Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Malin wiper - 22 februari 2012 09:00


  

  

Lill Lindfors och Sven-Bertil Taube kommer till kulturhuset "Spira" 2/4 19.30. Dom verkar vara ute på en turne runt om i landet just nu. Jag missade Lill Lindfors på vårt Kulturcentrum så vi fick ge bort biljetterna och så har det varit rätt länge nu att vi bara kunnat bestämma i sista sekunden om vi kan göra saker eller åka bort. Jag vill mer än jag orkar och det är frustrerande.


        


Klicka här för att komma in på Lill Lindfors hemsida

En tydligare bild på dom konserter som sen följer med dessa båda giganter  

  

En man som Kallar sig Tommy Cash har en Tribut show i Gnosjö kyrka den 7/3 19.00 Jag har aldrig hört talas om den mannen. Vi har varit på många kyrkokonserter förut och det har alltid varit jättelyckat och akustiken är oslagbar. Sista gångerna var det Py Bäckman och efter det Göran Engman som är skådespelare och Elvistolkare. Han var med i Skärgårdsdoktorn. Han var en otroligt bra sångare och estradör


  

Klicka här för att komma in på Tommy Cash hemsida. Jag har googlat på honom nu och han är en yngre bror till Johnny Cash och föddes 1940. Han är singer-songwriter. Klicka här för att läsa mer om Tommy cash som är 8 år yngre än sin berömde bror


Här en bild på bröderna Johnny Cash och & Tommy Cash.  


Här en låt där Tommy Cash sjunger om sin bror Johnny Cash. Klicka här för att höra en låt där bröderna sjunger tillsammans. Klicka här för att komma in på Johnny Cash hemsida 


Blue Rain från Vaggeryd kommer att spela på Restaurang Martini i Vaggeryd 3/3 21.00 Klicka här för att komma in på Restaurang Martinis hemsida.


  

Klicka här för att komma in på deras hemsida




Tidigare skrivet inlägg. Tidsinställt

Av Malin wiper - 22 februari 2012 07:00

När vi ändå var i Jönköping i lördags så åkte vi till Sam-Hjälp second hand. Vi hittade denna stora matta till köket som såg helt ny ut och är en plastmatta med tyginslag och det gör att den blir mjukare att gå på och ser lite mer ut som en vanlig matta. Dom brukar vara rätt dyra men vi fick denna för 100 kr. Så småningom skall vi köpa ett nytt matbord till vardagsrummet och då skall vi sätta in det gamla i köket och då kan vi lägga mattan under.


Klicka här för att komma in på Sam-Hjälps hemsida


Jag har även köpt 3 hängarei smide för 10 kr/st men dom hittade jag på Tändsticksområdets second hand (Röda korset)


När jag såg denna kaffebryggare Don Pedro så blev jag väldigt nostalgisk eftersom dom var jättepopulära på 60-70-talet.

   

Såna här brickor med glas var väldigt populära på min mormors tid. Jag har för mig att hon hade en sån. Man ser dom på second hand ibland men inte så ofta. Klicka här för att se en liknande bricka från 20-talet.


Dom har ofta såna här gamla pigtittare och en del köper dom för att göra dom Shabby chic som det så fint heter. Man målar dom vita, skrapar, målar och skrapar igen så dom ser lite slitna ut. Fast denna är lite äldre modell än dom jag sett på nätet som gjorts om. Jag hade själv en vit pigtittare som liten  flicka. Hade fått den i julklapp och då var dom lite mer avskalade. 


Klicka här för att läsa om vad Chabby Chic står för

 

Denna jättefina stora burk kunde jag inte motstå för den var helt felfri och jag tror jag har sett den på nån butik för ett tag sen. Den går ju att använda i köket att ha nåt i.  Klicka här för att komma in på en häftig blogg som heter Ljuva 50-tal

 

Denna handgjorda mumintroll-liknande figur stod på en vit hylla på second hand i Huskvarna (Röda korset) Det såg lite lustigt ut


  

Jag köpte detta vackra brosch i form av en dansös. Jag har en massa broscher som utsmyckning till klädnypeklänningarna men sen har jag en hög lite större som är lite över det vanliga och dom sparar jag på och skall göra nån slags tavla att sätta dom på. Då kan man ha dom som en prydnad på nån liten vägg.

Jag har så lite att blogga om just nu och känner mig stressad så jag var inte utanför dörren i går och får se om jag orkar gå ut nåt .  Ibland kommer bloggtorkan också och man undrar vad man håller på med. Jag tror att alla som bloggar får dom tankarna ibland och jag ser att en del vilar från sina bloggar en längre tid och befinner sig på Fb istället.


Morning break
click to get More Morning Break Comments & Graphics


Hoppas ni får en härlig och givande onsdag


Här kommer en låt med Alice Cooper som heter "Pretty Ballerina"


Klicka här för att komma in på hans hemsida


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards