Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Vin och öl!

Av Malin wiper - 1 januari 2012 15:15

Vi satt i vardagsrummet och åt i går kväll i all enkelhet. Maten bestod av fläskytterfilé, svampsås som min man gjorde, potatis, grönsaker och svartvinbärsgelé 



  jag drack ett vitt vin som heter "Prins Oliver" och var ett gott torrt vin som passade till maten. Klicka här för att läsa om vinet



Min man drack ett Alé som heter "Postiljon" och han tyckte det var gott. Klicka här för att läsa om ölet Postiljon


Skål på er i efterskott. Vi var inte uppklädda men jag köpte en fin polotröja på Selmas klädbutik i går för halva priset. Jag passar bra i polo och denna var lite tunn men hade tjock hög krage och långa muddar nertill. Hade velat ha den i en färg men den är lite mellangrå/brun. Fast jag piffade upp den lite med ett halsband som jag köpt av Pisan med hängande pärlor, löv och en lila sten.  För ett tag sen köpte jag två silkiga långa tunikor i olika färger men jag har bara använt en av dom. Om jag lyckas gå ner i vikt 2012 så blir det lättare med kläder och jag har dessutom massor som jag köpt förra året som är nån storlek för liten. Sen jag gick in i väggen så har jag inte lyckats komma ner i min normala vikt som pendlade mellan 56-65 kg.


       

Skål från Mr T också.... . Som ni ser så har vi inte några gardiner än och det ser lite tomt ut men i dag håller vi på att sätta upp lite mer grejer så det skall bli lite mer ombonat men det kommer att ta tid.



 skålade in det nya året med fuskchampagne som inte var nån höjdare så jag hoppas det nya året blir bättre. Vi skulle ha gått ut på gården men var helt slut så det blev till att kolla från balkongen och fönstren på det fina fyrverkeriet  

 


Jag såg en helt fantastisk livekonsert med The Rolling Stones på tv 9 i julhelgen. så häftiga dom är och ungdomliga precis som dom alltid varit. Vilken rutin dom har och vilket scenspråk och utstrålning. Allt snack om ålder flyter bort och man vill bara kasta uttrycket i soptunnan. Som människa så skall man leva fullt ut så länge man kan om inte hälsan sätter stopp. Jag hoppas dessa häftiga och musikaliska män fortsätter så länge dom orkar. Mick Jagger har ju en kropp som en ung kille med bara muskler. Jag kunde inte slita mig från konserten och jag önskar att jag hade spelat in den. Klicka här för att komma in på deras hemsida.


  

Lyckostar syrran och svågern som såg dom live från ett tak i Göteborg...  




OBS! 

Klicka här för att komma in på Mortutas blogg. Hon har jag nyss lärt känna och hon har ett recept på en sallad som ser helt fantastisk ut. Den skall jag ha som sallad när jag har invigningsfest till nån maträtt.


Klicka här för att läsa om granatäpple. Kärnorna ingår i denna sallad  

 
 
ansepanse

ansepanse

1 januari 2012 15:39

vilka fina glas ni skålade champangen i :)
allt behöver ju inte bli klart på en gång i det nya boendet, bara man hittar vad man behöver i vardagen
en rikigt god fortsättning på det nya året till dig vännen
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

1 januari 2012 22:55

Kul att du gillar dom. Fick dom av min syster för många år sedan då jag fyllde 50 år. Det är en vän till henne som målat dom

Got fortsättning till dig också vännen

stor kram

 
kaffehörnan

kaffehörnan

1 januari 2012 17:13

Hej vännen
Vad trevliga bilder och gott är de med
kram

http://kaffehornan.se

Malin wiper

1 januari 2012 22:54

Tack snälla du

hoppas du haft en fin kväll
kramar

 
Spanaren

Spanaren

1 januari 2012 18:51

Så mysigt och så gott och trevligt ni också verkade ha haft det ;.) Snygga glas ... och så ser ni så goa ut båda två.

Min mans kusin har sett Rolling Stones flera gånger i Göteborg. Det är hans favoritartister och barnen har också lärt sig att tycka om dem. Bra artister så klart!

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 januari 2012 22:53

Ja du vi har haft det lugnt och skönt. Kul att du gillar glasen och tack för dom fina orden ;)

Lyckost din mans kusin som sett dom två gånger. Kul att hans barn också gillar dom

Ha det toppen kramar

 
Margit

Margit

1 januari 2012 18:55

Skönt att eran flytt nu är klart!!!! Jobbit med flytt.just under storhelger..men allt får gå. Kommer ihåg, 1980. bodde i kalmar med min 3 barn som då bodde med mig. Vi flyttade från kalmar till Eskisltuna..den 2 januari...Flyttbil hämtade/körde grejerna.och jag o barneb bilade... Men just att packa och flytta runt storhelger..INTE så kul...
Kram till er båda!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

1 januari 2012 22:52

Ja du det har varit kämpigt men nu börjar det lösa sig lite. Då förstår jag att det var kämpigt för dig. Då vet du hur det känns

Kram till er båda också

 
Helene

Helene

1 januari 2012 19:27

God fortsättning på det nya året!! Vad mysigt ni ser ut att ha haft det!! Vi tog det väldigt lungt, åt lite gott och tittade på TV.....inga smällare eller fyrverkerier runt omkring här! Lycka till med viktminskining, ska själv ta nya tag igen!
♥ Helene
ps. Tack för dina goa hälsningar, dom värmer ska du veta!!!

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

1 januari 2012 22:51

God fortsättning själv. Då gjorde ni detsamma som hos oss. Ja du jag hoppas man kan gå ner lite

Tack för dina snälla ord

Ha det bra
kramar

 
Ninz

Ninz

1 januari 2012 22:05

Fint vännen, super fint :) & vet du mer? En underbar god fortsättning på detta underbara nya år 2012!
Kraaaaaaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

1 januari 2012 22:50



Ha en god fortsättning själv vännen
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

2 januari 2012 08:51

Ni ser ut att ha haft en fin och festlig kväll! Trevligt dukat!
Vi hade också trevligt och lugnt på alla sätt och vis i goda vänners sällskap.

Idag är det busväder och jag oroas över syrran som ska ut och köra hemåt. Det är vinterns baksida, att den är ett orosmoment när man ska vara ute i trafiken.

Ha en fin fortsättning och lycka till med inredandet av nya hemmet!
Kramar till er!

Synd att sidan krånglar ... alltid är det nåt!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 januari 2012 14:59

Vi hade det lugnt och fint och var nöjda ändå eftersom vi varit på fest bara några dagar tidigare. Härligt att ni träffade goa vänner. Förstår att du känner oro när din syster skall åka hem i ett sånt ruggigt väder. Hoppas hon är hemma nu och allt har gått bra

Ha en fin fortsättning själv. Det går bra med inredningen men får ta den tid det tar

Nu krånglar det inte längre tack och lov

varm kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 januari 2012 10:25

Så mysigt ni verkar ha haft det på nyårsaftonen! Inte spelar gardinerna så stor roll i sammanhanget. Ni vet ju att det bara är tillfälligt och ni kommer säkert att få fint och ombonat så småningom. Man får ta det i den takt man orkar med.
Ha en fin dag!
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 januari 2012 14:57

Vi hade det så lugnt och skönt och vi hade ju varit på en kul fest några dagar tidigare till Stockaryd. Det är som du säger ingen brådska utan var sak tar sin tid. Tack för din omtanke vännen

Ha en fin dag själv
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards