Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Yellow Bird!

Av Malin wiper - 7 januari 2012 08:12



Have a wonderful Saturday - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!




Tack för att ni talade om för mig att ni också såg att bloggen var förändrad. Jag tog en bild och mejlade till bloggplatsen så nu har jag kunnat gå in på inställningar och ta tillbaka allt. Detta har hänt mig förut så jag börjar bli van. Jag har inte fått allt som jag vill än i färger men får ändra lite eftersom jag ser hur jag vill ha det på rubriker och menyavdelningar mm.


 



Nu börjar vi komma in i en kritisk fas vad gäller huset. Vi har en vecka på oss att städa ur och min man är nu på väg till huset där han skall få hjälp av sina kompisar. Jag kommer att hjälpa till också men inte i dag för jag har haft mer besvär med nacken några dagar och skall göra lite finstädning när det grövsta är klart. Jag kan inte stå med armarna ovanför huvudet nån längre stund utan att få yrsel. Dom tar tak och väggar och det är påfrestande.



Sweeping Broom


Här kommer en låt som heter Yellow Bird och är en Haitian Folk song. Den spelas här på Steel drums from Trinidad



 


Jag kommer in på era bloggar lite senare för jag har lite att göra på förmiddagen. Här har vi kvar lite av snön som kom i går. När vi åkte in till Jönköping så fanns det ingen snö alls där. Sköt om er och ha en fin dag

 
 
skrivmoster

skrivmoster

7 januari 2012 09:08

Skönt att se att allt är i sin ordning igen med din header.
Så är det lördag fast det känns som måndag. Man blir upp och ner av alla helger. Jag ska koka pitepalt idag. Det snöar inte och det känns bra.

Ha en bra dag och tänk på att sköta om dig! Du får lämna grovstädning i huset till de som orkar.
Kram och ha en fin dag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 januari 2012 09:35

Det är verkligen skönt när det inte krånglar. Det mobila bredbandet är också bedrövligt. Jag tycker också det känns som en måndag. Då kommer vi upp och äter Pitepalt som vi älskar. Jag har fått smaka av min mans moster som bodde i Kåbdalis och det var en upplevelse. Tyvärr är hon borta nu sen flera år.

Tack för din omtanke vännen. Jag skall bara hjälpa till med småsaker och killarna är både noggranna och snabba

Ha en jättefin dag
varm kram

 
Cattis

Cattis

7 januari 2012 09:29

Det är bra att du inte gör mer än du vet att du klarar av.
Tänk sen vad skönt när allt det här med huset är över då kan du koppla av och bara njuta.
Kanske du med skulle behöva en utlandsresa.
Jag hade behövt det som du skrev men det kostar alldeles för mycket så jag fick bara stå bredvid igår och njuta av när andra steg på och eventuellt åkte till något varmt land.
Men det var en tjusning det med.
Det är ju rätt rogivande att bara vara ute och fotografera.

Kramis och ha en bra helg.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

7 januari 2012 09:33

Ja du både du och jag skulle behöva en utlandsresa för jag har då inte varit utomlands sen ca 5 år tillbaka då vi besökte Danmark och för 10 år sedan Tyskland. Man har ju inte råd när man inte kan arbeta.

Kul att du var med och fotograferade och vinkade av passagerarna

Ha en fin dag vännen
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards