Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Malin wiper - 16 mars 2012 18:29

  

Jag köpte en silkig tunn blus på kapp Ahl i dag (blågrön) och den var nedsatt från över 300 kr till 100 kr och dessutom fick jag den för 75 kr för jag hade Kapp Ahl kort


  

Var sen in på en väskaffär som  även har smycken och köpte detta halsband med pärlor som är trädda på en kedja som ser ut cykelkedja


  

Så här ser den ut på nära håll. Det var helt nyhemkommet och jag har flera olika örhängen i såna pärlor som passar till halsbandet och dom har Pisan tillverkat


  

Sen köpte jag en vit stickad kofta hos vår egen klädbutik "Selma" som satt jättebra och inte var så varm och tjock utan alldeles lagom. Den passar även att ha på lite kallare sommarkvällar med olika kläder under. det var snyggt mönster på ärmarna och nertill.


Klicka här för att komma in på Selmas Klädbutiks facebook


  


När jag var smal så passade jag figursydda kläder också för då hade jag midja...   Denna var rätt läcker. Hittade bilden på nätet men sidan var tom för övrigt. Jag har inte så stort val så länge jag är överviktig utan får ta det som ser bäst ut på mig. Jag har en sk päronformad kropp men just nu är den rulladformad....  


 


  

Det är stickcafé på söndag (Mimmis Magasin) och jag håller på med en klädnypeklänning som jag skall ha färdigt tills dess. Förra gången jag var där så undrade många vad jag höll på med när jag satt och klippte i tyg. Så dom ville att jag skulle visa upp en klänning på söndag.



  

Då skall jag använda mig av denna barngalge som jag köpte på Tina & Översten i Skillingaryd. Den består av stora pärlor och ser lite extra fin ut motför dom plastgalgar jag brukar använda mig


Av Malin wiper - 16 mars 2012 08:15

 

Akleja blomsterhandel


God morgon kära ni. Hoppas natten varit sömnrik och utan mardrömmar. Min man började arbeta redan 07.00 för dom har fått in ett stort jobb och han har haft rätt mycket pappersarbete. Det är lite regntungt ute men varmare än i går. Vi skall åka ett ärende in till Jönköping i dag och samtidigt lämna in grejer på second hand som vi rensat ut i källaren. Trots att vi rensade innan vi flyttade från huset så har vi alldeles för mycket saker som bara ligger och skräpar. Undrar hur det skulle se ut om jag inte rensat varje gång vi flyttat. Sen min man och jag träffades för över 20 år sedan har vi flyttat ett antal gånger och vi har bytt möblemang flera gånger också.  Det skall bli kul när vi hittar alla fotoalbum och gå på minnenas allé. När man träffar folk numera så sitter man inte och kollar i fotoalbum som förr.


  

I går fick vi upp spegeln i hallen och det känns skönt att det går framåt i pyntandet av lägenheten. Det blev jättebra och den är lagomt stor. Spegeln finns på IKEA och heter "Husnes" Jag trodde vi betalade över 300 kr för spegeln men nu ser jag att det står 299 kr. Klicka här för att komma in och se spegeln

  

Vinstället vi köpte för 20 kr på second hand är nu på plats också bredvid "Likörhörnan"...  men kolla så gapande tomt det är...  Vi får ta och fylla upp det. Hoppas vi hittar pluggarna till stället vi köpte på Mimmis också för det skall vi ha i ett annat rum. Nu börjar det kännas som ett hem än om det är lite mer att sätta upp. Vi tar en sak i taget


  


Här en annan form av vinställ som känns lite tryggare och ursnyggt. Det finns på Oscarssons Möbler. Klicka här för att komma in på deras hemsida


Ha nu en riktigt skön fredag vad ni än skall hitta på.

  



Här kommer den passande låten "Days of Wine and Roses" med Ella Fitzgerald. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards