Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Malin wiper - 11 januari 2012 19:30

  

Här följer en tygstudie av nya tyger från Mimmis Magasin. Jag gick dit i dag för att kolla om dom fått hem nåt som passar i vårt sovrum och det på bilden var sånt jag hade letat efter i färger. Sen att det är ett festligt mönster med både fågelburar, påfåglar, blommor och annat gör inte saken sämre. Min man var med så vi bestämde oss för detta tyg som är lite silkigt och faller bra.  Vi har en balkong från sovrummet med dubbeldörr


  

Sen såg vi detta tyg som skulle kunna passa i vardagsrummet till dom två fönstren. Det behövs nåt som livar upp och passar till det andra i rummet. Vi skall bara mäta fönstren och fundera på saken


  

Tyget finns även i dessa färger


  

Vi hittade ett tyg som vi skall ha till draperi till datarummet som också var nytt och ser jätteläckert ut med en massa bilder från New York och har även en vinröd färg i vissa bilder. Detta köpte vi med oss direkt och jag skall sy draperiet så fort jag orkar och hinner.  Det är Mimmi som så fint håller upp tyget.

  

Ytterligare ett nytt och spännande tyg 


  

Här en silkig gardin som passar ypperligt i ett hem med lite antika möbler


  

När jag såg detta så tänkte jag: 70-talet möter Picasso. Klicka här för att läsa om konstnären Pablo Picasso. Klicka här för att komma in på en hemsida över en restaurang i Göteborg som heter "Picasso"


  

Ett lite exklusivt tyg med stenar påsatta i olika färger. Tyget finns även i vitt


flowers art
click to get More Flowers Art Comments & Graphics



Av Malin wiper - 11 januari 2012 17:00

    


  Som dagens Tio i topp har jag valt The Rubetes som låg på Tio i topplistan 22/6 1974 med låten "Sugar baby love". Dom bildades 1973 och dom ursprungliga medlemmarna var Alan Williams (sång, gitarr), Tony Thorpe (gitarr), Bill Hurd och Pete Arneson (båda keyboard), Mick Clarke (bas), och John Richardson (trummor). Gruppen är mest känd för låten jag satt in här och den låg etta i Storbritannien i fem veckor, och etta en vecka på svenska Tio i topp.


 


  Efter hiten lämnade två av medlemmarna gruppen och fortsatte som kvintett och släppte mindre hits som "Juke box jive" och "I can do it". Gruppen var aktiv in på 1980-talet innan den splittrades. I dag har tre av de fyra orginalmedlemmarna (Williams, Clarke och Richardson) återförenat gruppen igen. Klicka här för att komma in på en sida och läsa lite mer och se bilder. 



 


Av Malin wiper - 11 januari 2012 11:16

    


  Jag var in till Selmas klädbutik i går för jag såg att dom hade 70% rea. När jag var inne i Jönköping sist så såg jag att färgen för vår och sommar var orange i massor av kläder. Det var även färgblandningar som man inte sett sen 80-talet. En jumper hade mörkt rosa och orange som färger och jag gillade inte kombinationen men på en person som passar i färgerna så ser det nog snyggt ut. Jag själv är vinterkvinna (kalla färger) fick jag reda på en gån när jag var på färganalys men ändå så passar jag i en del varma färger och det beror på nyansen om den går mer mot blått än mot gult.


  


Dessa socks var kraftigt nersatta och har en resor som är lös så man slipper bli stasad.  Dom ligger i 3 pack och jag köpte 6 par för endast 47 kr. I vanliga fall hade jag fått betala158 kr för rabatten var på 111 kr. Jag tror att jag går och köper några till förpackningar i dag om dom har kvar några.


  


     När jag ändå var där så passade jag på att fota lite kläder som var nedsatta i pris. Denna kombination tyckte jag var snygg och önskade i mitt stilla sinne att jag hade några storlekar mindre


  


  Om den här långa myskoftan hade funnits i en större storlek så hade jag köpt den direkt.


  


Den här tröjan med blixtlås hade jag köpt också men den var konstigt nog för stor


  


  


  


  


  


  


     Dom har även underkläder och just nu på två ställen i butiken


  


  


  Denna väst ser ut som nåt från Coco Chanel


  


Klicka här för att läsa om modeskaparen Coco Chanel. På denna bild syns hon till vänster med cigg i munnen. Det var inte länge sen jag såg filmen "Before Coco Chanel". Klicka här för att komma in på filmens hemsida


  


  Snart kommer dessa skyltdockor få på sig vår och sommarkläder.

 




Av Malin wiper - 11 januari 2012 08:40

 


I dag ser det inte så här fint ut som det gjorde på torget i går. Vi har nu snöfritt igen och 3.7 varmgrader...  Jag skall ändå ta min dagliga promenad och försöka njuta ändå. Det känns toppen att kunna promenera in till samhället för att handla och slippa ta bilen jämt. 


 


I går eftermiddag så var min man nere i källaren för att hämta upp lite kartonger eftersom det fattas en massa saker som vi inte hittade när vi packade upp det som skall vara i lägenheten. Denna kruka från Cult design har jag saknat, den skall stå på en av byråerna i sovrummet med en blomma i. Fast magneten framtill fattades så jag belev så besviken. Köpte krukan på Mimmis Magasin när dom hade rea

 


 


  


Letade ändå vidare och hittade magneten. Texten passar så bra till en chokladälskare...  


  

Klicka här för att se vart detta magnetkubs pussel finns


  


Så här ser krukan ut med magnet på så nu är det bara en lagomt stor blomma som saknas. Nu åkte min man iväg till sitt jobb som nu består av att städa ur huset. Dom hann jättemycket i går så vi hinner tills besiktningen äger rum. Jag är inte i form så jag kan inte vara med och städa nåt i dag men det blir saker jag kan göra om några dagar och det är att torka ur alla lådor och garderober mm.  Fast det lär ta sin tid och jag skall ha nackkragen på mig.


 


   Nu blir det lite morgongymnastik och detta är såpass att jag klarar av det men inte så graciöst...    Ha nu en fin dag alla mina härliga läsare. Det glädjer mig enormt att ni tar er tid att titta in till mig.


 

 

  Klicka här för att läsa om Galenskaparna



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards