Öppen Ridå

Alla inlägg under december 2011

Av Malin wiper - 1 december 2011 07:00

 


Äntligen har jag kommit en bit på klädnypeklänningarna. Therese på Mimmis Magasin hade fått en klänning av mig förut men den hade blivit kvar ute i solen och blekts och då sa jag till henne att jag kunde sy en ny bara hon valde tyg. Hon valde detta som blev bätte än jag trodde när det kom snedslåband på halsrigningen. Nu är det bara förklädena kvar och dom fixar jag i morgon. Hon ville ha förkläden av vit lakansväv och det har jag på vinden. Det är för mörkt för att gå upp där nu eftersom vi inte har belysning och ficklampa är lite vanskligt för mig som har för bråttomt. Jag har redan klämt tummen 2 gånger för jag hade för bråttomt när jag sydde...   En klädnypeklänning är till för att ha klädnypor i när man hänger tvätt men går ändå att ha annat i också. Det är som en påse i form av en klänning


 


 


Det mest kritiska momentet är när man skall sy på snedslåband runt halsringningen. Blir det ojämt så är det bara att sprätta upp och börja om för det blir inte snyggt. Numera så brukar jag klara detta på första försöket...  


 

Klicka här för att se vart denna rutiga elefant finns


 


Så här skall det se ut. Jag visar klänningarna när dom är helt klara. Jag kommer att göra dom lite olika med små medel. Det skall bli kul när vi flyttar och jag får plats med sybord och slipper sitta vid rumsbordet varje gång och skräpa ner. Då skall jag hitta på nåt annat att göra också. Klänningarna brukar jag göra till jular också för julpost men i år hinner jag inte.


  


En julpostklänning jag sydde förra året av tyg från Mimmis Magasin. Det blev flera stycken och även förkläden med tomte på.


  


Denna rutiga skål finns på en sida som heter Hem & Hav. Klicka här för att komma in

  


 


Här kommer George Harrison som var med i The Beatles. Han var min favorit från början i gruppen men det har ändrat sig genom åren. Klicka här för att komma in på George Harrisons hemsida. han föddes 1943 och gick ur tiden i cancer/hjärntumör 2001 i en ålder av 58 år. Han en brittisk gitarrist, sångare, låtskrivare och producent. Han invaldes i Rock and Roll Hall of Fame 1988 som medlem av The Beatles och som soloartist 2004




Good Morning! - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Vi kommer att åka in till Jönköping i dag efter att min mans arbete. I dag öppnar den nya ägaren  sitt Café i Café Lakatos lokaler och eftersom vi inte kunde vara med på minglet så åker vi dit och tar en fika på nya stället "Malmborgs lilla". Hoppas att Maria Lakatos är där för vi har köpt en present till henne. Jag önskar er en fin dag. Klicka här för att komma in på Malmborgs facebook. Att jag inte kunde ta mig till minglet är verkligen ett streck i protokollet....  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards