Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Röda korsets second hand!

Av Malin wiper - 24 november 2011 19:20

 


Vi blev rätt länge i Jönköping så jag har inte hunnit blogga. Jag som är en riktig second hand nörd har helt tappat greppet och känner mig lite mättad just nu. Fast nu beökte vi två Röda Korsets second hand men jag köpte bara några broscher till klädnypeklänningarna. Köpte även en ljushållare som såg ut som Cult men var lite mer bullig. Tyvärrr så fick jag inte med mig ljushållaren för den glömde jag nog på disken...  Det var synd för den var jättefin av märket höganäs


Klicka här för att komma in på Klostergatans second hand Röda Korset


  


Hittade dessa två broscher i form av en gammal kamera. Blixten är i form av en glimmrande sten. Det går inte att få fram riktigt hur dom ser ut


  


Detta är helt nya ölglas som dom hade en hel låda av. Mitt på står det "Tree Town" sen består glaset av skrift i form av kända personer. 12 glas för drygt 100 kr


  

En vattenbuffel i trä som var jättefin. Vattenbuffel är ett slidhornsdjur som tillhör underfamiljen oxdjur. Vattenbuffelndomesticerades redan för cirka 4000 år sedan och är sällsynt i det vilda. Den används som dragdjur och hålls även för mjölk och kött. Vattenbuffel kan bli upp till 3 meter lång och 150-190 cm hög


  

En liten hög med gosedjur


       


  


På möbelavdelningen hade dom 4 st såna här hyllor för 95 kr/st


  


Ett vinställ i plåt med älgar utskurna på framsidan     


   


Det var proppat med saker överallt just nu på Röda Korset, Klostergatan


     


Sov gott mina härliga bloggläsare....  


 


Här kommer Mary Anne Kennedy med låten "This is my home" Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1967 och är en skotsk musiker, sångare, kompositör, radio och Tv presentatör och musikproducent



 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

24 november 2011 22:47

Hahaha jag var precis inne på min blogg och skrev dagens inlägg när jag såg att du hade kommenterat. Om jag hade haft ett bra knep på hur man skickar hela blommor hade du lätt fått en, fyra behöver ju inte jag ha för mig själv :)
Det är absolut ingen stress med vinsten, den är ju bara ett plus i kanten.
Jag gillade glasen med texten på. Vad fin buffeln var också, det är så jag måste kolla upp hur min ser ut som jag fick av pappa om det kan vara en likadan, han köpte med sig djur när han var i Afrika i vintras.
Sov gott du också
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 november 2011 09:51

Jag vill bara veta vad blomman heter men det har jag nog missat i ditt inlägg. Du är för gullig men det går nog inte att skicka blommor för det är för vanskligt möjligtvis går det att skicka skott från hårda bladväxter.

Vinsten skickas ändå i dag för jag har hittat en bra kartong nu. Kul att du har en buffel också ;)) det kallade dom dumma män för förr ;)

Textglasen var helt nya och hade kända personers namn skrivna på sig.



Ha en fin dag
kramar

 
zoega59

zoega59

24 november 2011 22:59

Man kan hitta mycket smått och gott i second hand butiker
Själv har jag lite svårt att köpa eller överta saker som andra har haft

Har skrivit ett inlägg i min blogg om ett program jag rekommenderar att du tittar på
Har en känsla av att även du kommer att beröras av det

Natti natt när det blir dags
Vi hörs en annan dag
mvh susanne

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

25 november 2011 09:48

Ja det kan man verkligen och ibland ramlar man på nåt riktigt fynd. Även jag är en djup person och berörs av mycket. Det ärvs ju hit och dit hela tiden och folk övertar sina släktigars grejer men jag har en liten aning om vad du menar.

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

25 november 2011 06:27

Vilka underbara broscher! :)

Three Town är/var ett gott ljust öl. Vet inte om det finns längre för jag har inte sett det på ett tag. Är det samma texter som en gång i tiden fanns på deras ölburkar så är det väldigt bra och intressanta texter. Gillar dom texterna.

Ha en jättefin fredag!
Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

25 november 2011 09:45

Ja dom är rätt kul ;) Jag tror inte att det ölet finns längre men skall kolla omkring lite när jag är ute.

Nej! det är namn på kända personer runt om i världen.

Ha en jättefin fredag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards