Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Rosengallerian Huskvarna!

Av Malin wiper - 28 november 2011 07:15

 


Vi kunde inte hålla oss inne i lördags som vi hade tänkt utan flydde ut från kaoset hemma...  . Vi åkte mot Jönköping och hamnade i Huskvarna men jag kände att jag inte mådde riktigt bra och har haft en förkylning i kroppen som inte har velat bryta ut. Därför gick vi bara in på Rosengallerian för att ta oss en kopp kaffe. Därinne fanns ett café mitt i all rusch som tar sitt bröd från Malmborgs konditori som för övrigt skall ta över Café Lakatos på onsdag. I går skulle vi båda gå på en konsert på Betelkyrkan men min man fick gå ensam för jag har sån hosta nu och då är det jobbigt att sitta bland så många människor. Mimmi som äger Mimmis Magasin sjunger i Betelkören så det var så tråkigt att jag missade detta. Jag skickade med min man kameran så han kunde ta lite kort i alla fall. Klicka  här för att komma in på Betelkyrkans hemsida.


 

  

  


Klicka här för att komma in på Rosengallerians hemsida


  


Här ser man bröddisken. Dom har även pajer, korv och annat.


  


Jag fick fota den gulliga och trevliga tjejen som arbetade där. Det var rätt mycket folk så det var inte många lediga platser.


  


En av deras bakverk en prinsessbakelse med marsipantomte på toppen



  


Nåt slags mörk chokladbakelse. Vi delade på en smörgås.  


  


Så här såg det ut när man tittade upp mot taket. Jättefint med stort ljusinsläpp och stora glittriga bollar. 



  


  


Här går man in till Rosengallerian.



I dag blir det bara inlägg som jag skrivit i förväg och tidsinställt. Sköt om er och ha en fin måndag.


 
 
skrivmoster

skrivmoster

28 november 2011 08:38

Vi brukar också gå till Rosengallerian och har fikat där flera gånger. Kul att se bilderna och känna igen!

Synd att du inte kunde vara med på konserten men bra att mr T gick dit. Då fick i alla fall han njuta av något vackert. Krya på dig!!

Kramar till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 november 2011 09:02

Vad kul att ni brukar gå dit ;) förstår då att ni känner igen er. Det var verkligen synd för min man sa att den var helt fantastisk och kören sjunger så bra och dom har solister som håller hög klass

Tack för din omtanke
Jag svarar bara på kommentarer i dag

Ha en fin dag
varm kram

 
Spanaren

Spanaren

28 november 2011 10:32

Snälla ni som läser detta ... tar er tid att titta på videon.
Så underbart vackert med foto plus musik ... tack för den njutfulla stunden Wiper/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 november 2011 11:48

Vad gullig du är ;) Det är verkligen en njutningsfull video. Varsågod vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards