Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Malin wiper - 10 mars 2012 17:15


Vi kunde naturligtvis inte motsåt att gå in på Malmborgs Lilla och ta en härlig fika och prata lite med ägarinnan Victoria och hennes härliga personal. Emilia var inte där i dag utan en annan tjej som är jättetrevlig och glad också. Jag gillar verkligen såna här små intima ställen för det blir lite personligt och bara att ha ett stamfik känns häftigt. Innan vi blev stammisar på fd Café Lakatos så hade vi inget stamfik i Jönköping men i Vaggeryd så är det Ritz Konditori som gäller och i Stockaryd Stationscafét så klart


Vi tog varsin gapande nygjord smörgås var. Min man tar lite mörkare bröd och jag med min IBS tog en lite ljusare. Man får dom gjorda direkt och brödet och pålägget är sagolikt gott så man njuter både av smörgås och gott kaffe

 

Hon som arbetade där nu tillsammans med Victoria lät mig fota deras mumsiga bakelser.

 


Det var inte så lätt att fota detta genom rutan men det är ett chokladägg med små chokladgodisar inuti.

 

Vi köpte med oss lite av deras goda kakor för att frysa in och ha när vi får besök. Just nu orkar jag inte baka

    

Min man kollade på denna skylt där det står "Lyx till Mello"...  Vi var tvungen att fråga vad det betydde. Vicoria sa då att det betyder "Lyx till Melodifestivalen" i form av ett chokladprovarkit från Valhrona kvalitetschoklad. Vi köpte med oss en så vi kan ta en bit till festivalen för hör och häpna: Mr T skall se finalen med mig.... 

   

   


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards