Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Draperi av tyg från Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 15 januari 2012 18:53


I dag blev draperiet färdigt som skall vara över dörröppningen till datarummet. Här har Mr T lagt ut våra öljetter och han satt i dom för jag är för snurrig just nu och kan mäta fel.


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida.

 

  

Vi hade en massa olika öljetter i en kartong i källaren och vi valde dessa.


  

Här rättar min man till draperiet.


  

Det är jag som har skött syningen på maskin och nu är det uppe äntligen


  

Måste säga att det passade ypperligt bredvid den lilla extraplatsen med tunnan och det som är på väggarna.


  

Det är mycket finare i verkligheten när man ser helheten och tydligare. Vi måste sätta lite tyngder nertill för detta tyg är lite bubbligare än det andra som jag köpte.


  

Detta är draperiet till sovrummet och det är mer i lite sidenaktigt och det andra är lite mer matt och bilderna har lite tidningskänsla.  

  

Free Orkut and My Space Cars Graphics Glitters
Orkut Myspace Happy Cars Comments & Graphics


  

Här kommer en häftig dance scene från filmen "Take The lead" med Antonio Banderas. Klicka här för att läsa om filmen som hade premiär 7/4 2006. Jag har sett filmen och den är jättebra

 



 
 
Sussi

Sussi

15 januari 2012 20:08

Åhh vad snyggt det blev. Båda draperierna. Skönt att kunna stänga för.

Tack själv för att jag fått lära känna dig. Mer omtänksam person får man leta efter och din blogg är en härlig färgklick..
Förhoppningsvis får vi vara bloggvänner ett bra tag till :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

16 januari 2012 07:34

Vad kul att du tycker det. Dom är ju en bit ifrån varandra också. Tack för dom orden goa du ;) Jag hoppas också att vi kan förbli bloggvänner många år än och jag kan ju bli 100 år men det är nog lite överkurs ;))

Ha en härlig dag
varm kram

 
Nina

Nina

15 januari 2012 23:32

Duktig du är vännen & vad snyggt det blir!!
Kramar om massor :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

16 januari 2012 07:33

Kul att du tycker det blir snyggt. Vi är nöjda och det känns kul att få lite nytt och börja om igen

Ha en fin dag
massor av kramar till dig också

 
Annelie

Annelie

16 januari 2012 04:54

Härligt att det känns så bra att lämna huset bakom sig och börja om ert liv i er fina lägenhet istället.
Som du säger,, man ska väl kunna bo utan att ha en massa dåligt samvete för allt ni inte hinner / orkar med i trädgården.

Som vanligt,, snålvattnet rinner på mig när du har fotat alla gosaker på ert fik... *ser såååå gött ut*

Wow, vad snyggt ert nya draperi är, ja båda två är kanonläckra. Smart att ha draperier istället för dörrar.
Ni är så händiga både du och din man...
Fniss, jag som är glad då jag har klippt av panelgardiner och sytt upp de.. *L*
Å nu frampå ska jag även sy en kapp till köket av ett tyg jag köpte på oss för ett tag sedan,, får väla se hur det ser ut när jag är klar.
Kan ju säga som så,, att när jag gick i skolan så hade jag en 2:a i syslöjd och en 4:a i träslöjd,,, då förstår du att jag blir "impad" över mig själv när jag lyckas.. *fniss*

Ha en underbar vecka goa du, hälsa din älskade man.. // Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

16 januari 2012 07:32

Jag tror att vi mentalt varit borta från huset i flera år redan så det är nog det som gör det. Nu känns det toppen att slippa allt utomhusarbete och bara sätta sig på balkongen och njuta ;))

Du har alltid så fina gardiner och vi funderade på panellängder också men då såg vi ett tyg vi ville ha och det var på metervara. Ja men då är du en hejare på att träslöjd istället och det är inte dumt det heller

Kul att du tycker draperierna är fina. Det var så klumpiga dörrar som gick utåt och tog bort väggar där man kan sätta saker istället ;))

Ha en underbar vecka själv vännen

Min man hälsar tillbaka så mycket. Hälsa din älskade man du också ;)

varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards