Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Kilands Mattor! Del 1

Av Malin wiper - 18 februari 2012 16:00

  

Nu har vi fått tag på dom mattor vi vill ha och det är på samma ställe i Jönköping där vi köpte vår rumsmatta för några år sedan. Det är så kul att det finns såna här fina och välförsedda mattbutiker kvar fortfarande. Denna heter "Kilands mattor"


   

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook


ill långa filmhallen som här i lilla hallen där man tar av sig ytterkläderna. Den är på metervara och är tjock och mjuk att gå på. Vi fick mattorna tillklipptta. Det går inte att få fram på bild hur fina dom är men på ett ungefär. Såna här mattor används även som heltäckningsmattor både i hem och offentliga miljöer.


Så här blev det i långa filmhallen men mattan är ljusare röd än det ser ut på bilden


Här en närbild där man ser att den är randigt vävda 


När vi ändå var igång så köpte vi en matta under tunnan också. Jag hade snöat in på rund matta men det går ju lika bra med en avlång och denna fyller upp bättre och passar i färgerna

 

På IKEA köpte vi en tavellist som vi satt upp vinylskivor på som prydnad. Vi kommer att byta ut dom ibland. Listerna finns i olika längder och i färgerna svart, vitt och naturträ. Man kan även ha tre skivor och prydnader emellan men vi har satt dom omlott


Så här ser det ut när vi satt den ovanför bänken i hallen. Det blev svårt att få rätt vinkel. Nu fattas bara några kuddar i soffan och jag har köpt några innerkuddar också på IKEA och skall sy fodralen själv.  


  

En av skivorna är med Dionne Warwick som var kusin till Whitney Houston. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1940 och är en amerikansk sångerska, skådespelerska, och TV-show värd, som blev en FN- Global ambassadör livsmedels-och jordbruksorganisation, och USA:s ambassadör of Helth. Klicka här för att läsa mer om henne   

 
 
Annelie

Annelie

19 februari 2012 07:12

Vart ju jättesnyggt i er hall och wow vilken läcker matta ni köpte under er tunna,, riktigt, riktigt läcker. Min smak.
Vad smart att sätta upp vinylskivor på tavellistorna..
Du / ni har verkligen ideér... :o)

Ha en underbar söndag.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

19 februari 2012 10:15

Ja du vi är nöjda och den under tunnan är jättesnygg. Hade tänkt göra tavlor av skivorna men det går ju bra så här också. Kul att du tycker jag/vi har bra ideér

varm kram

 
gabriel

gabriel

7 maj 2018 15:29

yo quiero una alfombra así , mi favorita es la alfombra colonial , por que tiene muchos detalles y las árabes por sus diseños vividos

http://https://tiposdearte.com

Malin wiper

7 maj 2018 15:50

Håller med dig för dom mattorna är jättetjusiga. Jag skulle också vilja ha en sån matta och då under rumsbordet

Tack för din kommentar
Med vänlig hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards