Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Emil fyller 1 år i dag! Äntligen rätt dag ;)

Av Malin wiper - 4 mars 2012 07:00



 


  I dag fyller den här lilla söta pojken 1 år, han heter Emil och är barnbarn till min mans bror. Det är hans bror som bor uppe i Piteå, hans andra bror som är yngst bor i Västerås. Jag tyckte nyss att lilla Emil var en liten baby och nu är han helt plötsligt 1 år gammal och man önskar att man hade varit där och fått krama om honom.


 

Detta inlägg kom in flera dagar för tidigt. Det är i dag som Emil fyller 1 år. Det var min man som tagit fel på datumet. Nu blir det i alla fall rätt...  


  Grattis lilla Emil på din första födelsedag önskar dig gammelfarbror och gammelfaster.... Det är tydligen så vi kallas numera....    



Här ser ni Emil och hans mamma när dom äter  pannkaka som är stekt på muurikka utomhus.


              


Klicka här för att komma in på en sida och kolla hur en muurikka stekhäll ser ut. Jag har aldrig hört talas om nåt sånt förut.

 


En bild på Emil med sin gammelfarmor som är min mans mor och min svärmor. Hon är vigare än vad vi båda är tillsammans och kan till och med ta sig ner på golvet och leka med Emil. 


   

 


 
 
Cattis

Cattis

4 mars 2012 07:41

Är han redan 1 år lille Emil? Ja, där ser man vad tiden går snabbt. Kändes inte alls längesen som du skrev om när han föddes.

Synd att han bor så långt bort från er men jag hoppas ni får möjlighet att träffa honom ändå någon gång ibland.

Kram och ha fin söndag.
Här skiner solen för fullt redan nu.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

4 mars 2012 10:58

Man fattar inte hur fort tiden går. Raketfart känns det som. Vi har alla våra släktingar på håll.

Solen vill inte bryta fram helt här i dag

Ha en fin söndag
kramar

 
Maya

Maya

4 mars 2012 18:16

Muurikka, en sådan har vi också! :) Har också bloggat om den ifjolsomras :)

http://maypel.wordpress.com/2011/07/19/pelle-kock/

Har nu uppe blogginlägg med både bilder och videoklipp från resans första dag. Har ofantligt mycket foton och videoklipp att man inte kan lägga upp allting, tror jag har runt 15GB så det blir att sortera och lägga upp lite då och då. Nu är man slut i kroppen efter tre inlägg... Kram på Er!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

5 mars 2012 07:54

Vad kul att ni har en sån också. Då skall jag gå in och kolla så fort jag hinner. Måste först gå ut en promenad

Ha en fin dag
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

4 mars 2012 20:32

Tänk att det redan har gått ett helt år! Jag tycker inte alls att det var längesedan du berättade om hans födsel. Tråkigt att det är så stort avstånd mellan er men jag hoppas ändå att ni någon gång får träffa den lille sötnosen <3
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

5 mars 2012 07:53

Ja du man fattar ingenting, tiden rusar ju iväg. Hoppas verkligen att man får träffa den Emil nån gång

kramar

 
Ingen bild

Petra

4 mars 2012 22:18

Vi har två muurikkor så härligt att steka mat på dom ute i fin vädret på våren!! :)!!Kram

Malin wiper

5 mars 2012 07:48

Vad kul att ni har såna och jag förstår att det blir gott när man steker på dom. Blev sugen att ha en nu men vet inte om det passar på en balkong. Man kan kanske ha med den ut i skogen

Ha en jättefin dag vännen
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

5 mars 2012 09:54

Jag glömde ju helt bort muurikkan när jag skrev. Vi brukar ju göra mat på en sådan när vi är hos vår vän i skogen, senast den 15:e januari tror jag att jag hade ute en bild men jag brukar kanske å andra sidan också skriva att vi "grillar" :)
Det är verkligen fantastiskt att göra pannkaka på. Om det är dåligt väder tar vi upp den på hans lilla altan så den borde få plats på en balkong också :)
kram igen!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

5 mars 2012 11:35

Vad kul att ni använder en sån. Då får jag kolla din blogg bakåt i tiden. Festligt att man kan göra pannkakor på den. Tack för upplysningen goa du
ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Petra

5 mars 2012 10:19

Finns både för gasol och bara för ved eldning :)..Mest en sak man har med till skogen!!Ha en toppen dag. Kram

Malin wiper

5 mars 2012 11:33

Tack för att du talade om detta för mig. Då kan ju vi ha en och ta med oss också

Ha en fin dag goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards