Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Malin wiper - 6 januari 2012 16:07

 


Jag har nog aldrig fikat så billigt som i dag på IKEA. Detta kostar sammanlagt 15 kr men det är ju inte lika gott som man får på våra tre stamfik. Det var så lite folk när vi kom så det var luftigt, lugnt och skönt så vi satt och skojade lite och då sa min man nåt dråpligt och roligt och jag tappade helt fattningen och kunde inte sluta skratta, det var fruktansvärt för så fort jag tog en tugga så satt det igång igen...  Det måste vara för att man är helt uttröttad och sliten efter denna flytt och en massa tråkigt som händer i min närhet. Jag blev nästan rädd till slut och var tvungen att gå därifrån och lugna ner mig. Det övergick i alla fall inte till gråt som det kan göra.


Vi köpte en ny tvättkorg, en badrumsmatta till lilla toaletten, en matta framför ytterdörren, ett nytt duschdraperi i samma färg som dom färgade kakelplattorna, fler spottar till vårt lampsystem i vardagsrummet, spotlights till filmhallen som är en sån som går att dra ut över det hela i taket. Jag hade tänkt vänta tills jag hittade nåt riktigt häftigt men vi måste ha skönt ljus i taket och jag köper en filmisk lampa till hallen där man tar av sig ytterkläderna istället. Sen köpte vi sånt som fattas för att få upp alla gardinstängerna så rummen är kompletta. Nu är alla gardinstänger på plats och det är bara att fixa gardiner så fort vi hittar nåt som passar. Jag tog inga bilder för vi var så trötta och ville bara åka hem så fort allt var klart.


 



Vi hittade en gardin i en kartong i källaren med en lång gardinkappa som vi hade i huset för några år sedan men när vi satt upp dom i detta vardagsrum så blev vi nästan deprimerade för det blev så tråkigt. Grundfärgen är lite gulbeige och så är väggarna också, än om det är färgklickar på gardinerna så blev det helt galet så vi tog ner dom igen. Vi hade tänkt gardinkappor eftersom vi vill ha in så mycket ljus som möjligt och det är mindre fönster i vardagsrummet än vi är vana vid.


                                                              

När vi hade gjort det vi skulle så hade jag tänkt blogga men det hände samma sak som i går och jag kom inte in på varken bloggen eller mejlen. Kom in ibland men då tog det 5 minuter mellan varje klick och vem orkar vänta på nåt sånt?...  Inte jag med mitt dåliga tålamod. Jag passar verkligen inte in i dataåldern för då måste man ha tålamod och kunna vänta och även lösa dataproblem utan att bli galen och bryta ihop...  


  


Vi har även fått upp dessa två filmaffischer på hallväggen som vi hade sen förut. Dom är tryckta 1978 och vi har köpt dom på nätet för några år sedan. Dom behöver ha ny passpartoe och ev nya lite mörkare ramar men det fixar vi när allt är klart. Nu är jag ute efter gamla filmrullar såna stora i plåt med ev lite filmbitar kvar på. Sen har jag beställt en stor filmklappa som min man och hans arbetskamrater skall tillverka åt mig men det kan ta lite tid för dom har andra jobb som måste utföras först.  Klicka här för att komma in på en sida som säljer filmaffischer

 

                                                

Den ena filmaffischen är en från en film med Marilyn Monroe som heter "The Seven Years itch" där hon spelar mot Tom Ewell. Klicka här för att läsa om Marilyn Monroe. Just nu porträtteras hon i en bioaktuell film. klicka här för att komma in på hemsidan för den filmen


Här är trailern till den filmen. Klicka här för att läsa om filmen



Av Malin wiper - 6 januari 2012 09:19

 


Jag såg denna häftiga bil på en parkering inne i samhället häromdan och blev bländad...  


  


Det var en Porsche Carrera 4 GTS. Klicka här för att och se bilder på  Porsche Carrera 4 GTS och även läsa om bilen.


  


  


Den finns inte bara i vitt utan i dessa kraftfulla färger också.


Nu åker vi en sväng till IKEA i Jönköping för att köpa saker så vi kan hänga upp tillfälliga gardiner i vardagsrummet. Det fattas upphängningsanordningar och fästen. Vi hittade rumsgardiner i källaren som vi hade i vardagsrummet för några år sedan innan vi bytte och dom passar rätt bra i rummet och räcker till båda fönstren. I dag kommer vi även att få upp gardiner i toalettfönstret och datarummet.  Ute har det snöat lite nu och är så vackert och vitt. Även solen har kommit fram.


Free Orkut,Facebook and My Space Flowers Graphics Glitters
Facebook Orkut Myspace Flowers Comments & Graphics


Av Malin wiper - 6 januari 2012 07:22


    


 

Tänk att vi inte ens visste att det var trettondagsaftonshelgen...  vi som hade tänkt åka in till IKEA men då har dom säkert inte öppet i dag. Jag får kolla upp detta. Jag har varit uppe rätt länge för att kunna hinna gå ut och läsa era bloggar som jag inte haft tid med riktigt sen denna jobbiga flytt började. Det tar sån tid att fixa foton och skriva inlägg och sen fixa härhemma också. Det lugnar ner sig mer och mer och bara vi får klart med husstädningen så faller en börda från våra axlar.


  


I går hade dom otroligt goda croissant på Ritz konditori. Dom var så frasiga och njutbara så det var en fröjd att äta en sån till en kopp kaffe.  Det är ett franskt bakverk av smördeg som ofta förknippas med Frankrike. Bakverket äts vanligast till frukost. Den bör inte förväxlas med gifflar trots slående likhet med vissa typer av dessa.  En croissant ser till formen ut som en nymåne. Jag har själv erfarenhet av att ha fått dåliga croissant på en del ställen och då är dom sega och mjuka och det är ingen höjdare så jag njöt verkligen av denna superba croissant på Ritz.


 



 


Ritz hade gjort egen musliblandning som jag köpte en påse av till Mr T. Jag själv kan inte äta så mycket fibrer för då får jag rena rama ballongmagen.


  


Dom hade flera sorters tårtstubbar i går men jag fick inga bra bilder för jag slarvade väl lite och hade för bråttomt som vanligt.


  


På vår spelbutik "Konfekthörnan" höll Susann på att packa upp lite nya varor och då passade jag på med kameran att fota henne in action. Tack för att du bjöd på dig själv härliga du...  

 



  


När vi var till Värnamo häromdan så besökte vi det lilla köpcentrumet "Kärnan" och gick in på Karlssons varuhus som skall lägga ner och då var det halva priset på allt. Tyvärr så var det så utplockat så det fanns knappt nåt kvar att köpa men jag hittade dessa klistermärken i lite scrapbooking för halva priset. Dom kostade 29 kr/ark men nu 14.50 så jag köpte 4 ark. Dom kan vara bra att dekorera med om man skall skicka ett kort eller göra nåt collage eller annat


     


      

Klicka på bilderna så blir dom större   


Nu hör jag att min man gått in i duschen så jag skall fixa en njutbar frukost så vi kan sitta i lugn och ro och bara njuta. Känner mig väldigt positiv i dag och det är en härlig känsla


                      


Ha en underbar dag ni härliga bloggläsare och tack för att ni besöker min blogg, det glädjer mig mycket...    




 


 

Av Malin wiper - 6 januari 2012 05:50

 


Jag fick en utmaning av spanaren55 som jag nu fick tid att skriva ner. I går var mitt bredband ur funktion mer än halva dan


1. Vad gjorde du för tio år sedan


Då var jag ute och arbetstränade efter att jag gått in i väggen och varit utslagen flera år.


2. Vad gjorde du för ett år sedan


Hade som nu permanent sjukbidrag efter både utbrändhet och nackskada mm


3. Fem snacks du gillar


cashewnötter, valnötter, pinjenötter. Kommer inte på nåt mer för jag tycker inte om chips


4. Fem sånger du kan hela texten till


Jag kan inte komma på nån som jag kan hela texten på numera


5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär


Om jag hade haft samma hälsa som förr så skulle jag resa jorden runt. Gå på massor av konserter, teater, bio. Skänka bort en summa till ex läkare utan gränser mfl. Ge en summa till min son och släkten mfl. Bjuda hit alla mina bloggvänner på en härlig bloggträff i en hyrd lokal och betalt boende och uppehälle. Ha en summa kvar som räcker resten av livet  eftersom man då kan känna sig trygg när man blir pensionär och även då kan unna sig en guldkant på livet och även ha råd att gå till läkare och köpa medicin mm. Pengarna man avstått i lön i alla år för att få en bra pension har ju gått upp i rök. Jag skulle även åka in på ett hälsohem för att få hjälp att komma i form och även bli av med sötsuget


6. Fem dåliga vanor


Sockerberoende, ser för mycket på tv och sitter vid datan för mycket så nacken tar stryk. Det finns många men hjärnan fick kortslutning nu


7. Fem saker du gillar att göra


Fota, blogga, promenera, gå på bio, gå på teater, gå på konserter, resa, cykla (går ej längre för nacken)  nu blev det för många saker men det finns ännu mer om jag bara hade orkat


8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i.


För snäva kläder till min kropp, för urringat, stringtrosor, för höga klackar, päls


9. Fem favoritleksaker


Jag leker inte längre och vet inte vad som menas men det kan ju vara mobilen?


Tack Spanaren55 för utmaningen 


Nu skickar jag över denna utmaning till dom som vill bli utmanade. Jag har som ni vet svårt att välja ut 10 st.




 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards