Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Malin wiper - 12 februari 2012 10:00


 


Jag är sent ute i dag och hade inte kollat på nyheterna och blev helt förskräckt när jag såg att Whitney Houston dött i en ålder av endast 48 år gammal, så tragiskt. Dom vet inte helt säkert dödsorsaken än och hon har en 18-årig dotter. Klicka här för att läsa mer. Det var ett tag sen jag hade nån låt inne i bloggen med henne men nu sätter jag in den låten som jag tycker var hennes bästa och det är "I Will Always love You" och jag kom ihåg hur man fick ståpäls när man hörde den första gången. Hon hade verkligen en fin och personlig röst. Hon var även skådespelerska och jag gillade filmen "The Bodyguard" från 1992 där hon spelade mot Kevin Kostner. Detta känns jättetragiskt. Man visste ju att hon var en trasig person som haft en massa problem men trodde ändå att hon var på rätt köl nu med ny skiva på gång.




Flowers
click to get More flowers Comments & Graphics

Av Malin wiper - 12 februari 2012 09:45

Här kommer en låt med Eleanor Bodel som min bloggvän Stevie tipsade mig om. Jag har haft inne många låtar med henne under årens gång men denna har jag inte hört vad jag kan minnas. Tack snälla du för dina tips. Eleanor Bodel slutade sjunga rätt tidigt och det var lite tråkigt kom jag ihåg för jag gillar hennes röst. Hon började arbeta med kultur och hälsa och 2011 blev hon hedersstipendiat i Umeå och fick kulturpris. Klicka


  

Klicka här för att läsa lite mer om henne 


Jag som arbetade inom arbetsterapi för äldre under ett antal år kan skriva under på att kultur och hälsa har ett samband. Vi tog med oss dom boende på både konstutställningar, resor och restaurangbesök mm och man upptäckte då att dom höll sig i bättre fysisk och psykisk form. Numera är terapierna nedlagda och dom äldre kommer sällan ut annat än då dom skall till läkare. Fast det är väl så regering vill ha det så dom blir av med dom äldre så fort som möjligt. Det är ett cyniskt samhälle som växer fram.

Den här skivan har ett utrop på 150 kr på Tradera just nu. Klicka här för att komma in. klicka här för att läsa i bloggen 60.tal.nu där hon också är representerad. Hon föddes 1948 och är en svensk sångerska och sjöng med Bruno Glenmarks orkester innan hon inledde en solokarriär 1969 med sången "Jag önskar att det alltid vore sommar" och "One way ticket" . Redan 1972 valde hon att lägga popkarriären på hyllan. Hon har bl.a drivit värdshus och ett behandlingshem för missbrukare. Numera är hon bosatt i Nordmaling. Eleanor Bodel arbetar med ett projekt som heter "Kultur för seniorer-kultur för hälsa"

 

Av Malin wiper - 12 februari 2012 07:58

Vi åkte en tur i går till Stockaryd och besökte det fina Stationscafét. Vi ville träffa Annelie och Marianne och ta oss en härlig fika i tidstypisk miljö.

Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafés hemsida. Klicka här för att komma in på Stationscaféts facebook

Efter att vi varit där ett tag så droppade det in lite folk och vi fick oss en diskussionsstund i lite olika ämnen. Senare kom även stationshusägaren Bror Andersson men jag fick så dålig bild på honom. Han har ägt stationshuset i 6 år. Min man tog en smörgåstårtebit och jag en smörgås med ost och skinka men min bild blev så ljus och det gick inte att få till den. Har blivit lite slarvig med mitt fotande på sista tiden. Har svårt att koncentrera mig och tänka efter lite. 

Vi överlämnade även andra priset i min gissningstävling till Marianne. Det var en tvål i en plåtask med doft av jasmine. Hon fick även lite servetter från "Cult design" köpta hos Mimmis Magasin

Här dök det upp ytterligare en kaffegäst som jag fick lov att fota 

Denna text ovanför biljettluckan där man beställer sitt fika har jag missat. En femkrona var så mycket mer värd förr...  

Dom har ju även kvar dom tidstypiska toaletterna med sina handtagsautomater. Man måste stoppa i en 25-öring för att komma in, men jag låtsas bara för det gäller inte numera än om jag har några gamla 25-öringar hemma...  Det är så roligt att det gamla får vara kvar för det är ju rena kulturen numera. Tråkigt om allt skulle försvinna och inte dom nya generationerna kan uppleva och se hur det var förr på en järnvägsstation. Synd bara att det är så lite kaffegäster som kommer. Dom har ju även catering och jag har sett fantastiska bilder på vad dom kan fixa till i både mat och blomsterdekorationer 


Det kom massor med tåg men jag missade alla så det blev inget foto på framrusande tåg

Vi åkte ut med bilen utanför Stockaryd för att jag ville fota och när vi kom tillbaka så åt vi kaffewåfflor som Marianne hade fixat till så fint. Dom var supergoda och som ni ser var det rikligt med både sylt och grädde

Nedanför biljettluckan står denna resväska och portfölj från en svunnen tid. På 60-talet gick många män omkring med en sån portfölj och man ser dom ibland på second hand. Resväskan är nog lite äldre än såna jag använt.

       

 Här är vi nu på väg att lämna stationen och jag tog en bild på min frusne man. Tack stationstejerna för några trevliga timmar.... Ni är helt underbara personer   




Ha nu en fin söndag och sköt om er    


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards