Öppen Ridå

Alla inlägg under januari 2012

Av Malin wiper - 2 januari 2012 23:45


Jag var till frissan i dag och tonade utväxten. Det blev ingen klippning för den avklarade jag före jul och är rätt korthårig nu motför jag brukar vara. Friseringen heter hon & Han och den här gången hade jag Sandra som fixade håret. Ibland är det Johanna och båda är supertrevliga och skickliga.


Jag var nästan nyklippt så denna gången tonade jag bara den grå utväxten och sen behöll jag mina naturliga lockar och struntade i plattången denna gång. Jag har slutat plattånga hela håret nu för det sliter så mycket på håret så jag använder plattången mindre nu. Jag tog inga slingor denna gång så håret är en nyans mörkare.


 


Medans jag väntade på att i torken på att toningen skulle ta så blev jag bjuden på kaffe. Hittade sen en massa recept i mattidningar som jag skall testa så fort vi kommer i ordning här. Vi skall ha två inflyttningsfester.

Här ser ni min glada fina frissa Sandra.

Rakt fram ser ni hårtvätten och man sitter i massagestolar som masserar alldeles lagomt utan att knåda ihjäl en... .

Dom har humor tjejerna för dom har en korg med barnböcker och annat som dom satt så kul text på 


Deras hårvårdsprodukter.


Min man har suttit vid datan så jag har kollat på tv. Dom sänder en ny serie på tv 1 som heter "Kronjuvelerna" Jag lessnade efter ett tag för det var så knäpp rollbesättning. Loa Falkman och en annan manlig skådespelare som är mellan 50-65 år spelade småbarnsfäder...  Jag själv kan ju vara farmor till en 20-åring. Finns det inga manliga skådespelare i passande ålder?. Det känns inte trovärdigt.

Good Night - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Klicka här för att komma in på Leonard Choens hemsida


Av Malin wiper - 2 januari 2012 15:00


Glömde att visa hur drömfångaren (fått av Annelie) ser ut när den är uppsatt. Nu sitter den på min sida av sängen och bredvid den skall jag sätta nån tavla eller nåt annat som passar till. Vi upptäckte i går när vi hängde upp tavlor att vi har inte så det räcker till väggarna i lägenheten. I huset var det så många fönster och dörröppningar så vi fick göra oss av med en del när vi flyttade dit. Nu blir det tvärtom och två av väggarna i rummet är  så stora så vi blir nog tvungna att köpa nåt möbelaktigt att sätta där också.

 


I den lilla extrahörnan mot hallen och vardagsrummet fick vi upphängt 2 tavlor och sen skall vi ha nåt annant emellan. Tunnan skall fungera som bord så småningom när vi fått tillskuret en glasskiva. Ovanför denna lilla grupp har vi satt vår kristallkroneplafond men den kommer mycket högre upp nu för takhöjden är 2.70.  Från detta lilla utrymmer ser man ut över vardagsrummet som har en 3 meter bred öppning. Från sidan ser man den lite längre hallen



Här fotar jag inifrån vardagsrummet. Allt är långt ifrån klart men vi börjar trivas mer nu och anpassar oss. Detta är bara en början och det kommer att ta tid att få som vi vill ha det

 


I köket fick vi upp två akvareller målade av Lars Malmborg som bor i Katrineholm och hade en del utställningar där som vi var på när vi bodde i stan. Motivet har han tagit från Saltoluokta i Norrland där han ofta fann sina motiv. Den stora köksklockan fick vi också upp och grejerna gjorde att vi täckte en del fula fläckar på tapeten.



Satte två foton ovanför vår höga byrå i sovrummet föreställande mig och min son.


Tänk er att denna lilla pojke fyller 39 år i år.... . Jag fattar ingenting... Stoppa tiden. Jag sert lite sträng och allvarlig ut på bilden men det var för att jag försökte få min son att stå stilla inför fotografering. Jag bodde då i Göteborg och vi befann oss i Slottskogen med en kille som var både fotograf och frilandsjournalist. Han hade en del utställningar och jag själv var med där på bild en gång och stod bakom ett tennisracket för att det skulle bli en konstnärlig bild... 



Här följer fyra oinramade Etsningar som vi skall hänga upp på en passande vägg:






Vi köpte dom på Westers konstnärsartiklar när dom sålde ut grejer för mer än halva priset. Det är en riktig konstnär som gjort dessa.  Det går inte riktigt att få fram hur fina dom är i verkligheten. Klicka här för att komma in på Westers hemsida. Det skojades mycket förr om detta med etsningar. Vill du komma hem och kolla på mina etsningar var en raggningsreplik som skulle lugna tjejen....  



Jag har svårt att tyda eftersnament och jag har för mig att han är Polsk. Jag skrev upp hans namn och hittade honom på Google men hittar det inte nu. Får fråga på Westers nästa gång jag är i Jönköping och då skall jag skriva upp uppgifterna på baksidan med blyerts


Här ett klipp med etsningar av en konstnär som heter Lennart Thöfner. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på en sida med mer konst skapad av honom. Jag gillar hans konst som är varierande. Fast jag har inte hört talas om honom förut och sånt är spännande. Skall kolla upp vad hans grafik kostar. Gillar verkligen saxofonmotiven


 

Av Malin wiper - 1 januari 2012 15:15

Vi satt i vardagsrummet och åt i går kväll i all enkelhet. Maten bestod av fläskytterfilé, svampsås som min man gjorde, potatis, grönsaker och svartvinbärsgelé 



  jag drack ett vitt vin som heter "Prins Oliver" och var ett gott torrt vin som passade till maten. Klicka här för att läsa om vinet



Min man drack ett Alé som heter "Postiljon" och han tyckte det var gott. Klicka här för att läsa om ölet Postiljon


Skål på er i efterskott. Vi var inte uppklädda men jag köpte en fin polotröja på Selmas klädbutik i går för halva priset. Jag passar bra i polo och denna var lite tunn men hade tjock hög krage och långa muddar nertill. Hade velat ha den i en färg men den är lite mellangrå/brun. Fast jag piffade upp den lite med ett halsband som jag köpt av Pisan med hängande pärlor, löv och en lila sten.  För ett tag sen köpte jag två silkiga långa tunikor i olika färger men jag har bara använt en av dom. Om jag lyckas gå ner i vikt 2012 så blir det lättare med kläder och jag har dessutom massor som jag köpt förra året som är nån storlek för liten. Sen jag gick in i väggen så har jag inte lyckats komma ner i min normala vikt som pendlade mellan 56-65 kg.


       

Skål från Mr T också.... . Som ni ser så har vi inte några gardiner än och det ser lite tomt ut men i dag håller vi på att sätta upp lite mer grejer så det skall bli lite mer ombonat men det kommer att ta tid.



 skålade in det nya året med fuskchampagne som inte var nån höjdare så jag hoppas det nya året blir bättre. Vi skulle ha gått ut på gården men var helt slut så det blev till att kolla från balkongen och fönstren på det fina fyrverkeriet  

 


Jag såg en helt fantastisk livekonsert med The Rolling Stones på tv 9 i julhelgen. så häftiga dom är och ungdomliga precis som dom alltid varit. Vilken rutin dom har och vilket scenspråk och utstrålning. Allt snack om ålder flyter bort och man vill bara kasta uttrycket i soptunnan. Som människa så skall man leva fullt ut så länge man kan om inte hälsan sätter stopp. Jag hoppas dessa häftiga och musikaliska män fortsätter så länge dom orkar. Mick Jagger har ju en kropp som en ung kille med bara muskler. Jag kunde inte slita mig från konserten och jag önskar att jag hade spelat in den. Klicka här för att komma in på deras hemsida.


  

Lyckostar syrran och svågern som såg dom live från ett tak i Göteborg...  




OBS! 

Klicka här för att komma in på Mortutas blogg. Hon har jag nyss lärt känna och hon har ett recept på en sallad som ser helt fantastisk ut. Den skall jag ha som sallad när jag har invigningsfest till nån maträtt.


Klicka här för att läsa om granatäpple. Kärnorna ingår i denna sallad  

Av Malin wiper - 1 januari 2012 11:17



Den 4/1 2012 09.30 blir det invigning av nya perrongen i Stockaryd. vi var där när dom tog första spadtaget och det är klart vi skall åka dit när det invigs. Efter invigningen bjuds det på kaffe och loktårta i stationshusets Café. Klicka här för att se lite bilder när första spadtaget togs


 


Klicka här för att komma in på Stockaryds stationscafés hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook


 



Klicka här för att se vart tåganimeringarna kommer ifrån 


Av Malin wiper - 1 januari 2012 09:41


Vi har sovit tills nu och ligger lite efter i schemat men det kan inte hjälpas. Här står min man och sätter upp en silhuett ovanför vårt valv i hallen.



Så här blev det av Wall sticket som vi köpte i går för 129 kr men då fick man en omgång till av samma. Det finns även med andra motiv bla.a Paris. Jag hade helst velat ha "Hollywood" motiv men det fanns inte men detta passar också i filmhallen. Bakom valvet så finns ytterligare en liten hall som även tillhör vardagsrummet. Denna lägenhet är lite annorlunda p.g.a att det varit tandläkarmottagning här. Klicka här för att komma in på en sida och se mer Wall stickers. Det värsta är att jag inte kom ihåg vilken butik vi köpte Wall stickersen i. Vi var så stressade för det var så lite tid till stängningsdags. Den ligger i alla fall på Östra sidan i den lilla gränden med gamla hus.


    



När vi ändå var på Östra sidan om stan så kollade vi lite på klockmaster som hade rea på många smycken. 


 

Klicka här för att komma in på Klockmasters hemsida. Det är en stor kedja så dom har butiker lite överallt.



  Jag såg ringar i rostfritt stål av många varianter som är skapade av Edblad. Tyvärr är bilden lite suddig och jag fick inte med alla ringar. Klicka här för att komma in på Edblads hemsida. Min man har en ring i rostfritt stål men han kan inte ha ringar numera för han sväller. Just nu har vi inte på oss våra vigselringar ens för dom är för små och jag har haft mina på lillfingret länge. Vi skall köpa varsin ny men bara en och lite special så det är öppet baktill så den går att spänna ut. Det blir nog svårt att få tag på så det blir till att specialbeställa men då får vi spara ihop till varsin först.

     


Jag köpte mig denna ring i rostfritt stål som är just från Edblad. Den ser lite traditionell ut men jag vill att den skall se ut lite som en vigselring. På andra handen skall jag köpa nåt nytt också men då blir det nåt i färg och lite mer maffig. Det var så länge sen jag köpte nya ringar  och det beror på att man inte har samma pengaresurser numera utan får köpa det som är mest nödvändigt först. Nu är det lägenheten som slukar allt. Min man sätter upp lite lampor nu och vi skall hämta rumslampskenan i huset senare.


                        



Nu finns det klockor som ser ut som medaljer man hänger på sig. Jag har för mig att jag sett såna i vården.


 



Fint halsband med bricka


 



Det var mycket jag hade velat köpa för dom hade massor av rea. Det är sällan jag köper smycken ute numera eftersom jag har en egen smyckeskapare i form av Pisans smycken. 


 



Maffiga armband



 





Jag skrämde iväg tjejerna som jobbade där med min kamera...  Jag fick tyvärr inte så bra bilder för jag hade inte tid att "ta mig tid"


     

 

Gott Nytt 2012 till er alla. Hoppas det nya året kommer att föra med sig mycket glädje och lite bättre samhällsklimat.  Nu skall vi köra järnet här och få upp så mycket som möjligt på väggar och i tak. Vi har hela städningen av huset kvar och det ligger som ett tungt lock över oss.

   

Av Malin wiper - 1 januari 2012 00:00


 


click for more


  Här sjunger Jussi Björling "O helga natt" Klicka här för att komma in på Jussi Björling Sällskapet. Han föddes 1911 i Borlänge där jag själv bodde en kort period när jag gick på en utbildning där. Han dog 1960 endast 49 år gammal. Då bodde han på Siarö i Stockholms skärgård. Han var en svensk opera-och konsertsångare (tenor). 1944 utnämndes han till hovsångare och belönades med Litteris Et Artibus och 1945 invaldes han som ledamot 675 av Kungliga Musikaliska Akademien 1956. Klicka här för att läsa mer om hans liv och karriär


  


Ett riktigt Gott Nytt År till er alla från mig och Mr T 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards