Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Boulder Bank!

Av Malin wiper - 23 november 2011 17:35

 


Kolla in hur illa det är ställt nu....  Vi kände för att ta ett glas vin till maten för det var så länge sen och vi hade ett behov av att koppla av lite från allt. Tyvärr har jag packat ner alla vinglas så vi fick ta tekoppar...  Vi lagar inte till några avancerade rätter nu utan det blir lite hip som hap.  Jag har fått rätt mycket gjort i dag och det känns skönt.


  

Jag har då aldrig skålat med tekoppar förut......   men nån gång skall vara den första.


  


Vinet var rätt gott och väldigt fruktigt. Vinet heter Boulder Bank och är ett Sauvignon Blanc från 2010. Vinet kommer från Nya Zealand och håller 13% vol. Priset på vinet är ca 77 kr


Klicka här för att läsa om vinet


  


Denna magnettomte för kylskåp har jag fått av min vän Pisan. Hon har tovat den själv och jag har för mig att jag fick den förra julen.


Här kommer härliga Ella Fitzgerald med låten "Days of wine and roses". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon har nu varit ur tiden sen 1996 i en ålder av 79 år. Hon är en av USA:s största sångerskor under 1900-talet inom jazz och populärmusik. Klicka här för att läsa mer



 
 
zoega59

zoega59

23 november 2011 19:08

Nöden har ingen lag sägs det.
Ibland kan det vara lite kul att vara udda, speciellt om ingen ser det.

Hoppas allt är bra med dig.
Själv är jag slö, slapp och likgiltig, men borde komma till skott med mitt bloggande

mvh/Susanne

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

23 november 2011 19:17

Verkligen ;) Vi hade trevligt i alla fall när vi åt och skålade ;)

Jag mår rätt bra i dag men är också lite slapp och slö och vill egentligen inte göra nåt. Jag tycker att du bloggar för fullt och har en massa sunda åsikter och tar upp sånt som är aktuellt.

Ha en fin kväll
kram

 
zoega59

zoega59

23 november 2011 19:09

Man ska skrolla så man läser all text innan man ger sitt svar, eller hur?

Ella var en fantastiskt sångerska, jag gillar verkligen hennes röst

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

23 november 2011 19:15

Ingen fara på taket ;). Kul att du också gillar Ella som har en fantastisk röst som är helt unik.

kram

 
zoega59

zoega59

23 november 2011 19:28

Tack för att du uppskattar det jag skriver
Eftersom jag använder Google Adsense så borde jag skriva minst 2 artiklar per dag för att ha chans att tjäna något
Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi
mvh

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

23 november 2011 19:44

Då förstår jag bättre och poletten gick ner ;)

Ha en fin kväll själv
Mvh
Malin

 
Stefan Falkelind

Stefan Falkelind

23 november 2011 20:03

Jag har också druckit vin i kaffekoppar. Men det är inte så gott.

Sv:Jag har upptäckt hur vackra många statyer är nu när jag fotar. Ja nån har sprutmålat.

http://stefanfalkelind.com

Malin wiper

24 november 2011 08:51

Håller med dig ;)) ingen känsla alls.

Ja du när man fotar så hittar man många motiv som man ibland gått förbi

Ha en toppendag
kram

 
Pisan

Pisan

23 november 2011 20:10

Hi hi! Min första tovade tomte ja! Det är faktiskt 2 år sedan du fick den :-) Tiden flyger iväg... Jag har inte tovat på evigheter, kanske skall plocka fram lite ull och göra några hjärtan nu till jul...
Ha en fin kväll vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 november 2011 08:50

Visste inte att det var två år sedan, man blir ju mörkrädd hur fort tiden går. Den är så fin på kylskåpet så det har blivit tradition att ha den där sen är den så fin också. Du är duktig. Jag har broscher som du tovat också. En har jag haft på en jacka och nu vill jag sätta dit den igen för det är orginellt och häftigt.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
ansepanse

ansepanse

23 november 2011 22:54

men det smakade säkert lika gott i tekopparna :)
Sv: vi har en skylt på brevlådan att vi inte vill ha någon reklam men det blir smygreklam som slinker med dagstidningen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

24 november 2011 08:47

Jo! det var gott ändå ;) man kan nästan inte värja sig mot all reklam

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards