Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Malin wiper - 9 mars 2012 21:00


Have a great weekend - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Jag blev lite rastlös i dag så när min  man kom hem från arbetet så åkte vi iväg till Jönköping och kollade lite och åt lunch på ett härligt ställe som jag skriver om i morgon. Hoppas ni har en härlig kväll att se fram emot vad ni än skall hitta på.


När vi sen kom hem så bestämde vi oss för att äta lite gott och även ta ett glas vin till maten. Vi åkte iväg till systemet i vår grannkommun Skillingaryd och köpte både rött och vitt vin plus likör och whiskey. Vi hade helt slut på lättflytande...  

 

Vi fick tag på ett vinställ på second hand för 20 kr och det var som nytt. Vi har nåt liknande redan som vi köpte hos Mimmis Magasin när dom hade rea men min man hittare inte fästena till stället dom kan ha hamnat i en kartong som finns i källaren. Då sätter vi det stället på en annan vägg. Vi skall sätta detta rätt nära vår myshörna som jag kallar för "foajen"...   Man kan sätta vinflaskor åt båda hållen men då får man sätta i varannan öppning.

 


   

Skål!. Vi åt BBQ grillad ytterfilé med bakad potatis och champinjonsås.


Vi drack detta vita vin till maten och det heter Boulder Bank Sauvignon Blank och kommer från Nya Zeeland. Det har nr 6367 på systemet. Klicka här för att läsa mer om vinet som har 12,5 % i alkoholhalt. Vi har druckit detta vin för ut och vi tycker det är jättegott.


Jag kunde inte låta bli att köpa detta lilla roliga fat för 10 kr på second hand för jag tycker den är så dråplig och lite oförarglig. Under fatet står det: Prince Williams warranted 22 carat gold England. Googlade och hittade en sida med samma fat men med annat motiv. Klicka här för att komma in på den sidan. Fatet kostar 70 kr nytt så jag gjorde ett litet kap i alla fall. Klicka här för att se muggar av samma märke.  


Jag köpte även en tupp som har en komiskt uppsyn för 10 kr. Dom har rea på second hand just nu och vi har rätt lite påsksaker för vi firar inte påsk på samma sätt numera som förr.

 

Av Malin wiper - 9 mars 2012 11:00

Mrs B och jag var ute på en promenad i går men jag tog knappt några bilder för vi gick inte på nåt nytt ställe. Det blev inte så lång promenad för det var så halt  men innan vi gick hem till mig och drack kaffe så tog vi en sväng förbi Mimmis Magasin för jag behövde mer tråd till vardagsrumsgardinerna.


Här sitter vi och fikar och min man kom hem efter ett tag och fick sig en kopp kaffe han också. Han hade varit till vårdcentralen för att få en röntgenremiss. Mr T har utslitna knän som han får cortisonsprutor för var tredje månad men nu har han även fått besvär med ena höfte, det blir en snedbelastning och då  tar även höfterna skada. Mr B ville inte vara med på bild men jag fick ta en bild bakom bordet. Det ser så tomt och trist ut utan gardiner allrahelst på bild. Vi har ju ingen matta under bordet heller. Dessutom har vi inte fått upp nåt på väggen bakom rumsbordet men vi funderar på att sätta upp en fototapet. Det känns som man kommit av sig lite i flytten och måste vila lite innan man tar nya tag. 


Vi hade redan hunnit fika innan jag fotade  så det ser lite tomt ut på faten. Vi hade i alla fall en trevlig stund och satt sen i soffan och umgicks ett tag. Jag hade inget hembakt så jag köpte bröd på Ritz konditori.


Här följer lite påsksaker jag fotade när vi gick in och jag köpte tråd hos Mimmis Magasin.  På handduken finns ett recept på Créme Brulé


Denna kyckling kan man förvara lite påskgodis i.

 

Fin påskblomkruka från "Cult design"


Denna formen på cultljushållare gillar jag. Jag tror att jag har en sån påskinsats att sätta på min ljushållare som står på soffbordet. Detta var en liten försmak på påsken.



Nya runda färgstarka kuddar 

Ny gardinlängd dom fått hem 


  

Här kommer låten "Mellow Yellow" med Donovan som är en av mina ungdomsidoler och jag gillar honom fortfarande för hans musik är tidlös. Klicka här för att komma in på Donovans hemsida. Han är född 1946 och det är svårt att tänka sig att han nu är 65 år gammal. Donovan är en skotsk sångare, gitarrist och munspelare som föddes i Glasgow, Skottland. 2005 publicerades hans självbiografi "Donovan- The Hurdy Gurdy Man" Han valdes in i Rock and Roll hall of Fame år 2012


                  

Jag har själv suttit i mitt flickrum med en gitarr och spelat hans låtar med ca 4 acord...  och på den tiden hade jag en bra sångröst.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards