Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Flyttbestyr!

Av Malin wiper - 15 december 2011 17:09

  

Här har min mans arbetskamrater kommit med en bil som har dragkrok och sen en täckt kärra som vi hyrt i Skillingaryd av Thomas Larsson som har ett företag i gamla Tubab. Den kostar bara 200 kr/dygn. Vi fick flyttat två lass i dag och nu blir det ett lass till på måndag. Vi kommer att flytta in där på måndag för det måste först tapetseras om i sovrummet. Vi har redan fått tapeter och allt som ingår för att fixa till rummet.


  

Vi får även tapeter och färg till det andra som måste fixas men vi tar en sak i sänder. Hall, badrum och toalett är dom som ser finast ut. I köket måste vi måla över fondtapeten för de tär fettfläckar överallt och även vid fönstret. Annars är skåpen helt oförstörda och det finns många utrymmen att stoppa saker i. Alla killar och en tjej i företaget har varit med och hjälpt oss med flyttningen och dom har varit superduktiga och snabba. Dom packade kärran så bra så man förstår att dom flyttat åt folk förut.


  

Här står Mr I som är en av dom som hjälpte till.


  

Miss J ville inte vara med på bild....  


  

Så här såg det ut när vi fått ut rätt mycket men nu finns det inte nåt i vardagsrummet utom datan och pyntet i fönstren. Det vill vi ha kvar tills på måndag då vi flyttar.


Klicka här för att kolla på roliga möbler


  


Sängen fick agera avlastningsplats tills dom dom packat in dom stora möblerna. Vi har fina etsningar som vi skall rama in och sätta ovanför sängen. Sängen skall bytas ut så småningom men rom byggdes inte på en dag


  

Det är bara en liten trapp till vår lägenhet och vi är ensam på detta plan och har bara en granne på andra våningen så det känns toppen.


  


Det är tyvärr bara två fönster i vardagsrummet men det är väldigt ljust där ändå. Golven är väl inte så roliga men dom kan vi fixa till senare. Det skall även tapetseras om i vardagsrummet


  


Här har jag börjat placera ut lite möbler i alla röra.


  


Här är den långa hallen som inte är så smal som på bilden. När man kommer in från ytterdörren så går man till höger och där finns ett ytrymme där  vi ställt biomöbeln och framför den finns upphängning för ytterkläder men den skall vi byta ut till en snyggare. går man mer till höger så finns ett stort badrum med fönster. Går man till vänster så kommer man in i ett litet rum där det finns en liten toalett och sen kommer köket så det är en väldigt ovanlig planlösning och det beror på att det varit tandläkarmottagning i denna lägenhet. När jag skall gå in till köket så hamnar jag hela tiden fel så jag går in i badrummet istället...  . När jag skall gå ut från lägenheten så går jag åt fel håll så man blir lite förvirrad. Längst fram i hallen där ni ser alla kartonger så finns ett utrymme där det ryms en liten soffa och  framför den skall vi ha vår gamla öltunna från 1700-talet och uppepå den skall vi lägga en rund glasskiva som går utanför tunnan en bit. Då kan man sitta där och mysa också. Därifrån så ser man hela vardagsrummet. Vi skall köpa en ny platt tv efter ju och även nåt slags bokhyllssystem. Det är mycket vi behöver byta ut i lägenheten men det får ta lite tid. Dörren till sovrummet är i vägen i hallen så den skall bort och ersättas med ett draperi som har lite filmmotiv. Även mitt tändarsamlingsskåp skall hänga i hallen och vi skall sätta in mer belysning i skåpet och i taket skall vi ha nån spot eller lampa som man får filmkänsla av.


   


Köksluckorna ser ut så här helt vita med en träram runt. Jag vill byta handtagen till nåt snyggare sen men det är inget fel på inredningen.


   

Den här gamla Folkskolan ser man från vårt vardagsrumsfönster. Där går det rätt små barn och det är en stor väg så det är lite mer livat och det tycker jag är skönt


   


Tyvärr är det bara en balkondörr i det som vi skall ha till sovrum så jag kan inte ha några blommor där men det kan hända att vi  gör nåt system på väggen där man kan ställa blommor. Sen ryms ett sybord så jag kan ha maskinen framme hela tiden. Det andra rummet är lite mindre så det skall vi ha till data och gästrum. Nu fick vi plats där med vår fina bäddsoffa som förut stått på inomhusaltanen på vårt hus  


  


Här är det stora badrummet där vi trodde det fanns ett badkar men icke. Vi skall köpa nya toalettskåp och hängare mm.


  


Den här lilla toaletten kändes som nyrenoverad för den var så fräsch så det är bara att pynta så det blir snygg. 




 
 
 
Gilla

Gilla

15 december 2011 19:51

Så ni har flyttat? Det har jag missat, eftersom jag inte har varit inne att blogga på nästan en vecka. Jag kom hem i eftermiddags från Stockholm, där jag har varit uppe för att fira min systers 70-årsdag. Rapport kommer.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

16 december 2011 08:18

Ja du vi håller på för fullt att flytta och sålde huset för några månader sen. Vad kul att du varit på födelsedagskalas.

Ha en jättefin dag
kramar

 
Sussi

Sussi

15 december 2011 22:12

Det måste kännas vemodigt att lämna huset. Men ni kommer nog få det riktigt bra där i nya lägenheten. Hahaha kul att du går fel. Men det vänjer du nog dig av med snart..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

16 december 2011 08:17

Det känns verkligen vemodigt men nödvändigt. Om vi inte trivs i lägenheten så flyttar vi igen. Ja den är så märklig och är man minsta stressad så är det lätt att gå fel ;)

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Cattis

Cattis

15 december 2011 22:23

Läste att du sak tapetsera över flottfläckar.
Du vet det säkert men kom att tänka på när jag tapetserade en gång och ingen informerat mig om att man måste lacka över flottet först för annars går det igenom på den nya tapeten.
Det gjorde det ganska snabbt hos mig.

Kram och hoppas allt går bra.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

16 december 2011 08:16

Jo vi vet det så i går tvättade vi tapeten och i dag skall vi måla över fläckarna med en färg vi fick i går och på söndag tapetserar vi.

Det är lite jobbigt för vi har annat tråkigt omkring oss som är som en tickande bomb

Tack för din omtanke vännen
Ha en fin dag
kramar

 
Monica

Monica

15 december 2011 22:27

Vilken spännande men även jobbig tid ni har framför er. Ni får fira jul direkt i er nya lägenhet som verkar jättefin och mysig. Kul när de tär lite annorlunda planlösning :) Du lär dig nog snart hitta därinne hihi...
Bra ni har bra flytthjälp, det är jobbig annars.
Blir spännande att följa er flytt och se när det börjar bli klart :)
Önskar er en trevlig helg!
Kramar

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 december 2011 08:14

Det är en jobbig tid i flera bemärkelser för vi har jobbiga saker runt oss just nu så det blir den värsta julen på år och dag.

Ja du det beror nog på att jag är stressad också eftersom vi måste fixa annat i lägenheten och inte kan flytta in direkt

Vi har fantastisk flytthjälp

Ha en fin helg själv goa du
kramar

 
Helena ROOM

Helena ROOM

16 december 2011 00:26

Hoppas flytten och bärandet funkade bra!

http://roomservice.blogg.se

Malin wiper

16 december 2011 08:12

Det funkade bra i går eftersom vi fick så bra hjälp. Tack för att du tittade in
Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

16 december 2011 10:37

Det ser ut som om ni kommer kunna få det fint i er lägenhet också. Det måste kännas jobbigt att lämna huset men jag tror att ni nog kommer kunna trivas här också när ni har fått bo in er. Det ska bli spännande att se hur det blir sedan när ni har fått ordning på allt, jag är riktigt nyfiken på "filmhallen" :)
Stor kram till er!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

16 december 2011 10:55

Det kommer säkert att bli fint bara vi har fått möblera den fullt ut och gardiner kommit upp. Kände mer trivsel i går när vi kom dit och när tapeten är bytt i sovrummet så blir det toppen

Filmhallen kommer att ta lite tid att få till

Stor kram till dig och din man

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards