Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Malin wiper - 5 mars 2012 16:27


Min man och jag har nu sett actionfilmen "Abduktion" som är rätt mycket bättre än den jag såg i går (Unknownd)  än om det inte är nåt mästerverk, några av dom unga skådisarna är rätt bleka i sina roller men fotot var jättebra och man blev inte uttråkad . Det är en spännande, rafflande  action från 2011 i regi av John Singleton. Vår svenska skådespelare Mikael Nykvist gör en av birollerna, trots en liten roll så är han jättebra som hårdkokt rysk agent. Huvudrollen spelades av Taylor Lautner från (Twilight-serien), Lily Collins, Dermot Mulroney, Sigourney Weaver mfl.

 


 


Abduction handlar om en ung mans jakt på sanningen om hans ursprung efter att han hittar sin egen baby-bild på en websida för försvunna personer. Början var lite barnslig men sen byggdes spänningen upp.


                   


Jag ger filmen 3 svaga pistoler av 5 möjliga i betyg

 


    




Till filmen myste vi med kaffe och två goda smörgåsar var. Jag är så glad varje gång man lyckas få tag på avocado som går att äta. För det mesta så får man slänga bort dom. När dom mognat så vet man aldrig hur dom ser ut inuti och även smaken kan vara varierande. Nu hade min man köpt 4 st små avocadon som var supergoda och smakade precis som dom skall.  Det är inte så ofta vi ser film tillsammans för vi har så olika smak men ibland funkar det.




dividers
click to get More Dividers Graphics


Have a nice evening

Av Malin wiper - 5 mars 2012 10:39


Nu är det dags för en gissningstävling igen

 


Denna sak köpte jag på second hand och det är den ni skall gissa på. Vad är detta?. Jag visste inte själv vad det var så jag har fått gått runt och frågat och vet nu vad det är och används till.  Tävlingen avslutas på torsdag 8/3 kl 10.00 Har inte rätt svar inkommit då så får ni fler bildledtrådar. Ni får gärna länka till min tävling, ni som har bloggar. Ni som inte har bloggar får naturligtvis vara med och gissa också.


Första pris:


    


Den som kommer med rätt svar först vinner denna duk som jag köpt på Butik Ingelund. Den är i lite gammaldags romantik. Måttet på duken är 46x44,5


  

Klicka på bilderna så blir dom större.


    

I priset ingår även denna dekoration som man sätter i en blomkruka mm. Klicka på bilden så bilderna så blir dom större. Dessa kommer från vårt ICA Supermarket



Även en dubbeltriss ingår i priset 

 

Andra pris:



Den som kommer in med rätt svar som nr 2 först vinner dessa kvalitets-påskservetter från Butik Ingelund



Andrapristagaren vinner också en påskdekoration från ICA


och en dubbeltriss

 

 

Välkomna in och gissa för fullt. Ha en fin dag alla mina härliga läsare 

 

   

Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida 


Klicka här för att komma in på ICA Supermarkets hemsida   

    


Artistic Flowers
click to get More Flowers Art Comments & Graphics

Av Malin wiper - 5 mars 2012 09:15


Vi hyrde några filmer i går och en av dom var denna "Unknown"  en drama/thriller från 2011 och med Liam Nesson i huvudrollen så tror man att det är en höjdare eftersom han är en bra skådespelare och i filmen "Shindlers list" var han makalöst bra.  Tyvärr så var detta ett riktigt bottennapp och att kalla filmen för drama/thriller stämmer inte alls för det var en action med många långdragna utfyllnadsscener med biljakt och annat. Filmen blev rena rama sömnpillret och jag var tvungen att spola fram den i omgångar. Den började spännande men spårade snappt ur och man tappade koncentrationen och intresset. Synd på en sån bra skådespelare som Liam Nesson att inte sätta in honom i en bättre film. I övriga roller ser vi bl.a Aidan Quinn, Diane Kruger, Bruno Ganz, Frank Langella. Bruno Ganz och Frank Langella är gamla i gemet och dom var dom enda som gjorde bra ifrån sig i denna film. För regin står Jaume Collet-Serra


Bruno Ganz 


Klicka här för att komma in på Bruno Ganz hemsida. Han har varit med länge och alltid varit bra.


Frank Langella    


Klicka här för att läsa om Frank Langella. Trots att Bruno Ganz och Frank Langella bara har biroller så lyckades dom tillföra både magi och spänning till filmen men sen föll den platt.


 


Handlingen:

 

Dr. Martin Harris vaknar upp från en koma och upptäcker att hans identitet har stulits. Ingen, inte ens hans fru, tror på honom. Tillsammans med en ung kvinna ger han sig ut på jakt för att bevisa vem han är. Det låter ju som det skulle kunna blivit nåt spännande men icke.


Av mig får den 2 megafoner av 5 möjliga

 


                 


Trailern till filmen


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards