Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Lamptips från min syster!

Av Malin wiper - 29 december 2011 16:15

Bordslampa Tripoo endast 349 kr hos Halens 

Jag fick ett mejl från syrran med lite mer tips på filminspirerade lampor. Även lite billigare varianter som är nog så fina. Nu har jag lite mer att välja på. Klicka här för att komma in på inlägget där jag har satt in några varianter men dom är så extremt dyra

  Klicka här för att komma in på hennes första tips

  Klicka här för hennes andra tips

  Klicka här för hennes tredje lamptips

  Klicka här för hennes fjärde tips

  Klicka här för hennes femte tips

  Klicka här för hennes själtte tips


 


Jag letar även efter taklampa till hallen som har lite med film att göra.


Denna är lite filmisk när man tänker på charlie Chaplin och sen Fred Astaire med höghatten. Klicka här för att se vart jag såg dessa. Fast jag skulle behöva spotlights i taket i hallen som lyser mot tavlor och tändarskåp. I den lilla hallen vid ytterdörren skall jag ha en hängande lampa och i slutet av den långa hallen en kristallplafond som jag har sen förut


 

Klicka här för att komma in på Charlie Chaplins website. Klicka här för att läsa om Fred Astaire


En sån här strålkastare skulle jag kunna tänka mig att ha i halltaket  men vet inte vart man får tag på den och säkert är den svindyr. Hittade den på en blogg, klicka här för att komma in på bloggen som är häftig till tusen. Jag måste kolla igenom hela bloggen senare för det kan man verkligen kalla häftig inredning 

Vi kommer att göra oss av med denna gamla dubbla biofotölj för den passar inte in riktigt för vi hade tänkt att den skulle fungera som stolar när man tar på sig skorna i den lilla hallen där vi har klädhängaren och skohyllan. När man sitter där och lutar sig framåt så välter möbeln och det gör att den blir för opraktisk. Det är synd för det är en gammal biomöbel som tillverkats på ett fint snickeri. Det finns en märkning på en ståletikett som visar vilket snickeri som tillverkat den. Jag vill ha en regissörsstol istället i hallen och ev ett litet bord med en filmisk bordslampa. Fast jag är inte säker än hur det kommer att se ut i slutändan. 

Klicka här för att komma in på en häftig blogg.

Klicka här för att komma in på Peter LeMarcs hemsida 

 
 
kaffehörnan

kaffehörnan

29 december 2011 16:56

Hej hopp
Nu är jag tillbaka efter litet uppehåll
Ha en fin kväll
kram

http://kaffehornan.se

Malin wiper

30 december 2011 08:29

Vad kul att du är tillbaka. Hoppas du haft en fin julhelg

Ha en härlig fredag
kramar

 
Ingen bild

Syrran

29 december 2011 16:58

Du är för go som sätter ut mina lamptips :-)
Du skriver att ni inte kan använda biostolarna för de välter. men kan ni inte sätta fast dem i väggen med en sån där "barnsäkring" man brukar ha för bokhyllor?
Bara en tanke...

Ha det gott!
kram fr Maria

Malin wiper

30 december 2011 08:26

Tack för tipset syrran du kommer alltid med så många bra förslag. Vi skall tänka på saken men gubben säger att man lutar bakåt i biofotöljen så det är ändå svårt att ha den till skostol. Vi gör oos i alla fall inte av med den än.

Ha en fin dag syrran
kramar

 
Annelie

Annelie

29 december 2011 19:30

Är det en sån här golvlampa du menar..??

http://www.rusta.se/golvlampa_london_p91951279.html

PS. Skickade din lilla present idag, hoppas att du får den i morgon.. DS.

Ha en finfin kväll.. // Kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

30 december 2011 08:29

Vad kul att Rusta har sån lampa också. Det är såna modeller jag är ute efter. Tack snälla du. Jag ser fram emot din present och är så glad. Du är för go vännen

Ha en fin dag
varm kram

 
Monica

Monica

30 december 2011 00:08

Vilka bra lamptips du fått av din syster :)
Häftiga lampor med hattarna, en sån skulle nog t om jag kunna göra av en gammal hatt, sladd och glödlampa :)
Maten ni fick på kalaset såg ut och lät god, trevlig kväll ni verkar ha haft! Kul när man träffar människor som man "klickar" med :)
Nu ska jag leta mig mot sängen, blivit sena kvällar när man är ledig :)
Kram Kram

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 december 2011 08:28

Ja du hon kom med toppentips. Som du säger så kan man ju göra såna hattlampor själv och använda vilken hatt man vill. Kalaset var verkligen toppen och vi bara njöt. Förstår att det blir sent när du är ledig från jobbet

Ha en fin fredag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards