Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Malin wiper - 15 mars 2012 16:49

 


I dag var det Therese sista arbetsdag på Mimmis Magasin och jag kände för att gå  dit med en blomma till henne. Hon kommer nu att arbeta i Gnosjö på "Gardinhuset" Vi kommer att sakna henne men förstår att hon efter 10 år vill gå vidare och pröva nåt annat. Hon är en glad, fin,  snäll och trevlig person och det känns lite vemodigt i dag. Jag har lite svårt numera med förändringar än om jag bytt arbete och flyttat mycket själv i mitt liv.  Klicka här för att komma in på Gardinhuset i Gnosjös hemsida


 


Jag och min man önskar henne all lycka i livet och att hon kommer att trivas på sitt nya arbetet. Vi brukar åka till Gnosjö ibland för att kolla oss omkring och även gå på deras jättestora second hand så nästa gång vi åker dit så går vi in på Gardinhuset och kollar lite och hälsar på Theres.



Free Orkut,Facebook and My Space Flowers Graphics Glitters
Facebook Orkut Myspace Flowers Comments & Graphics


Klicka här för att komma in på Lisa Miskovskys hemsida



Av Malin wiper - 15 mars 2012 14:15

  

När vi åkte hem i går från Jönköping så åkte vi över Norrahammar där "Återbruket"  först gick vi in på deras second hand. Det är lungnt och skönt att slippar motorvägen när man inte har bråttomt. Klicka här för att läsa lite mer om verksamheten. Klicka här för att se vad jag skrev om Återbruket 28/6 2011


  

Dom har tre olika lokaler som dom säljer olika saker i


  

Tänk er denna mundering och sen en kexchoklad i handen...  rena rama reklampelaren ute på stan.

  

En fin ordförandeklubba till försäljning. Den kommer från Åke Nilssons Träsvarveri AB i Örkelljunga


Klicka här för att läsa om Åke Nilsson som dog 11/1 2008 i en ålder av 89 år


 


  

Dom fick Jönköpings kommuns miljöpris 2010.


  

Vi gick sen in i den andra byggnaden bredvid där som säljer lite större saker.

 

  

Här lite dörrar av olika slag


  

Stolar och bord har dom jättemycket av och vissa möbler är väldigt fina och välbevarade. En del stolar är så fina och rejäla så det är bara att byta tyg på dom.


   

Dessa var jättefina och man behövde bara tvätta tyget för det var helt oförstört. Vi var på väg att köpa två till vår lilla "Likörhörna"...   men vi såg sen att dom var lite låga och vi vill hellre ha regissörsstolar i trä som man kan fälla ihop. Man kan få en stol för 30 kr på detta ställe.


   

Dom här stolarna har nog sått på nån skola förut, kanske i en fysiksal


   

Dom har mycket av tvättställ i olika former och även tolettstolar 


   


En passande bild som jag fått av min bloggvän Stevie...   


  

Dom hade en rolig tavla därinne...  


  

Det enda jag köpte denna gång var var en flaska som man kan ha hemgjord saft i. Jag köper lite burkar och flaskor till en gullig tjej som gillar att sylta och safta. Flaskan är större och kraftfullare än jag fick den på bild. Den kostade endast 15 kr.


Av Malin wiper - 15 mars 2012 08:16

 


Jag måste berätta en sak som hände i går innan vi åkte till Jönköping. Jag har haft körkort i över 40 år och varit en laglydig person som alltid följt trafikregler och annat.  När vi åkte iväg i går så var vi lite stressade över detta med gardinerna och hade ett ärende in på ICA på vägen. Min man parkerar bilen på gatan sida vid sida på ICA där vi aldrig står annars utan bara på parkeringen. Framför oss var det taxizon men vi var inte ivägen för trafiken. Min man sa att vi kunde stå där medans han bara rusade in ett snabbt ärende.


 



Jag sitter där och väntar och helt plötsligt från ingenstans dyker en polisbil upp jämsides med vår bil....  . Det började snurra i mitt huvud och jag funderade på om det hänt nåt och blev lite skärrad. Polisen kom ut ur bilen och jag gick även ut ur min. Han sa att jag stod parkerad på huvudled och det fick man inte göra....   . Jag kände hur jag började skämmas och är det inte typiskt när man en gång i livet gör nåt litet fel i trafiken så dyker polisen upp...   . Han frågade hur länge min man skulle vara inne på ICA men jag var så skamsen så jag sa till polisen i skärrad ton att jag kör bort bilen härifrån på en gång. Han såg lite road ut och jag fick väldigt bråttomt. Detta var ju ingen stor sak men för mig räckte detta för att jag skulle bli uppjagad....  . Samtidigt är det ju fantastiskt att polisen var ute för det händer inte så ofta....  så det kändes tryggt så att såna som mig håller sig i styr....  


Sen for jag iväg och försökte hitta en parkering lite nära men där var det fullt så jag fick ställa mig bakom konsum där vi alltid står annars. När jag sen kom travande mot ICA så stod min man där och såg orolig ut. Efter ett tag så tyckte jag hela situationen var så dråplig så jag kunde inte annat än skratta.


 


Jag kom plötsligt ihåg en ramsa som man roade sig med som barn när man såg en polis, och det gjorde man många gånger/dag på den tiden:


Polis, Polis potatisgris.....  

 


  


 


Ha nu en fin dag och se upp för polisen kan vara dig hack i häl....  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards