Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Ritz konditori! Julstämning................

Av Malin wiper - 9 december 2011 07:00

 


Häromdan var vi in på Ritz Konditori för att ta oss en fika och så här såg det ut utanför. Fullt med granar som dom lhade fäst så fint upptill med en gren och sidenband. Antagligen skall dom få både ljus och dekorationer. Det är nu bara ett tunnt lager med snö på marken men jag njuter av att det blir så ljust och härligt av snön. Klicka här för att komma in på Deras facebook


                 


Vi skulle ha åkt till min mamma i går men det var blixthalt på vägarna och flera bilar och en långtradare hade åkt av vägen mellan Jönköping och Borås. Dessutom sover jag så dåligt att det är riskabelt bara det. Vi fick lite gjort hemma istället och det känns skönt.


  

Animeringen kommer från animatie wereld


  


Dom bakar sitt eget knäckebröd som dom kallar för "Bäcka knäcke". Det måste vi köpa och testa.


  


En fin liten gran som står innanför dörren.


             


  


Insider inblick


               


  


Jättefina tårtor med rött sidenband nedtill. Dom ser nästan ut som studentmössor...  


    


  


  Kolla in vilken jättejulsmörgås....   Den skulle jag inte få i mig själv...   Det är Åsa en av dom två delägarna som så snällt håller upp smörgåsen så jag får fota.


     


  


Smaskig bakelse i glas med både rostade (canderade?) cashewnötter och marshmallows


               


  


Mera gott med nåt rött ovanpå


 


  


Dom har jättestora vita stjärnor i alla fönstren och stämningen är på topp därinne och det luktar lussekatter och annat gott.


  


Deras svarta marsipantårta så fint pyntad och med sidenband nedtill


    


  


   


Fint på borden.


 


   


En dag åt vi deras goda  nachosallad som består av en fantastiskt god salsa, grillad lite varma kycklingfiléer, körsbärstomater, god kryddad sallad, melon, makaroner med en härlig dressing, granatäppelkärnor, gurka och lite till (mums!)...  


 


  





Ha en fin dag och sköt om er

 

OBS! om ni inte kommer in på min blogg som jag hört att vissa inte gör så uppgradera shockwave på Adobe.se Det är en tilläggsgrej som hjälper google att läsa in sajter. Vi har har program som optimerar datorerna och det heter Tuneup  och jobbar mycket bättre. Min man är ju kunnig i sånt. Man kan testa ett sånt program en månad gratis. Jag har en sån pass stor blogg och använder så mycket bilder och då kan det bli svårare att komma in. Jag kommer ändå att byta bloggplats när jag får tid. Dom flesta av mina bloggläsare kommer in på min blogg för det kan jag se på statistiken 

 

 

 



 


 
 
Pisan

Pisan

9 december 2011 07:25

Oj vilka godsaker! Nu blir jag sugen, precis som jag brukar bli när du visar sådana fina godsaker :-) Sådana där julsmörgåsar fanns på cafét förr när den första ägaren hade det och de var sååå himla goda och man blev proppmätt för resten av dagen om man åt en sån til lunch :-)
Här har vi storm och regn nu. Riktigt busväder... Är det samma hos er?
Önskar er en fin fredag! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 december 2011 07:46

Ja du det är så mycket fint och gott nu på Ritz. Just nu har vi regn och storm så snön är snart borta. Jag skall till frissan 09.00

Ha en fin fredag själv vännen
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

9 december 2011 09:18

Vilka läckerheter och så julfint där är! Kul att få se som vanligt.
Vi har fått mera snö och det ser ut som på ett julkort när man tittar ut.
Frissan längtar jag också till men ska stå ut ett par dar till ...
Kul också att se alla gamla kameror. Vi har en i vår ägo som har bälg. Pojkarna har skrattat åt den ... Ren kuriosa som vi spar.

Kram och trevlig dag! Synd om snön regnar bort ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 december 2011 11:44

Ja du man blir frestad. Lyckostar att ni fått så mycket fin snö. Här är det storm och regn som gäller. Jag ser så långhårig ut på bilden men i verkligheten så är det kortare än jag brukar ha

Vad roligt att ni har såna gamla kameror också

Ha en jättefin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

10 december 2011 11:00

Vad härligt allt är och så mysigt det är när det är julpyntat. Snö utanför gör det ju inte direkt mindre juligt. Här fick vi bara ha snön liggandes en dag sedan regnade det bort :(
Så mycket fint de har bakat med julstämning också, vilket pill :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

10 december 2011 19:27

Tråkigt att snön bara låg kvar en dag. Vi har i alla fall haft vår fler dagar men sen kom regnet. Ja du det är mycket pill med bakning

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards