Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Tändarsamling!

Av Malin wiper - 27 december 2011 11:00

 


Tändarskåpet kom in i går och jag har fyllt det men skulle behöva 3 skåp till. Eftersom hallen är så bred så får det plats lite möbler och annat. Ovanför skoskåpet som står bredvid tändarskåpet skall jag sätta en stor filmklappa. Jag har frågat på min mans jobb om dom kan tillverka en sån åt mig och det skulle gå bra. Dörren ni ser går till sovrummet men skall bort och ersättas med ett draperi som har filmmotiv


    


Jag ger upp nu. Har försökt skriva ett inlägg men det funkar inte. Det tar 5 minuter att få in en bild. När jag sen skrivit färdigt hela inlägget och sparat ner mellan varje text och bild så var ändå halva inlägget borta och allt slutade att fungera så det är väl det mobila bredbandet som det är nåt galet med. Samma sak hände i går då jag miste ett helt inlägg som jag lagt ner stor tid på.


 


Jag får be min man kolla upp detta för nu kan jag inte sitta här längre. Vet inte om detta kommer in heller. Ha en fin dag så återkommer jag när det funkar.


  


Nu verkar det funka en stund så jag bygger på detta inlägg med lite tändare från skåpet


  


   


  


Det funkar ibland men rätt som det är så är allt utslaget. Det blåser rätt kraftigt ute så jag vet inte om det kan bero på detta men det mobila bredbandet är ingen höjdare och där min man sitter så funkar det inte alls så han får gå omkring med lap topen och kolla vart bästa teckningen är. Ha en fin dag och sköt om er




Klicka här för att komma in på Billie Holidays hemsida






 
 
Ingen bild

Systern

27 december 2011 16:50

Vad fint det blir i hallen! Ser fram emot att få se lägenheten irl :-)
Appropå bredbandet så vet jag inte vad ni har för leverantör men 3 har fått bästa betyget. Kent köpte comviq till Folkets Hus men det var bara skräp. Har ni Telia så lär inte det vara något vidare heller. Det ryktas att de kör på för överlastade "band".
Hoppas det löser sig snart, kanske är det av godo att dra ner på takten på bloggandet :-)
Ha det gott!
kram fr Maria

Malin wiper

27 december 2011 19:07

Hallå syrran! Kul att du tycker det. Det kommer att bli toppen när allt är som vi vill ha det. Vi har telenor mobilt just nu men vi får Telia sen när det blir trådlöst. Vi har hört att Telia skall vara bra men det kan ju vara olika. Nu gick det att blogga igen så detta pågår inte hela tiden tack och lov.

Ja du det är inte helt fel att blogga lite mindre nu när vi har annat att göra också

Ha en fin kväll
kramar

 
Maya

Maya

28 december 2011 09:52

Vad roligt att se Din tändarsamling! :)

Blir fint i hallen! Kul att Du ska få en filmklappa. Det blir verkligen kanonbra tema!

Byt till Wordpress-bloggen, det krånglar inte. Och det går att importera hela bloggen med inlägg och kommentarer direkt dit så inget går till spillo, hur man gör vet jag tyvärr inte men det går kanske läsa sej till. Jag har bara haft wordpress och valde den för att min kompis Annika (Iamannika.wordpress.com) tipsade mej om det och det har funkat klockrent för det mesta.

Ha en fin dag, här skiner solen som vanligt!
Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

28 december 2011 10:33

Kul att du tycker det. Tyvärr får ju inte alla plats. Har även en del tändstickor

Det krånglar inte lika mycket nu och när vi får rätta bredbandet så funkar bättre men som du säger så skall jag byta och tack för ditt tips. Jag har en väninna som kan sånt så hon skall hjälpa mig. Jag skall kolla om hon känner till Worldpress. Du kommer alltid med bra råd och tips och det är jag så tacksam för goa du

Ha en fin onsdag. Härligt att ni har sol
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards