Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Akleja blomsterhandel! Del 1

Av Malin wiper - 3 december 2011 08:22

 


Jag var in på Akleja blomsterhandel för att fota allt det fina dom har där. Kolla in dom häftiga bockarna i nåt slags mossa som stod utanför butiken. Dom har en enorm fantasi och konstnärligt öga . När vi var till storstan sist så gick vi in på en massa blomsteraffärer men dom kunde inte mäta sig med våran varken i kompositioner eller pris. Man kan gå omkring och botanisera och faschineras hur länge som helst eftersom det är så varierat utbud.


Klicka här för att komma in på Akleja blomsterhandels hemsida


  


Här ser ni ägaren som jag glömt att fråga vad han heter. Han är så glad och trevlig jämt och sånt gör mycket. Jag har aldrig bott på ett ställe där det finns sånt bra utbud av nästan allt och det är en fröjd att gå in på butiker, café, resturanger, friseringar, klädbutiker mm. Jag försöker handla det mesta lokalt. Det är nåt visst med


  För att jag får fota  


  


Deras skyltning är nåt utöver det vanliga. Det var svårt att fota allt som var i detta förnster för det var i färgerna grått och vitt så jag fotar den fina gamla kälken proppad med paket istället.


 


  


Dom här väldigt mycket med tomtar och annan utsmyckning också.  Dom har dessutom satt ut alla sakerna så estetiskt och stilfullt


           


  


Dom här vaserna var så läckre och påminde om konstverken utanför det nya kulturhuset i Jönköping. Dom finns i två storlekar och jag köpte den största. Ångrade mig att jag inte köpte en mindre också för jag skall ha dom på ett speciellt ställe i nya lägenheten. Jag skall gå dit och köpa en till.


  


  


På tal om fantasi, kolla detta konstverk där det använts nejlikor för att forma en boll och sen flera hängande rankor med nejlikorblommor wow!


 


  


Dessa läckra blanka krukor går även att använda som ljuslyktor. Ägaren sa att det blir ett fantastiskt fint ljus i dom.


  


Ytterligare en fin kruka här i plåt och det finns ett enormt utbud av alla slags krukor i butiken.


    


  


 


  


Här en stor stickad gris som även finns i rött


 


 


  

Kolla denna lilla gulliga babytomte som går att dekorera med i en kruka eller ha den som prydnad varsomhelst


 


   


  


Fortsättning följer................................


 


 Jag tar denna gamla klassiker "Ut i vår hage" eftersom "Akvileja" förekommer i texten så passande

 
 
Pisan

Pisan

3 december 2011 09:45

Vad fina grejer de har där i butiken! Blåser det hos er också idag? Det blåser storm här. Och jag mår därefter... Hoppas ni får en fin lördag du och mr T. Är det idag ni skall på barnkalas? Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 december 2011 09:55

Ja du det finns så mycket fint där. Vi har också blåsigt. Vi skall inte på barnkalas förrens vid 17.00-tiden för vi har ett annant ärende först som tar tid.

Ha en jättefin lördag vännen
kommer in på din blogg när jag kommer hem

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

3 december 2011 10:02

Vad påhittiga de är. Jag gillade verkligen det som de hade gjort med nejlikorna... det måste ha luktat underbart :)
De har verkligen mycket snyggt i den butiken, det fanns inget jag skulle tacka nej till. Även om jag inte tycker svart är en julfärg så föll de svarta krukorna med hyacint mig i smaken.
Hoppas att ni får en mysig dag idag med kalas och allt.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

3 december 2011 15:28

Dom har verkligen fantasi. Det luktade jättegott. Jag föll också för den svarta för det var lite julgrejer i.

Vi har varit borta tills nu men på en annan grej och barnkalaset blir inte förrens lite senare

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards