Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Drömfångare!

Av Malin wiper - 30 december 2011 18:58


 Jag har fått ett paket av min gulliga bloggvän Annelie. Vi hade glömt att ta in posten så min man kom med detta fina lila paket i handen och jag blev så överraskad.


Klicka här för att komma in på Annelies fina blogg


I paketet var det en fantastiskt fin drömfångare... Annelie hade sett i min blogg att jag skulle skaffa mig en ny drömfångare eftersom jag inte ville ta med mig den gamla från huset utan börja på nytt. Jag är lite skrockfull och vill inte dra med mig drömfångaren som jag haft i mer än två år till ett nytt ställe. Då frågade Annelie om hon kunde få ge mig en sån i present från henne och jag kunde inte säga nej för hon var så bestämd...  Är det inte gulligt så säg?. Hon har en sån butik som säljer sånt där hon bor och frågade vilka färger jag ville ha och jag vill helst ha samma färger som i den gamla och det är en sån hon skickat och den är ännu finare än min gamla. Jag är superglad och den skall hänga på väggen vid sängen. Jag visar igen när den är uppsatt.


Här två närbilder som visar hur fin den är och har som svarta pärlor emellan. Den är köpt på ett ställe som heter "Mandala" men jag kan inte hitta det på google. Tusen tack snälla du, jag är superglad och tacksam.   


Wild Graphics
click to get More Wild Spirit Comments & Graphics


Ha en fin kväll Annelie och ni andra bloggläsare


 
 
Stefan Falkelind

Stefan Falkelind

30 december 2011 20:48

Ja den är himla fin. Jag vill också ha en fast utan fjädrar.

Sv: Vilken tur att du kom på att du måste besöka bolaget. Illa om du hade glömt det och sitta på nyårsafton utan nåt.

http://stefanfalkelind.com

Malin wiper

30 december 2011 21:50

Ja du jag är väldigt förtjust i drömfångare. Finns dom utan fjädrar?

Ja du det är ingen höjdare ;))

Gott Nytt År till dig
varm kram

 
Maya

Maya

30 december 2011 21:58

Grattis till den fina drömfångaren! Och GOTT NYTT ÅR på Er!

(Här blir det POMMAC på Nyårsafton, det duger gott när det inte gick köra på stan idag...)

Nyårskramar till Dej och Mr T!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

31 december 2011 09:57

Tack snälla du. Det var så gulligt gjort av henne. Visst duger det med Pommac vi skall också ha nåt sånt eftersom vi bara sitter hemma.

Gott Nytt År till dig och din man
från oss
varm kram

 
Ninz

Ninz

30 december 2011 22:04

Den var jätte fin drömfångaren du fick! Jag har ju som sagt lite mini pippi på drömfångare, tycker dem är så läckra plus att dem har hjälpt mig med mina mardrömmar som jag hade tidigare, som nu är puts väck borta! :D
Kramar om dig goe vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

31 december 2011 09:56

Vad kul att du också gillar drömfångare. Den har redan gjort nytta för mig. I natt har jag inget minne av några drömmar alls. Bra att du också är hjälpt av en sån

Gott Nytt År till dig goa vän
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

31 december 2011 07:16

Jag har hört ordet men aldrig vetat vad drömfångare är ... Den ser fin ut och så roligt att bli överraskad!

Ha en helt underbar nyårskväll och sen skålar vi in det nya året och en önskan om ett GOTT NYTT ÅR! Vi firar med "samma gamla gäng" som alltid och det blir numera i lugn och ro!
Kram på er båda två!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 december 2011 09:55

Den tar hand om mardrömmarna och efter nåt år så skall man skaka bort dom ute. Det är verkligen kul med en sån överraskning

Vad kul att ni har en tradition att fira i glada vänners lag.

Gott Nytt År till dig och Mr E från oss i härnere

varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

31 december 2011 09:45

Men vilken snäll vän! Riktigt gulligt gjort. Hoppas nu att den ska ta bort de onda drömmarna och att du får sova gott.
Det är så spännande att kika in här och se allt som händer med er lägenhet, varje gång är det något intressant. Tråkigt att ni får göra er av med biostolarna men ni kanske hittar något bättre?
Vill önska dig och Mr T ett riktigt Gott Nytt År. Hoppas att 2012 har mindre problem och smärta med sig.
Stor kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

31 december 2011 09:53

Ja det var jättesnällt. Den har redan gjort sitt för jag har sovit jättegott. Kul att du gillar att se vad som händer här. Biostolarna känns inte så bra i lägenheten så vi får se hur vi gör med dom.

Tack snälla du. Jag önskar dig och din man detsamma

Gott Nytt År
varm kram

 
Annelie

Annelie

1 januari 2012 01:12


Hej gullevän..

Vad GLAD jag blir att drömfångaren var sååå passande och att den redan har hjälpt dig,, blir såå jätteglad ända in i hjärteroten.
Älskar att överraska folk.. :o))

O som vanligt,, vilka fina bilder du lägger ut på din blogg plus att jag håller med en annan skribent,, ni får sååå otroligt fint i er lägenhet,, jätteskojj att få följa er på er resa med flytten.

GOD FORTSÄTTNING... // Varma kramen från söder Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 januari 2012 09:40

Hej själv goa du ;) Den passar som handen i handsken och jag har inte haft en enda mardröm. Dom du överraskar blir jätteglada. Tack för dina snälla ord. Vi har inte fått sån ordning än men det kommer

GOD FORTSÄTTNING
kramar från Småland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards