Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 5 mars 2012 10:39


Nu är det dags för en gissningstävling igen

 


Denna sak köpte jag på second hand och det är den ni skall gissa på. Vad är detta?. Jag visste inte själv vad det var så jag har fått gått runt och frågat och vet nu vad det är och används till.  Tävlingen avslutas på torsdag 8/3 kl 10.00 Har inte rätt svar inkommit då så får ni fler bildledtrådar. Ni får gärna länka till min tävling, ni som har bloggar. Ni som inte har bloggar får naturligtvis vara med och gissa också.


Första pris:


    


Den som kommer med rätt svar först vinner denna duk som jag köpt på Butik Ingelund. Den är i lite gammaldags romantik. Måttet på duken är 46x44,5


  

Klicka på bilderna så blir dom större.


    

I priset ingår även denna dekoration som man sätter i en blomkruka mm. Klicka på bilden så bilderna så blir dom större. Dessa kommer från vårt ICA Supermarket



Även en dubbeltriss ingår i priset 

 

Andra pris:



Den som kommer in med rätt svar som nr 2 först vinner dessa kvalitets-påskservetter från Butik Ingelund



Andrapristagaren vinner också en påskdekoration från ICA


och en dubbeltriss

 

 

Välkomna in och gissa för fullt. Ha en fin dag alla mina härliga läsare 

 

   

Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida 


Klicka här för att komma in på ICA Supermarkets hemsida   

    


Artistic Flowers
click to get More Flowers Art Comments & Graphics

 
 
helga

helga

5 mars 2012 14:52

Jag har absolut ingen aning men gissar att man ska krusa örngottsbanden med den där grunkan...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 mars 2012 15:49

Tack för din gissning Helga. Då noterar jag detta

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Maria Brännström

5 mars 2012 16:04

Har heller ingen aning,Krusa örngottsbanden var ett bra förslag. Jag gissar på ett krustadjärn.Tänkte på struvjärn när jag såg manicken. Kanske kan man få något att fastna som går att fritera?

Malin wiper

5 mars 2012 16:26

Vad kul att du vill vara med i min tävling. Jag har noterat din gissning.

Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

5 mars 2012 16:41

Åååh :( Ser att min gissning kommer in lite sent om det visar sig vara rätt.
Min mormor använde något liknande när jag var liten och jag har luskat fram krustadjärn.
Jag ska försöka väcka min dator från de döda och se om jag kan göra ett inlägg sedan.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

5 mars 2012 16:54

Tack för din gissning Sanna. Då har jag noterat detta.

Ha en fin dag
kramar

 
Helene

Helene

5 mars 2012 22:48

Gissar oxå på ett krustadjärn, kommer ihåg att vi hade nåt liknande när jag var barn ;o)....... Lycka till, till alla som är med och tävlar!!
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

6 mars 2012 08:04

Tack för din gissning och berättelse

Ha en fin dag goa du
kramar

 
Stationen

Stationen

5 mars 2012 23:41

Krustadjärn. Finns också Tudelat med två formar av järn
Formad som en stympad kon, med refflad sida i massivt järn. Vinkelrät mot axeln ett järnhandtag med träskaft.
Krustadrecept
100 g vetemjöl
1 knivsudd salt
1 knivsudd socker
1½ dl vatten eller grädde
1 äggula
1 tsk smält smör

Fett att fritera i

Blanda mjöl, socker och salt. Vispa gulan i vatten/grädde. Blanda med mjölet, tillsätt det smälta smöret. Rör så lite som möjligt annars blir krustaderna blåsiga.
Värm fettet och järnet däri. Slå smeten i en kopp. Doppa järnet i smeten och frittera sedan tills krustaden är gyllene.
Ha det gott!!!Kram

http://https://www.facebook.com/stockarydsstation

Malin wiper

6 mars 2012 08:03

Tack för den beskrivningen och receptet ;)

Ha en fin dag ni båda
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

6 mars 2012 08:12

Lite sen är jag som varit sjuk och inte på hugget ...
Jo det är ett krustadjärn! Jag har sett ett förr. Men det är ju redan gissat - ändå kör jag på samma!

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 mars 2012 11:47

Ingen fara på taket. Då noterar jag din gissning.

Krya på dig
Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Petra

6 mars 2012 17:18

Gissar som dom övriga krustadjärn!! Men jag var också lite sen :(

Malin wiper

7 mars 2012 07:43

Tack för att du vill vara med och gissa min goa vän. Det är aldrig för sent.

Ha en jättefin dag
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards