Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Stockaryds Julmarknad del 3. Therese Sixtensson

Av Malin wiper - 11 december 2011 18:57

 


Innanför resgodset hade Marianne och Annelie gjort plats för 3 bord där två sålde sina saker. På ett bord låg det papper och pennor till en tipspromenad som vi själva gick men det började regna så hemskt så vi fick ta bilen till slut eftersom det var 16 frågor som Marianne så klurigt satt ihop. Dessutom fanns det lotter att ta.


 


 


Therese Sixtensson sålde sina fantastiska alster av scrapbookingsaker som var så fina och orginella så jag har då aldrig sett nåt liknande och ville helst köpa allt.  Klicka här för att läsa om scrapbooking. Själv har jag hållit på med nåt liknande i många år förut men inte i en sån här förfinad form


 


Klicka här för att komma in på hennes fina blogg


  


Denna häftiga ask för pappersnäsdukar kunde vi inte moststå så vi köpte den och priset var 50 kr. Hon hade bara en kvar. Den kan man sätta fram när man har folk hemma som är lite snuviga. Den skall väl egentligen ges bort i present men vi vill behålla denna...  


 


  


Hennes julkort var jättefina också


 


  


Kolla in detta läckra som hon gjort i form av väst och stärkkrage och massor av detaljer


  

När hon öppnade det så ser det ut så här. Det är bara att skriva en text.


  


Här en massa tändsticksaskar i olika storlekar med värmeljus till i presentförpackning. det finns plats för att skriva nåt på till den som skall få asken.


    


  


Här en ask med två värmeljus för att ge bort


  


Vi köpte denna chokladkartong med hennes fina utsirningar


  


Så här ser chokladen ut som man bara drar ut som en ask.


  


Detta är chokladkakor med hennes fina handgjorda förpackningar och chokladen finns från ljus ända upp till 100% cacaohalt


  


Vi köpte denna som har 35% cacaohalt. Hon är otroligt duktig på att få till det och man hade svårt att motstå alla hennes fantastiska hantverk


               


  


Hon har många järn i elden den tjejen och tillverkar även stämplar


 


  


Bredvid henne stod denna tjej och sålde värmeljus som man smörjer in sig med. Jag har själv köpt ett sånt när jag besökte Poppins möbelklinik för ett tag sen.


  


Så här ser ljusen ut och finns i olika storlekar. Dom innehåller ingen stearin utan bara vegetabiliska oljor och har olika dofter. Det är massageljus och när dom brunnit ett tag så smörjer man in sig i oljan på händer och övriga kroppen. Vi fick ett sånt ljus av Marianne och Annelie nu när vi var där i present...  


  


Sen sålde tjejen detta kaffe också. På förpackningen står det Kyrkkaffe himmelskt gott...  . Det var det kaffet som dom serverade i dag på cafét och det var verkligen gott.


 



Hot Chocolate var ett engelskt popband på 1970- och 1980-talen. Bandet skapades av Errol Brown, som är född på Jamaica




Fortsättning följer i morgon........................

 
 
Helene

Helene

12 december 2011 07:46

Ser ut som ni har haft en mysig helg där hemma!! Ha nu en bra vaecka ta det nu så lungt du kan nu när ni ska flytta i veckan. Ha det gott å de!!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

12 december 2011 08:29

Vi har verkligen haft det bra men nu är vi lite stressade inför flytt.

Tack snälla du

Ha det bra själva over there
Hugs from Smaland

 
Petra

Petra

12 december 2011 18:05

Otroligt fina saker!!Otroligt kreativt och fantasifullt!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

12 december 2011 18:39

Ja du och det fanns mycket mer men jag hade inte råd att köpa mer än 3 saker.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards