Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Adjö kvarteret "Hägern"...

Av Malin wiper - 15 januari 2012 07:57


Hope - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Jag följde med min man till huset i går kväll för att kolla hur det såg ut när det var helt tomt och urstädat. Det var en märklig känsla att se huset så tomt och jag kände mig helt plötsligt som en fjäril som lämnade boet och flög vidare och känner en befrielse att nu slippa ha dåligt samvete för att man inte orkar klippa gräset, skotta snö och rusta upp huset. Jag blev förvånad över att jag inte fällde en enda tår men jag har redan sörjt färdigt och känner att jag trivs mer och mer i lägenheten och börjar anpassa mig. Var sak har sin tid och det känns inte som det stora steg jag trodde.


  

Fin bild på en häger som jag lånade här


  

Jag fotade lite i varje rum och det var så välstädat. Köparna var där i går för att kolla upp hur det såg ut och dom var jättenöjda och vi fick ingen bakläxa...  Jag är så glad att dessa ungdomar som har tiden för sig köpt huset och redan har planer på att förbättra. Tyvärr så gick diskmaskinen sönder för ett tag sen och min man har försökt laga den men det gick inte. Vi köpte den 2005 så den hade väl gjort sitt. Sen har vi båda varit sjuka i långa perioder så det blev lite fel ända från början. Vi hade tänkt rusta upp huset mer än vi gjort redan första året men som sagt så kom sjukdom emellan. Jag fotade inte källare och vind som man även kan inreda


  

Det ligger lite städmaterial kvar som vi skall hämta hem i dag


  

Golvet i köket var helt otroligt bra och det syndes inte när det var ostädat utan blev som kamoflerat. Det är en korkmatta som ser ut som gamla bräder och det var den sista biten vi köpte från en rulle.


  

Från köket ut mot hallen. På väggarna var en brun medaljongtapet när vi flyttade in och det var rena rama 70-talet


  

Vi tapetserade även om dessa garderober i hallen     


  

Här ser man mer av hallen och klädhängaren för ytterkläder som vi köpte på IKEA. Den finns inte längre och var en riktig långkörare


  

Här ser man dörren från hallen ut mot en liten minihall och sen kommer ytterdörren.


  


Här står min man i dörröppningen till vårt data- gästrum. Garderoben som min man byggde med draperi framför är nu borta för dom ville inte ha den och det förstår jag för det är ett ytrymme som man kan ha till så mycket annat.


  

Mot fönstret i datarummet. Här har vi också tapetserat om och vi la även nytt klickgolv


  

Här ser ni sovrummet som vi också tapetserade om men golvet förblev ogjort men det går att slipa ner och lacka om man vill.


  

Mot fönstersidan av sovrummet


  

Här blickar man ut från sovrummets dubbeldörr till vardagsrummet


  

Vardagsrummet


  

Från vardagsrummet in mot sovrummet


  

Det är ett jättelitet badrum så vi har fått det mycket bättre nu med stort badrum och en extra toalett. Huset har i alla fall potential och det går att bygga ut åt flera håll för tomten är så stor. Vi tänkte från början att vi skulle bygga ett garage på baksidan av huset men det kom av sig.


I dag är det sista dagen vi äger huset och när vi åker dit och hämtar städgrejerna så skall jag fota lite på tomten också. Det känns lite som att börja om igen och det behöver vi efter allt som hänt dom senaste åren.


 


 Här sjunger Nana Mouskouri "Adieu Angélina" Det är en låt som jag annars haft inne med min favorit Joan Baez som även skrivit låten och då heter den "Farewell Angelina". Jag gillar att även ta in andra versioner ibland. På klippet så börjar det med en annan låt men sen när hon står vid micken så kommer rätta låten


 


Klicka här för att komma in på Nana Mouskouris hemsida





 
 
skrivmoster

skrivmoster

15 januari 2012 10:40

Så skönt att du kan lämna huset utan större sentimentala stunder. "Allt har sin tid" heter det ju och jag tror, att när man bestämt sig så har man även börjat bearbeta och tänka i nya banor.
Ni har en så fin lägenhet efter vad jag kunnat se och förstå, att ni nu kan njuta och inte känna pressen, som man känner när man har hus.

Må så gott och njut av söndagen! Kram till er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 januari 2012 12:32

Tack för ditt omtänksamma, trösterika och varma kommentar. Allt har sin tid och denna tog nu slut och nåt nytt börjar och det känns bra. Lägenheten är så trivsam så det känns inte som nån stor omställning. Vi bor ju på nedre botten och har bra utsikt mm.

ha en fin söndag och njut själva
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

15 januari 2012 11:06

Ert hur är/var verkligen fint och det finns ju massor av potential. Så tråkigt att ni en dag skulle få lämna det bakom er men ni kommer förhoppningsvis få mer energi att fixa i er lägenhet när ni slipper allt jobb ute. Skönt att höra att du trivs i lägenheten iaf, ni hade väl en altan med trappa ut nu? Det blir ju inte lika instängt då som en lägenhet med bara balkong.
Jag hoppas du får lite bra bilder idag på tomten också.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

15 januari 2012 12:35

Det var rätt fint men det behövdes repareras en del och sen hade man velat inreda källaren och det gör nog dom nya husägarna. Vi har ingen altan längre utan en avlång träbalkong men vi kan sitta ute på gräsmattan också som är nedanför balkongen

varm kram till gulliga dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards