Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Natalie Merchant!, och lite inredning med små medel................

Av Malin wiper - 9 januari 2012 16:00

 


Det är väldigt svårt att fota och få fram hur det ser ut i vår nya lägenhet men här ser man lite mer. Dörren till höger skall bort och ge plats för ett snyggt draperi. Bakom dörren finns det en vägg som man kan hänga nåt stort på. I det rummet har vi våra datorer och en bäddsoffa


 


Här en annan vinkel där man även ser den lilla extra hörnan. Tyvärr ligger det spottar och skenor där som skall upp i vardagsrummet. Kristallplafonden i taket skall vi flytta till den första lilla hallen där man tar av sig ytterkläderna och istället köpa en hängande kristallkrona eller annat över den lilla extra hörnan. Det är så högt i taket så det ser inte så bra ut med en plafond där. Jag kom på en sak i går att jag skall kalla denna lilla hörna för "Teaterfoajen" och hänga en skylt så småningom på andra sidan valvet från filmhallen där det skall stå (Teaterfoajen) eller nåt annat.



                  


Skall skaffa kuddar som passar till detta och en pläd med stjärnor eller annat på till hörnan och sen ha en röd rund matta under öltunnan. Tunnan skall bli ett bord med en rund glasskiva. Nu har jag stora planer....   Det kommer att ta tid för man har ju inte stor budget numera. Till slut dyker man på saker även på second hand som går att använda. Det var jättelänge sen jag var på second hand, jag som gillar att gå omkring på såna ställen och kanske hitta fynd. Det är väl det att jag köpt på mig så mycket onödigt och inför flytten fått göra mig av med så mycket så jag börjar tänka mig för mer nu.


  


  Nu har vi fått upp lite mer där jag skall ha teaterfoajen...  Knäppt va?.


  


Vi satt upp ytterligare en mask på väggen som vi köpt i Venedig och det passar ju till teaterhörnan.  



  



På den andra sidan satt vi en ljushållare som vi förut hade i köket och den syndes knappt. Det är en glasskiva som man sätter framför två värmeljus som sitter i en gjutjärnshållare. Det är en designgrej som vi köpte för länge sen.



  


På skiljeväggen från hallen längst ner mot ytterdörren satt vi min ormtavla som jag köpte på en hantverksmässa för några år sedan.  Den är skapad av en man som heter Eric Nilsson och bor i Alvesta. Han hade fantastiska saker på sin utställning och man hade velat köpa mer. Ormtavlan kostade 199 kr


    


  


Här ytterligare en mask från venedig som är signerad på kinden. Den satt vi i sovrummet mellan två tavlor. Den ser lite 20-talet ut


   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild     



  


Sen en lite dråplig grej: min man kom upp med saker från källaren och slängde fram denna flaska på bordet...   Då sa jag: vad i hela friden är detta? det ser ju ut som en kissflaska som dom har inom vården....  fast jag tyckte det var en liten för kort hals på den. Då sa min man: Ja men du har ju själv köpt den för nåt år sen för att du tyckte den var festlig....  .


  


När jag sen vände på flaskan så kom minnet tillbaka. Den är ju till för att göra isbitar till saft och drinkar...   Jag köpte denna för att den såg lite fräck ut...  . Jag hade för bråttomt som vanligt och hann inte tänka efter...  


  


Klicka här för att komma in på sidan där det finns Ice cubes i form av en hjärna...  



Click here for more graphics and gifs!


 

PicGifs.com


 


Här kommer ett musikklipp med Natalie Merchant och låten "Carnival" Jag har aldrig hört talas om henne förut och sånt är kul. Det dröjer ett tag innan hon börjar sjunga. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1963 och är en amerikansk sångerska och låtskrivare. Hennes debut var med den amerikanska indiepopgruppen 10.000 Maniacs 1981. Där stannade hon tills 1993 då hon inledde en solokarriär. Klicka här för att läsa mer om henne



Jag har glömt att önska alla en fin dag så jag gör det nu. Ha det toppen och sköt om er

 
 
Stintan

Stintan

9 januari 2012 16:35

Vad fint ni får det i ert nya hem! Det är verkligen roligt att inreda något nytt. Och, som du säger, det behöver inte kosta skjortan för att det ska bli fint. Det är bara fantasin som sätter gränserna.

Här hemma håller vi på att tapetsera om i lilla hallen. Tyvärr måste vi ju göra om det för tapeten räckte inte och den finns inte att få tag på. Men man får inte hänga läpp för det! Nu ska vi väl komma igång igen till helgen. Maken fyller snart 60 och då bara MÅSTE det vara klart.

På mon har jag klätt om stolarna i köket nu men hann inte måla dem för jag har ju inte varit pigg när vi var där nere. Men Rom byggdes inte på en dag.

Du har vackra masker från Venedig. Jag har bara varit där en gång och jag ångrar att jag inte köpte en mask. Däremot har jag en underbart vacker, rund duk med broderier och knypplade spetsar. Den köpte jag på ön Burano och jag köpte också en liten glasängel på Murano.

Vinterkram

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

9 januari 2012 16:53

Det kommer nog att bli bra till slut för det känns som ett lyft varje gång man får upp nåt. Just nu så vill min man koncentrera sig på städningen i huset så vi sen kan tänka på lägenheten. Bara vi fått lämna över nycklarna så känns det bra

Vad tråkigt att inte tapeten räckte. Då vankas det fest ser jag ;) min man fyllde 60 år förra året.

Jag har gett bort några masker också men jag är så glad att jag köpte så många. Då har du ju i alla fall nåt du köpt i Venedig. Vi var över till Murano också där jag köpte lite smycken men dom har jag inte kvar längre tyvärr.

Ha en fin kväll
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

9 januari 2012 17:14

Ni har verkligen många fina detaljer som piffar upp och gör det hela så intressant! Jag är ingen inredare och allt är så enkelt här. Kanske om vi nån gång flyttar till en lägenhet så skulle jag få en knuff att göra nåt nytt.

Ha det så gott och planera vidare hur det ska bli i lägenheten! :))

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 januari 2012 17:24

Vi stagnerade lite i huset och det var länge sen vi bytte ut lite större möbler så det skall bli kul. Det är inte så fint utan i all enkelhet och ni har det säkert hur snyggt som helst hemma. Vi var mogna att flytta och lägenheten får en att fantisera eftersom den är lite ovanlig. Det dyker upp saker man vill göra men det får ta sin tid. Vi skall måla köket så fort som möjligt och vi får färgen av bostadsbolaget för det ser inget vidare ut på väggarna därinne. Tack för dina snälla ord

Ha en fin kväll
kramar

 
Vicke

Vicke

9 januari 2012 19:22

ni får det fint i ert nya hem, trivs ni bra?

http://vickes.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 januari 2012 06:50

Vad roligt att se dig Vicke. Har tänkt på dig och önskar dig en god fortsättning på 2012

Det blir nog bra när det blir klart
Ha en fin dag
kramar

 
Nina

Nina

9 januari 2012 23:17

Ni har det så fint och hemtrevligt i er nya bostad! Tror du att ni kommer att trivas där? Hoppas verkligen att ni kommer att finna ro i lgh'ten för du/ni har gjort den super läcker!!
Kramar om massor raring :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

10 januari 2012 06:57

Kul att du tycker det. Skall bli skönt sen att få upp gardiner och lite annat. Vi skall måla köket så fort som möjligt men först måste vi göra klart med huset

Ha en fin dag vännen
massor av kramar till dig också

 
Margit

Margit

10 januari 2012 01:07

Sp vacker er nya lägenhet är..och "öppningarna"..så vackert!!!
Ja det tar tid, att få till det, så att man blir nöjd.
Förr så handlade jag varje lördag på second..kom med fulla kassar. MEN när jag flyttade från min 3:a til min LILLA ETTA..och körde massor tillbaka till second, så handlar jag mycket sällan och samlar på mej...
Jag är ju/bor nästan hrt..hos min lasse i hans hus..så ibland så köper vi nåt på IKEA..och fixar till vissa saker..som vi tycker behövs,,,
Här har det snöat lite under kvällen, så lite vitt på marken nu igen!!!!
Kram och jag önkar er båda en GOD NATT!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

10 januari 2012 06:56

Ja du den är lite annorlunda och jag trivs så bra i vårt vardagsrum så jag kollar inte längre på tv i sovrummet. Ja du det blir så när man handlar för mycket på second hand. IKEA är toppen. Här har det också snöat i natt och äntligen så känns det som vinter

Ha en fin dag ni båda
kramar

 
Annelie

Annelie

10 januari 2012 07:28


Jag tycker ni har en sååå mysig lägenhet,, härligt planerad också.
Plus alla små mysiga saker ni har lite varstans. Skojj att få ha följt er i flytten.
Nääee,, det är som du säger,, om man vore gjord av pengar så man kunde köpa allt direkt.
Men,, sen är frågan om det egentligen vore roligt,, för det ÄR ju skojj att få suckta efter saker också.. att få spara ihop pengar till just den saken osv..
Så, vi är nog lyckligare utan alla dessa stålar, eller vad tror du..??
Huvudsaken vi klarar oss, har ett helt fint hem, mat på bordet, hela rena kläder osv.

Ha en underbar dag min kära vän.. // Varma kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 januari 2012 07:57

Kul att du gillar planlösningen. Det är ett gammalt hus så det är tjocka väggar och kul detaljer som inte görs nu. Jag håller med dig om det du säger för det är bara bra att få sukta efter saker och även spara ihop. Klokt skrivet av dig för det går ju ingen nöd på oss än så länge ;)

Ha en underbar dag själv
varma kramar

 
Pisan

Pisan

10 januari 2012 10:41

Vad fint ni har fått det! Lägenheten verkar vara jättstor :-) Jag har inte tagit en endaste bild på nya lägenheten än, men jag ska; det får bli ett före och efterrepotage sedan :-)
Ja du, flyttstädning är inget roligt. Jag tog in en städfirma. Det blev inte så dyrt med RUT-avdraget. Känns jättebra, de städade jättenoggrant så jag är nöjd. Värre var det med städningen av den här lägenheten, snacka om slarv. Men jag orkar inte tjafsa med förre hyresgästen om det... Vi skall ju renovera en hel del så man får ju städa efter det ändå.
Hoppas ni får en fin tisdag du och mr T! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 januari 2012 11:45

Ja du vi har större än förut. Vi har också lejt bort städningen till min mans jobb. Här i lägenheten var det inget vidare städat heller och det var en massa fel och vi har hittat mer men dom kommer direkt man ringer så det kan man inte klaga på.

Ha en fin tisdag själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards