Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Maini sorri!

Av Malin wiper - 7 januari 2012 13:44

 


Min man har tvättat vår vardagsrumsmatta på sitt arbete och så här fin blev den. Nu ser den nästan ut som när den var ny...  .


  


Så här blev det när jag ställde tillbaka rumsbordet. Jag har dammsugat och dammtorkat i dag så det känns så fräscht hemma.


  


Nu är vi ute efter en lång hallmatta som är lätt att dammsuga. Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


  


Jag hoppas vi får upp denna spotlights i dag i hallen. Min man har fullt upp i huset så vi får se hur trött han är när ham kommer hem.


  


Min man ringde flera gånger om att jag inte skulle börja med lunchen för han blev försenad. Till slut bestämde vi att när han var klar så åkte vi ut och köpte oss varsin räksmörgås på Ritz konditori.  Vi äter riktig mat lite senare. Han måste ju passa på medans han får hjälp.


                     


 


  Sen åkte vi ner en tur till Ingelund för att ta lite nya headerbilder. Som ni ser så har det dykt upp en figur på min header....  som inte funnits där på bänken förut. Håll ögonen öppna för jag kommer att ha denna header ett tag men ändra den lite när andan faller på...   Man vet aldrig vad som kan dyka upp....  


 


Här sjunger Maini Päivikki Sorri "Sorgsna paraplyer" klicka här för att komma in på hennes hemsida



 
 
Spanaren

Spanaren

7 januari 2012 14:29

Fin header och fint hemma hos er också ;.)
Vad jobbar din man med när han kan tvätta mattor?

Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 januari 2012 14:59

Det är så fint därnere vid kvarnen och nu har jag ju inte sån fin utsikt från mitt eget fönster längre men har nära dit ner. Min blev arbetslös på sin halvtid och har nu varit med och startat upp ett socialt företag. Dom gör allt från att tvätta mattor, hästtäcken till dataarbeten

kram

 
Ingen bild

stationen

7 januari 2012 15:49

Hej Malin!! Jag har rekommenderat dig idag. Vi hade en journalist från höglandnytt som ringde och jag gav han din bloggadress för att du gör så fin reklam gratis både i vaggeryd och stockaryd. Vi har en länk på fb som du gärna få lägga in på din blogg till höglandsnytt.Dom verkar för att skriva mycket om de små samhällena.Tycker jag är en kanonbra jounalistik. Ha en bra helg båda två.Kram från stationen som blivit med perrong:)))

Malin wiper

7 januari 2012 17:18

Hej Marianne!
Tack snälla du för att du rekommenderat mig ;) Då skall jag gå in och kopiera länken till bloggen.

Ha en fin helg till er båda också. Det är så kul att stationen blivit med perrong som du så kul uttrycker det ;)))

kramar

 
Maya

Maya

8 januari 2012 09:48

Vilken fin matta :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

8 januari 2012 11:47

Det tycker jag också ;)

kramar

 
Maya

Maya

8 januari 2012 09:49

Fin header också :) Glömde ju skriva det!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

8 januari 2012 11:47

Kul att du gillar min header. Skall försöka förändra den lite då och då

kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

8 januari 2012 09:50

Du är en riktig "ambassadör" för bygden och dess närområden! Genom dig så får man veta mycket, uppleva genom dina bilder och se vackra saker! Kul att du blev rekommenderad till Höglandsnytt! Jag vet att du gör allt detta till glädje både för dig själv och många andra. Jag beundrar ditt engagemang och din fingertoppskänsla för att få fram allt så fint!

Fint får ni där hemma också! Det måste vara roligt att inreda på nytt och skapa ett "förnyat" hem!
Ha en underbar söndag! Skickar många varma kramar till er båda!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 januari 2012 12:44

Tack för dom fina och snälla orden vännen. Detta samhälle är värt allt beröm för det är det bästa jag bott även Göteborg på 70-80 talet. Ja du det var snällt av Stockarydskvinnorna. Jag tycker om att skriva om saker som är bra och då njuter jag själv också.

Det tar tid att få till det här och vi har gjort oss av med för mycket saker så det fattas för att vi skall kunna få det komplett. Som du säger så är det kul att förnya också.

Ha en underbar söndag själv
Mr T hälsar till er båda
Hälsa Mr E
Varma kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

8 januari 2012 21:04

Jag glömde säga om mattorna ... Den som ligger på plats är väldigt snygg! Och att ha en röd matta som matchar det andra i filmstilen - det låter helt klockrent!!

Mr E hälsar till er så mycket! Varma kramar tillbaka!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 januari 2012 08:09

Kul att du gillar mattan. Det är nog den enda rumsmatta vi varit nöjda med för vi har haft sån otur med mattor. Det har du så rätt i den matschar ju hallen ;))

Tack för hälsningen från Mr E. Hälsa tillbaka

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards