Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Hinsehäxan!

Av Malin wiper - 10 januari 2012 12:00

 


  Jag började se en serie i på tv i går som heter "Hinsehäxan"  i två delar och jag kan knappt bärga mig förrens jag får se sista delen i kväll. Den är baserad på boken i samma namn och är en verklighetsskildring ang "Geijeraffären". Klicka här för att se första avsnittet i svt play. Huvudpersonen heter i verkligheten Lillemor Östlin och skrev boken. Klicka här för att läsa om Lillemor Östlin som tillbringat mer än 20 år i Svenska fängelser


 


Klicka här för att läsa en recension som jag håller helt med om utom det att jag skulle ge serien 4 i betyg av 5 möjliga men där har dom gett serien 3.5 i betyg. Vilket skådespel av dom som är med och så välgjord serien är. Jag ville inte att det skulle sluta utan se allt på en gång. Bara att få se alla tidsenliga miljöer, kläder mm var en fröjd för ögat.


  


  Här ser ni huvudrollsinnehavarna som är Vera Vitali som jag aldrig hört talas om. Hon är så otroligt inlevelsefull och suverän i sin roll att man baxnar. Sen har vi Göran Ragnerstam som spelar rollen så bra som justitieminister Lennart Geijer. Han var svensk socialdemokratisk politiker som blev justitieminister mellan 1969-1976. Han dog 1999 och jag kom ihåg allt rabalder om hans skandal. Klicka här för att läsa om Geijeraffären


 


Klicka här för att läsa om nya stjärnskottet på film och teaterhimlen Vera Vitali. Hon är född 1981 men jag kan inte hitta nåt om henne på wikipedia. Hon har ett fantastiskt skiftande och spelande ansikte. Jag är eld och lågor över denna serie som ni hör

 
 
ansepanse

ansepanse

10 januari 2012 12:43

jag tittade också på Hinsehäxan och tyckte om den så jag kommer att sitta bänkad framför tv:n även ikväll för att få se fortsättningen
kramar och en fin dag till dig

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

10 januari 2012 13:40

Då blir det många som sitter bänkade för serien är så fänslande och bra

Ha en fin dag själv
kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 januari 2012 12:57

Jag håller helt och fullt med dig - en fantastisk film! Vera Vitali är en klart lysande stjärna. Hon spelar sin roll suveränt med både känsla och inlevelse.
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 januari 2012 13:40

Kul att du också gillar serien. Vera Vitali är verkligen superbra i denna serie.

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Petra

10 januari 2012 13:27

Missade första delen och jag kan inte se den på datorn efter som det ´´laggar´´ så mycket och då blir jag bara irriterad!! Hoppas du har det bra ...Kram och hoppas ni kommer trivas i nya lägenheten!! Jag har nu tagit bort bloggen helt!!

Malin wiper

10 januari 2012 13:39

Vad tråkigt att du inte kunde se serien. Ibland blir man galen på datorerna. Ja men då vet jag att den är borta men det känns sorgset. Tura att du finns på facebook och mejl. Vi trivs bra i lägenheten och ju mer vi får gjort ju trivsammare blir det

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Ingen bild

Syrran

10 januari 2012 13:29

Håller med fullständigt, den var hur bra som helst :-)
Visst har du ändrat bild i headern idag? Du matade väl inte fåglarna förut :-)
Ha en bra dag!
kram fr Maria

Malin wiper

10 januari 2012 13:37

Du är verkligen uppmärksam syrran ;)) Mr T fick ta en hel serie med mig på bänken och i dag bytte jag. Kull att du såg den lilla förändringen. Det kan bli annat också så småningom ;)

Ha en fin dag
kram från storasyster

 
Hebbe

Hebbe

10 januari 2012 14:04

Såg inte programmet,så jag vet Nada,,Här blev det en solig fin dag,med några få minusgrader..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

10 januari 2012 15:46

Då missade du nåt. Härligt att ni har sol
kram

 
Hebbe

Hebbe

10 januari 2012 14:07

Ja strömming är nog våran godaste fisk,,jag testade en vy sort i dag,Piltandsflundra,var väldigt lös i köttet..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

10 januari 2012 15:46

Verkligen! Synd att vi inte äter så mycket av den numera men nu blev jag så sugen

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards