Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Mimmis Stickcafé!

Av Malin wiper - 11 februari 2012 09:30

  

På söndag är det dags för Mimmis Stickcafé igen och denna gång skall jag gå dit för jag behöver komma ut och träffa folk oftare. Eftersom jag inte kan sticka för nacken och inte är så intresserad av stickning och virkning så skall jag hitta på nåt annat att pyssla med. Klicka här för att komma in på Mimmis Magasin 



När jag ändå skriver om detta så kan jag visa upp vad jag fotade sist jag var på Mimmis Magasin. Här har Helena lagt ut massor av nya garner i ett av skyltfönstren.



I ett annat skyltfönster har hon hittat på detta med att klä in en skiva med tyg för att visa tyget på ett annat sätt och det var påhittigt tycker jag. Man skulle dessutom kunna ha en sån till ett collage när hån fyller år eller hänga upp hemma på en vägg efter att man placerat ut bilderna på ett snyggt sätt och som här dekorerat skivan.



Här har hon klätt in flera skivor i olika storlekar och former för att man lätt skall kunna se tyget



Lite mer. Det såg så häftigt ut. Hon är så skicklig på att dekorera i skyltarna och inne i butiken



Här lite ljusnålar i form av fjärilar i olika färger. Man trycker bara in smycket i blockljuset och det ger en häftig effekt




   

     

 

   


Tavlor med text.  Jag tar till mig texten och sätter in Ted Gärdestads "För kärlekens skull" som innehåller textremsan på tavlan


 


Klicka här för att komma in på Ted Gärdestadssällskapets hemsida

 

Jag pratade med min son i går och det kändes så bra. Han tog sig en långpromenad för att inte tänka så mycket. Vi fick även tiden för hans pappas begravning så min man kan ta ledigt några dagar. Jag önkar er alla en fin dag och lev i nuet för livet har inga garantier och repriser. Om en stund åker vi till Stockaryds Stationscafé för att träffa Marianne och Annelie och få oss både en kopp kaffe och en pratstund. Sköt om er 


 
 
anna

anna

11 februari 2012 10:06

oj vad mkt fint:) ibland kan det va skönt att bara komma ut å prata med folk

http://heltenklaanna.blogg.se

Malin wiper

11 februari 2012 15:48

Vad kul att du tycker det. Ja du det kan verkligen hjälpa när man är ledsen och sorgsen

Ha en fin eftermiddag och kväll
Mvh
Malin

 
Paula

Paula

11 februari 2012 10:27

Önskar er en skön helg! <3

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

11 februari 2012 15:47

Tack snälla du. Detsamma till dig

kram

 
Kristina

Kristina

11 februari 2012 15:57

Så mycket gott och fint du visar på din blogg. Yyger såg så fina ut när de visades på ett annorlunda sätt. jag har även lyssnat på Ted när han sjunger för kärlekens skull, så vackert.
Jag läste att din sons Pappa har gått bort.
Min sons Pappa dog när han gick i 9:an även om vi inte levde ihop då, så kändes det det så smärtsamt.
Tänker på dig och skickar varm kärlek till dig!
Ha det gott och en riktigt go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 februari 2012 16:41

Vad kul att du gillar det du ser. Den låten med Ted gillar jag också jättemycket.

Vad tråkigt att din son miste sin pappa så tidigt, så smärtsamt och sorgligt. Då vet du hur det känns.

Tack för din omtanke goa du

En stor varm kram till dig

Ha en fin kväll

 
skrivmoster

skrivmoster

11 februari 2012 22:17

Så vårlikt och fint det ser ut i Mimmis affär! Man blir riktigt sugen på att få göra lite vår i köket t.ex men jag tror jag väntar... Det är så mycket vinter än! Även om det just nu småregnar.

Hoppas det blir trevligt på stickcafeét och du har ju många att prata med och behöver inte anstränga din kropp med stickning.
Önskar dig allt gott!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 februari 2012 08:54

Ja du nu börjar vårsakerna sakta droppa in. Det är så kallt och snöigt ute så jag väntar med sånt också. Tråkigt att ni har regn. Vi har lite varmare i dag.

Det brukar alltid vara trevligt på Mimmis stickcafé och timmarna går så fort. Har jag inget att göra så pratar jag ;)

Ha en fin söndag
varm kram

 
Annelie

Annelie

13 februari 2012 06:18

Wow, vilka härliga bordslöpare, riktiga vårfärger.
Löpare är nåt jag gillar.. :o))
Brukar jag köpa från "M"´s jobb, de kostar ca 35-40;- (hon jobbar på ett dagcenter), för annars är löpare dyra.

Va bra att affären har stickcafé på söndagarna, när folk ä lediga.
Är det många som brukar komma på denna trevliga samvaron..??

Söta fjärilar att sätta på ljusen, mycké mysigt de kommer på numera.
Tavlorna var också jättefina.

Ja som vanligt,, du visar sååå mycké fint och härliga bilder.

Ha en kanoners måndag gumman.. // Kramen Annelie

PS. Har du / ni smakat på After Eight-theét..?? DS.

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 februari 2012 08:10

Ja du dom är riktigt pastelliga och vår och somringa. Jag gillar också löpare. Det är billigt att köpa på dagcenter. Vi var mer än 17 personer tror jag i går.

Kul att du gillar grejerna.

Ha en kanonbra måndag själv
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards