ som känns lite tryggare och ursnyggt. Det finns på Oscarssons Möbler. Klicka här för att komma in på deras hemsida


Ha nu en riktigt skön fredag vad ni än skall hitta på.

  



Här kommer den passande låten "Days of Wine and Roses" med Ella Fitzgerald. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 
 
helga

helga

16 mars 2012 09:22

Det är roligt med pyntardelen... Inredningsdetaljer kan förändra så mycket! Läcker spegel och läckert vinställ också!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2012 18:29

Ja du det är så roligt att pynta och att kunna köpa lite nytt. Kul att du gillar grejerna

Ha en toppenkväll
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

16 mars 2012 12:14

Vad fint det är med påskliljorna, det är verkligen en blomma som jag uppskattar varje år den kommer. De som är planterade ute börjar visa sina gröna blad så om några veckor står de nog i blom :)
Vinstället med korkarna var riktigt fyndigt. Tycker även att ert är snyggt, inget som tar en massa plats men ändå ser man flaskorna.
Idag kom bloggvinsten och en massa mer saker. Tusen tack, du vet ju att jag verkligen gillade servetterna :) Tidningen har jag hunnit lusläsa så ska sätta mig läsa mer under eftermiddagen. Tusen tack för allt fint!
Stor varm kram och hoppas ni får en fin helg!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

16 mars 2012 18:28

Jag gillar också påskliljor för dom passar in på den ljusa våren. Ja du det vinstället var lite annorlunda. Vad bra att vinsten nu kommit och att du är nöjd. Tidningen la jag där för att få lite stabilitet i paketet ;)

Stor varm kram till dig också. Ha en fin helg

 
lilian

lilian

16 mars 2012 12:29

Hejpådigdu !
Det var ett tag sen,men du vet ju att jag har fullt upp med barnbarnet.
Inatt sov jag 12 timmar,det tar på krafterna att vara farmor när man inte är frisk.Men jag får motion i allfall.Snygg spegel ni har köpt och sugen på vin blev jag nu när jag ser vinstället.Ska nog unna mig en flaska nu när det är fredag och jag är barnbarns ledig.
Kramar till dig o gubben.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Malin wiper

16 mars 2012 18:26

Jag förstår att du har fullt upp nu. Är man inte frisk så blir man trött fort. Själv har jag inga barnbarn och snart är jag för gammal för att orka med. Kul att du gillar sakerna. Tycker verkligen du skall unna dig lite vin och koppla av

Min gubbe skickar en kram tillbaka och det gör jag också

 
ansepanse

ansepanse

16 mars 2012 12:30

vilken vacker spegel, visst är det lite gammal stil över den, jag har för mig att min mormor hade något liknande :)
en fin fredag till dig också - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

16 mars 2012 18:24

Vad kul att du tycker det. Den är från IKEA och har en form av en kvinnokropp men ser nog lite gammaldags ut när man ser den på bild ;))

Ha en fin fredag
kramar

 
Hebbe

Hebbe

16 mars 2012 12:31

Läckra vinställ och spegeln var fin..ja det är kanskr så att många flyttar för sällan,och samlar på sig en massa onödigt,,jag lärde i alla fall att "bra att ha grejer" det finns inte,när jag sålde huset för 2,5 år sen,,gjorde mig av med en massa prylar,,som jag ännu inte saknat..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 mars 2012 18:24

Kul att du gillar grejerna. Ja men då vet du hur det är att flytta från hus och få rensat

kram

 
Hebbe

Hebbe

16 mars 2012 12:33

Ja om någon vecka så kommer säkert Tranorna i 100 tal,,spännande.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 mars 2012 18:23

Det låter härligt och då är nog min svåger där med kikare och kamera för han är fågelskådare

Ha en fin kväll
kramar

 
Kristina

Kristina

16 mars 2012 14:56

vad härligt att åka till Jönköping, det är en mysig stad.
När min pappa blev sjuk hade vi bokat en natt i Jönköping på hotell. Vi visste inte hur vi skulle göra, men min bror och syster var där.
Då var vi på Chili Thai och åt Mongoliskt, det var ett jättetrevligt ställe och gott var det.
Vi åkte hem tidigt nästa dag för då var han sämre.
Jag tyckte mycket om Jönköping, så jag kommer att åka dit igen.
Ha en trevlig dag i Jönköping och ta väl han om dig och en go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2012 18:22

Kul att du gillar den stan också. Vad tråkigt med din pappa, det är så ofattbart och ogripbart när man mister en närstående. Vi har ätit på den restaurangen för länge sen. Du kan ju höra av dig om du vill nästa gång ni åker till Jönköping så kan vi träffas en stund.

Vi har haft det jätteskönt och härligt i dag.

Go kram till dig också. Sköt om dig

 
Kristina

Kristina

17 mars 2012 19:03

Det vore jättekul att träffa dig, jag ska absolut höra av mig.
Om du är i närheten av mig så hör av dig.
Jag bor mellan Tibro och Karlsborg.
Go kram

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 mars 2012 07:12

Ja det skulle vara jättekul. Måste kolla vart det ligger där du bor. Jag hör av mig om jag är i närheten nån gång och du får också höra av dig när du är i Jönköping eller närheten av Vaggeryd

Ha en fin dag
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards