Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Mimmis Magasin del 2 och lite spottar.................

Av Malin wiper - 25 januari 2012 09:15

I går jobbade min man med att få upp våra skenor så vi till slut fick på våra spotar och det kommer att bli som ett "T" Dessa skall lysa mot dvd hyllorna och nya bokhyllan som inte är köpt än. Den som skall gå utefter taket skall vi åka och köpa plus 2 spottar till den. Ovanför matsalsbordet har vi en skena med två hängande lampor men dom blev för korta för det är mycket högre i taket här så min man måste sätta i nya längre sladdar.



Här följer lite mer som jag såg hos Mimmis Magasin i förrgår:



Hon hade halva priset på detta bord och jag köpte en röd ljushållare från Cult


'

Ljushållaren satt jag på tvättstället i vår lilla extra toalett. Som ni ser så hade jag en röd tvålflaska som jag köpt hos Mimmis för ett tag sen så nu är det komplett. Det kommer dit  en roligare spegel också så småningom.  En toalettmatta köpte jag på IKEA sist vi var dit och den är i rött och orange. Allt går i färgerna rött, orange och grönt därinne 


Jag gick in i syrummet och pratade lite med Therese. där stod dessa häftiga skyltdockor och sånt är alltid kul att fota för dom ser lite skrämmande spöklika ut utan kläder. 








       

Glöm inte min gissningstävling. Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget 


 Här kommer en svängig morgonblues med Steve Marriott´s från LP:n  Moments. Steve marriott föddes 1947 och gick ur tiden 1991. Han var en engelsk musiker och låtskrivare och frontman i flera uppmärksamma rock and roll band, som spänner över två decennier. Han är ihågkommen för sin kraftfulla sångröst. Klicka här för att läsa mer om honom


Klicka här för att komma in på en sida som är tillägnad Steve Marriott

 


Den förlamande tröttheten vi haft en längre tid är på väg att ge sig lite men det har varit så trist för vi har inte orkat träffa folk men vi har ju haft en del att göra också och vi har inte hunnit landa riktigt än i flytten. Det tar ett tag att vänja och ställa om sig. I dag skall vi försöka att åka in till Jönköping när min man slutat jobba. Vi är ute efter en bokhylla med vitrinskåp och lite annat. I dag är dom stora second hand öppna så vi tittar först där för ibland dyker det upp rena fynden. Det var 5 minusgrader  i dag och det är nog rekord för denna vinter. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot.

 

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 januari 2012 10:21

Att ni är i farten hela tiden :) Det blir ju jättebra med spottar i taket, de sprider ju mer ljus än en ensam lampa och man kan rikta dem på det man vill ska synas.
Det såg ut att vara ett härligt fyndbord hos Mimmis. Sådant är bra :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 januari 2012 11:41

Vi är inte så mycket i farten som det ser ut utan vilar och slöar rätt mycket. Hade vi varit yngre och friskare så hade allt varit klart nu. Det fanns mycket på Mimmis fyndbord som lockade ;))

kramar

 
helga

helga

25 januari 2012 10:26

Vad duktig Mr T är som kan fixa med sådant själv!!! Jag kan tänka mig att ni har en hel del att fixa med...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 januari 2012 11:40

Ja du han är lite pysslig men han har inte mycket ork så han får vila mellan varje moment. Det är hans kol och astma som ger sig tillkänna på vintern. Vi har verkligen mycket att fixa med

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

25 januari 2012 10:48

Oj vad mycket fint de har! Man blir ju jättesugen på att köpa nåt :-) Men jag har handlat en hel del nu efter flytten till hemmet så jag får lugna mig nu.
Kan det vara någon infektion ni fått både du och mr T? Jag menar eftersom ni båda är sådär förlamande trötta. I o f s så kan det ju vara själva flytten också, det tar verkligen på krafterna.
Hoppas ni mår lite bättre idag när ni skall till stora staden :-) Kramisar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 januari 2012 11:35

Ja du dom har mycket. Ni har ju själva köpt en del och man kan inte få allt på en gång. Vi tar lite eftersom. Jag tror att vi både är trötta av flytten och sen har vi nog en virus i kroppen. Jag läste om en sån som gått i vinter och man har precis dessa symptom. Sen är det lite oroligt i vår närhet också. I dag känner jag mig starkare och piggare.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Hebbe

Hebbe

25 januari 2012 12:56

Det blir en hel del pyssel när man flyttar..Jag kände en Paul för några år sen,,det är inte så vanligt längre..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

25 januari 2012 18:09

Det känns som det aldrig tar slut. Hoppas namnet blir poppis igen

ha en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

25 januari 2012 13:01

nu blir det ljust och fint där :)
vad mycket fint du visar upp, härliga färger som verkligen lyser upp
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

25 januari 2012 18:08

Ja du och nu har vi ytterligare en skena uppe. Tack för dina gulliga ord

Ha en fin kväll
kram

 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

25 januari 2012 16:33

SVAR: Ja, det var grymt gott och pojkvännen var lyckligast i världen ;)

http://angelica.blogg.se

Malin wiper

25 januari 2012 18:06

Hej! Ja du vilken lyckost ;))

Ha en fin kväll

 
elisabet

elisabet

26 januari 2012 22:34

Garnet du visade bild på köpte jag igår
men då var det 25% rabatt :-)

http://www.boxtown.nu

Malin wiper

26 januari 2012 22:59

Vad kul att du köpte det garnen och att det var rabatt. Var det på Mimmis Magasin? Du kanske bor i samhället ;)

ha det bra
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards