Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Lennart thöfner!

Av Malin wiper - 2 januari 2012 15:00


Glömde att visa hur drömfångaren (fått av Annelie) ser ut när den är uppsatt. Nu sitter den på min sida av sängen och bredvid den skall jag sätta nån tavla eller nåt annat som passar till. Vi upptäckte i går när vi hängde upp tavlor att vi har inte så det räcker till väggarna i lägenheten. I huset var det så många fönster och dörröppningar så vi fick göra oss av med en del när vi flyttade dit. Nu blir det tvärtom och två av väggarna i rummet är  så stora så vi blir nog tvungna att köpa nåt möbelaktigt att sätta där också.

 


I den lilla extrahörnan mot hallen och vardagsrummet fick vi upphängt 2 tavlor och sen skall vi ha nåt annant emellan. Tunnan skall fungera som bord så småningom när vi fått tillskuret en glasskiva. Ovanför denna lilla grupp har vi satt vår kristallkroneplafond men den kommer mycket högre upp nu för takhöjden är 2.70.  Från detta lilla utrymmer ser man ut över vardagsrummet som har en 3 meter bred öppning. Från sidan ser man den lite längre hallen



Här fotar jag inifrån vardagsrummet. Allt är långt ifrån klart men vi börjar trivas mer nu och anpassar oss. Detta är bara en början och det kommer att ta tid att få som vi vill ha det

 


I köket fick vi upp två akvareller målade av Lars Malmborg som bor i Katrineholm och hade en del utställningar där som vi var på när vi bodde i stan. Motivet har han tagit från Saltoluokta i Norrland där han ofta fann sina motiv. Den stora köksklockan fick vi också upp och grejerna gjorde att vi täckte en del fula fläckar på tapeten.



Satte två foton ovanför vår höga byrå i sovrummet föreställande mig och min son.


Tänk er att denna lilla pojke fyller 39 år i år.... . Jag fattar ingenting... Stoppa tiden. Jag sert lite sträng och allvarlig ut på bilden men det var för att jag försökte få min son att stå stilla inför fotografering. Jag bodde då i Göteborg och vi befann oss i Slottskogen med en kille som var både fotograf och frilandsjournalist. Han hade en del utställningar och jag själv var med där på bild en gång och stod bakom ett tennisracket för att det skulle bli en konstnärlig bild... 



Här följer fyra oinramade Etsningar som vi skall hänga upp på en passande vägg:






Vi köpte dom på Westers konstnärsartiklar när dom sålde ut grejer för mer än halva priset. Det är en riktig konstnär som gjort dessa.  Det går inte riktigt att få fram hur fina dom är i verkligheten. Klicka här för att komma in på Westers hemsida. Det skojades mycket förr om detta med etsningar. Vill du komma hem och kolla på mina etsningar var en raggningsreplik som skulle lugna tjejen....  



Jag har svårt att tyda eftersnament och jag har för mig att han är Polsk. Jag skrev upp hans namn och hittade honom på Google men hittar det inte nu. Får fråga på Westers nästa gång jag är i Jönköping och då skall jag skriva upp uppgifterna på baksidan med blyerts


Här ett klipp med etsningar av en konstnär som heter Lennart Thöfner. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på en sida med mer konst skapad av honom. Jag gillar hans konst som är varierande. Fast jag har inte hört talas om honom förut och sånt är spännande. Skall kolla upp vad hans grafik kostar. Gillar verkligen saxofonmotiven


 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

2 januari 2012 19:09

Det ser verkligen stort ut hos er och så smakfullt ni möblerar och dekorerar! Det blir jättefint!!

Ha en fin kväll! Kramar från oss!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 januari 2012 23:43

Det är större än vi hade förut för då hade vi bara 71 kvadrat eftersom inte källare och vind var inredda

Tack snälla du
varm kram

 
Sussi

Sussi

2 januari 2012 21:58

Alltid bra med en drömfångare. Vi har en vi med i sovrummet. Skönt att ni börjar trivas mer och mer nu. Det är lite omställning att flytta. Allra helst då ni verkar ha trivts så bra i förra.
Jättefin hörna.

God fortsättning
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

2 januari 2012 23:43

Jag har blivit beroende av drömfångare. Kul att du har en också. Vi börjar verkligen trivas och det känns skönt.

Tack!

Varm kram

 
Monica

Monica

2 januari 2012 22:02

Vad fint ni verkar ha fått till det i lägenheten :)
Det är just på barnen man ser vad tiden rusar iväg, själv tycker man inte man blir så mycket äldre ;)
Önskar er en riktigt God Fortsättning och start på det nya året!
Kram

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 januari 2012 23:42

Tack snälla du. Det gapar lite tomt men så småningom så blir det klart. Ja du när man tänker på hur gammal ens barn blivit så förstår man hur gammal man är själv än om det inte känns så ;)

God fortsättning själv vännen
kramar

 
Ninz

Ninz

2 januari 2012 22:05

Oj vad fint ni har det! Med din underbara inredningsådra, så kommer ni att få det tipp topp där hemma :) När du är klar är du såååå välkommen här över för att piffa upp mitt hem också :D :D
Kramar om massor!!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

2 januari 2012 23:41

Tack snälla du men jag har inte råd att inreda som jag vill så det får bli så bra det kan. Jag kommer och fixar ditt hem men det blir dyrt för jag får nog betala skadestånd sen ;)) när jag förstört ;)

Kramar i massor till dig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards