Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 3 januari 2012 09:00

Jag var in på Mimmis Magasin i går för att kolla om dom hade nåt passande tyg till badrumsgardin. Det är ett rätt stort fönster i badrummet och solen skiner in där och man blir bländad. Kolla den fina plastmattan i skylten.


Therese visade mig detta tyg som jag föll för direkt. Det är färgstarkare i verkligheten. Vi har gardinstång så jag skall bara dela på tyget och börja sy. Det går ganska fort och det skall vara längder som jag kan dra för när solen kommer fram. Det behövs lite mönster för allt är enfärgat nu i badrummet 


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasin



Helt plötsligt ser jag en rulle med ett tjockt sidenliknande skrynkelfritt tyg. Det har mörkläggande effekt också. Både min man och jag bestämde oss för att detta skall vi ha som draperi till sovrummet istället för dörr. Det känns lite filmiskt och passande både i färg och form. Dom syr upp det åt oss och det känns fantastiskt. Detta tyg måste ses för det går inte att förklara det är så häftigt och maffigt både i kavlitet, färger och mönster. Vi har valt ut snygga öljetter också.



Passade på att fota lite när jag ändå var där. Här ett cult design set för. Mörkblå flaska för diskmedel, Den i mitten för diskborste och sen en ljushållare 


 



Det finns jättefina julsaker till halva priset bl.a dessa krukor med sigill på



Rea även på änglar av olika sorter i trä



Höga blå blockljus till halva priset




Halva priset på denna läckra julbock också



Mimmi har massor av garnsorter. Här ett garn att sticka sockar av 



Ett fint hjärtformat porslinsfat



Jag fattar inte vad som händer för vi stänger av klockan varje morgon och somnar om...  men det är väl för att vi sover så gott. I går trodde jag att jag höll på att bli förkyld för jag fick frossa och en förlamande trötthet. Dessutom nös jag som en galning och hade lite rinnsnuva men i dag är det helt bra. Vi får en massa symptom på förkylning men dom bryter aldrig ut och det får man ju vara glad för. Min  man och hans arbetskamrater skall börja städa ur huset i dag och jag själv skall försöka hjälpa till i det lilla. Min nacke klarar inte av vissa moment så jag får ta lite finrengöring istället.  Bara vi blir färdiga med huset så kan vi koncentrera oss mer på lägenheten.


Ha nu en fin dag mina härliga läsare och tack för alla era kommentarer som jag uppskattar väldigt mycket.... Jag har själv varit lite dålig på det av tidsbrist men det blir bättre. Lite senare i dag så skall jag göra en bloggvandring




Så här såg det ut i Januari 2011 en bit ifrån vårt hus vid ån. Nu är det mer som en höstdag ute och det har regnat varje dag

 
 
 
helga

helga

3 januari 2012 09:53

Det var mycket fint där... Jag kan tänka mig att det blir skönt när ni fått städa ur huset helt och hållet. Hoppas ni trivs bra i lägenheten...

God fortsättning!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 januari 2012 10:23

Ja du det finns hur mycket som helst av många sorter. Det kommer att kännas som en tyngd lyfts bort när städningen är klar

Vi trivs bra i lägenheten nu

God fortsättning till dig också vännen
kramar

 
Spanaren

Spanaren

3 januari 2012 09:54

Så fina och läckra tyger *wow*
Vad kostar ett sådant häligt mörkläggande tyg per meter?
Det kommer att bli så fint så hos er/kram

Ps Ha en bra dag

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 januari 2012 10:22

Kul att du gillar dom också. Tyget kostar 199 kr/meter. Jag tror också det blir fint med det mot filmhallen

Ha en fin dag
kramar

 
Cattis

Cattis

3 januari 2012 10:06

Det låter härligt med ett fönster i badrummet.
Tror aldrig jag har haft det i dem lägenheter jag bott i.
Gardintyget ser jätteläckert ut och jag tror det blir jättefint i ditt badrum.

Ja, i år är det minsann ingen snö.
Känns varken som vår eller höst.
Det är bara gråmulet.

Kram och ha en bra dag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

3 januari 2012 10:21

Det är mycket värt med ett fönster i badrummet så man kan vädra än om det finns fläkt. Jag hoppas det blir fint

Det är som du säger bara gråmúlet

Ha en fin dag
varm kram

 
Stintan

Stintan

3 januari 2012 10:25

God fortsättning på det nya året! :)

Åh, vilka häftiga tyger du har hittat! Vad mycket fint de har på den där affären! Jag antar att man nog måste försöka hålla i börsen när man går in dit. Det finns ju så mycket snyggt. De har mycket läckra saker.

Vi har två presentaffärer i Robertsfors och de har fina saker men inte så mycket saker.
Inne i Umeå finns det en som heter Mias Lustgård

http://www.miaslustgard.se
Tyvärr klarar jag inte av att gå in dit för de har så mycket doftljus och doftpåsar så jag blir illamående och tung i huvudet på en gång. Jag har påpekat det men jag tillhör väl bara ett fåtal så då bryr de sig inte om det. Tyvärr. Jag tror att de kan vara litet nonchalanta i större städer. De får sälja mycket ändå. För de har fina saker.

Är på mon nu och solen håller på att bryta fram. Härligt! Nu går vi mot ljusare tider.

Ta det lugnt med städningen! Tänk på nacken!
kram från mig.

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

3 januari 2012 12:03

Tack snälla du. Jag önskar dig också ett Gott Nytt År

Då har ni lika många presentaffärer som hos oss. Min mamma är född i Umeå så där har jag varit mycket. Då får jag goola på Mias lustgård. Då har du samma problem som mig jag klarar inte av varken doftljus eller doftpåsar. Jag tror att det är många som reagerar på sånt. Vi klagade på IKEA för dom hade doftljus vid kassorna och dom flyttade på dom. Ja du dom är mer rädda om sina kunder på mindre orter.

Vad härligt det låter när du är på mon

Tack för din omtanke vännen
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

3 januari 2012 18:04

Nu har jag börjat från början och kommit hit ner ... har sett på trädgårdsbilder och figurer av alla de slag, tio i topp och allt det härliga hos Mimmis! Jag skulle verkligen behöva komma dit för vår minsta lilltös lyckades riva ner min vita vas i fönstret - Cult. Och Maria var ute på stan för att söka en ny men fann ingen. Nää här finns inte mycket i den stilen! Det var en rak vas med "midja" som jag verkligen gillade. Nu är den i tusen bitar ... Men inte rår hon för det. Hon förstod ingenting av uppståndelsen när det small!!

Så skönt för er när det är helt klart i huset och ni kan tänka bara på lägenheten! Det tyckte min syster också.

Kram och ha en lugn och skön kväll! Jag är så trött idag ... gäsp!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 januari 2012 08:14

ja du det var härlig musik på den tiden som håller än i dag och även detta med Tio i topp. Jasså det var en cultvas. Jag skall kolla här på Mimmis om hon har en sån. Ja du en olycka händer så lätt.

Det känns toppen att det bara är lite städning kvar nu. Förstår att din syster tyckte så också¨

Ha en fin dag kära du
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards