Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Stockaryds loppis!

Av Malin wiper - 12 december 2011 17:36



    

Naturligtvis var vi in till Stockaryds loppis också och träffade det fina trevliga paret om har butiken. Det var öppet på alla tre loppisarna men vi går mest på denna


  

Jag köpte denna lilla garntomte för 5 kr. Luvan är gjord av makrame. Tänk att jag har kunnat göra makrame när jag arbetade på arbetsterapier. Var tvungen att lära mig för att lära ut till vårdtagare som ville göra sånt. Jag gjorde en makrame till mamma med pärlor emellan som dom hade på väggen i många år. Har haft en själv också i blått med andra utsmyckningar men den försvann med alla andra minnessaker när vi hade inbrott i källaren i vår sista lägenhet i Katrineholm. Klicka här för att läsa om makrame

 

  


Köpte även denna not book för 10 kr med rolig text


  


Nu har jag två såna anteckningsböcker som har en penna i mitten i ett utskuret gömme.


  


Min man köpte såna här helt nya skärmmössor för 10 kr/st förra gången vi var där. Dom skall vara till dom 6 personerna som arbetar på hans jobb när dom har nåt jobb där dom måste skydda sig lite. Dessa har kostat 175 kr/st förut


  


Sen kunde jag inte motstå detta födelsedagskort som skall ges till nån som är född 1914.  Alltså till en som nu är 97 år.



Här följer lite händelser som inträffade 1914


Sverige hade 5 638 583 invånare


Det kostade 10 öre att skicka ett brev som vägde max 20 g        


En tågbiljett från Stockholm till Göteborg, en sträcka på 458 km kostade 16.20


En tågbiljett från Stockholm till Köpenhamn, 668 km, kostade 21.90


En lågprisbil av märket saxon introducerades. den kostade 2 800 kr och kunde göra 60 km/h


Den 28 maj valdes Selma Lagerlöf in i Svenska Akademin som den första kvinnliga ledamoten


1914 fanns det 159 252 st telefoner i landet som tillhörde rikstelefonnätet.


Detta år föddes 129 709 barn


I London demonstrerades för första gången televisionens princip


  


En julgransfot som såg lite annorlunda ut och man trampar på en pedal som syns längst upp så fastnar granen.'


  

Så här såg en julgransfot ut på 50-talet. Klicka här för att komma in på sidan


  


Marianne på stationscafét bjöd oss på denna goda mat i form av: Avioli potatis, baconlindade fikon i smördeg, skinkrullar med färskost och soltorkade tomater, örtmarinerad kyckling. Dessa godbitar ingår i en spansk bufée. Det var jättegott...   



Ha en njutningsfull kväll


 


Klicka här för att komma in på The Rolling Stones hemsida




 
 
 
Stevie

Stevie

13 december 2011 08:15

Godmorgon Wiper & Trevlig Lucia!

Idag för ett år sedan så läkaren på Thiva i Lund att jag skulle bli skickad till en annan avdelning, då jag var för pigg för att få lov att vara kvar på den avdelningen!
:o)
Pigg, jag?! Kände ju mig halvdöd, men läkarna vet ju bäst!

Önskar Er en mysig Tisdag,
själv ska jag på 70+ kalas idag!

Kram
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

13 december 2011 08:49

God morgon Stevie ;) jag hade glömt att det är lucia i dag ;) Vad härligt att du mår så pass bra nu och att du har gått igenom det värsta. Jag är så glad för din skull.

Ha en mysig tisdag själv

Kul att du skall på kalas. Ha det toppen
kramar

 
Maya

Maya

13 december 2011 11:59

Åh vilken häftig bok! En sån vill jag ha! :D

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

13 december 2011 12:34

Ja du den var lite annorlunda ;) Skall kolla om dom har fler nästa gång dom öppnar mot våren.

ha en fin luciadag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards