Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Stockaryds julmarknad del 5!

Av Malin wiper - 12 december 2011 08:51

 


Här träffade vi på en kille som la vedträn i eldkorgarna som stod på varje sida om trappen till ett fint trähus. Dit in var man välkommen också på glögg och pepparkaka. Dom hade en insamling till Tjernobyls barn och det är behjärtansvärt (ett gammalt uttryck)


                                    


  


Här blev vi bjudna på glögg och lite annat. Det var så mysigt och dekorerat därinne men lite mörkt så det var svårt att fota.


 


  


Det fanns en trevlig kvinna därinne också som berättade lite för oss och visade sina hemstickade halvvantar (vet inte vad såna heter) Dom hade dessutom en halv tumme o0ch såg jättefint stickade ut. Hon ville inte vara med på bild trots att hon såg jättetuff ut i sina kläder och en häftig keps.


 


  


Vi köpte en saftflaska med nåt slags bär som är nyttigare än vinbär men jag kom inte ihåg vad bäret heter och Mr T är på arbetet. Tyvärr så glömde vi ta med oss flaskan hem så den står kvar där....  


    


  


Vi fick oss lite musik till livs också för den unge mannen spelade både trummor och sjöng. Jag glömde att spela in ett musikklipp så jag var lite förvirrad hela dan i går....  .  Han spelade jättebra och sjöng bra också, dessutom har han en kompis och dom bildar en grupp som heter "Tommy & Tobbe "Blixten" Kontakt: Tommy: 070 595278 


    


  


Så här fint såg de ut utanför med två eldkorgar.


 


Här kommer låten "I`m on fire" med Bruce Springsteen från filmen om Johnny Cash liv "Walk the . line" Joaquin phoenix splar rollen som Johnny Cash. Reese Witherspoon som hans fru. Det är ett drama i regi av James Mangold från 2005. En verkligen njutbar toppenfilm



 
 
Pisan

Pisan

12 december 2011 09:36

Vad mycket som hände där i Stockaryd i lördags :-) Ni har verkligen haft det mysigt. Kul att komma ut lite. Här blev vi hemma hela helgen. Men det var ju mest för att Håkan jobbade och att vi behövde packa här hemma. Igår åkte nästan hela köket ner i kartonger. Nu närmar det sig... :-) Hoppas ni får en fin måndag! Kramen! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 december 2011 11:48

Ja du det hände en del och jag har mer att skriva om såg jag (phu!) varför kan man inte begränsa sig?.

Då har ni haft fullt upp i helgen ser jag. Nu börjar det pirra i magen

Ha en fin måndag själv
kramar

 
ansepanse

ansepanse

12 december 2011 11:14

synd att ni glömde kvar flaskan där, jag tror kanske att det kan vara svartaronia-saft, det bäret är i allafall jättenyttigt
bamsekramar och en fin vecka till dig

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

12 december 2011 11:47

Tack snälla du det var ju precis en sån svartaronia det var. Du är för go

Ha en fin vecka själv
varm kram

 
helga

helga

12 december 2011 11:19

Vad roligt att läsa om julmarknad. Jag har inte varit på någon i år - men skulle eg. vilja. Kanske nästa helg??

Svar; Ang. att jag ramlade. Jag tror du läste lite för fort för jag har inte skadat mig, men tack för omtanken ändå !!!

kram kram!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 december 2011 11:46

Ja du det var så kul men jag har svårt att begränsa mina blogginlägg så nu är jag helt slut ;)

Ursäkta en förvirrad person mitt uppe i en kartonghög ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Paula

Paula

12 december 2011 12:47

Sådana där vantar har jag ett par. Dom heter visst torgvantar.Dom som hade torgstånd på marknader brukade ha såna. Och för att dom skulle kunna hanskas med pengar men inte förfrysa händerna så hade som såna! Jag tycker dom är bra när man har extra ont i händerna för det värmer så gott!
ha en bra dag, vännen!
Kramar ♥♥♥

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

12 december 2011 17:36

Tack snälla du ;) det namnet känner jag igen. Såna hade dom när jag växte upp dom som stod på torget och nu har dom kommit tillbaka som ett mode för alla

Dom är verkligen bra och värmande där dom behövs.

Ha en fin kväll
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

12 december 2011 13:17

Tusen tack för en härlig runda på julmarknaden. Jag har varit runt i alla avsnitten. Du är så duktig på att sammanställa och göra det intressant!
Synd på saftflaskan - den hade väl varit bra att ha! Men kanske den kommer till er om ni säger till ...

Ha det så gott och ansträng dig inte med så mycket bloggande! Själv blir jag så trött bara av att fixa ett par små inlägg ... trött i ögonen bl.a och stel i nacken.
Kram på dig vännen!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 december 2011 17:35

Tack för dina snälla ord men jag tycker att jag slarvar iväg mina inlägg. Har inte tålamod att ta tid på mig ;) så det var gulligt att du säger så ;) goa du

Jag efterskänker saft och pengar till ett bra ändamål. Jag har samma problem som dig så jag har legat i sängen ett tag. Före det så tömde jag badrumsskåpet och även några andra skåp

Hoppas du blir bättre i nacken tills i morgon

Sköt om dig
kramar

 
Hebbe

Hebbe

12 december 2011 14:50

Hej du,den killen var en mångsysslare..Ja Alexander är ett namn som varit poppis nu i ganska många år,,du får hämta den där piggelinsaften så den inte blir såld en gång till..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

12 december 2011 17:32

Ja du han var lite överallt ;) Dom får behålla saften och pengarna för det går ju till ett bra ändamål.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards