Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 17 november 2011 07:00

 

Gardinuppsättning från Mimmis Magasin


Då var det dags för en gissningstävling igen och ni har tid på er tills 23/11 10.00 Än om ni inte har nån blogg så går det bra att vara med. Ni behöver inte länka till inlägget eftersom det blivit fel på bloggen. Den har blivit låst utan vidare så det går inte att spara ner bilder och kopiera text.  Jag har skrivit flera gånger till bloggplatsen men inte fått nåt svar. Jag kommer att fixa en ny blogg så småningom men ha kvar denna under inköringstiden.


  


Marianne som bor i Stockaryd bidrar med en bild på gissningsobjektet...  . Vad är detta?.

 


  


Den som kommer med rätt svar först vinner denna ljushållare från "Cult design" som är inköpt på Mimmis Magasin. den är 11 cm bred och 4 cm hög.


  


Det är en lös insats som går att byta ut för att förändra utseendet på ljushållaren. Det finns många att välja mellan.


Lycka till med gissningaran och ha en fin dag 

 
 
Lena

Lena

17 november 2011 08:08

Jag gissar på grindar!! fast de ligger på sidan på bilden.

Kramar

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

17 november 2011 08:17

Kul att du vill vara med och tävla. Då noterar jag din gissning

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

17 november 2011 08:33

Min första tanke var också en grind! Fast den är liggande på bilden. Svårt när man inte vet storleken ...

Kram!! Kul med tävling igen!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2011 09:13

Vad kul att du är med och gissar. Jag noterar din gissning

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

17 november 2011 08:46

Nu kommer en ny gissning - det kanske är ett servett eller brevställ! Vild gissning!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2011 09:13

Jag noterar denna gissning också

kram

 
razaha

razaha

17 november 2011 08:49

Godmorgon Wiper!
Tack för din kommentar hos Skrivmoster.
Jag pratade faktiskt med min lillasyster igår, och hon längtar efter att skriva, men livet har gjort att hon inte har tid och ork just nu. Hennes karl hängde sig för några månader sedan, och lämnade två barn efter sig. Stackaren har det väldigt tufft just nu.
Min bok HAT OCH EN GNUTTA KÄRLEK som jag just nu jobbar med är faktiskt samma som filmmanuset som redan skrivits. Jag gick nämligen en ettårig filmmanusförfattarutbildning som avslutades i april i år.
Det är nog den bästa kurs jag gått, och roligaste.
samtidigt jobbar jag på ett filmmanus efter Ronnie Lundins underbara bok IVAR HAMARSMAN. Tyvärr generar inget av det här pengar ännu, så jag jobbar även som plåtslagarlärling.
Nu har jag lagt in din länk på min blogglista som sitter till höger på min blogg.
Ha det gott

http://novellbloggen-razaha.blogspot.com

Malin wiper

17 november 2011 09:12

Vad kul att du tittar in till min blogg även att du läkat. Jag har nu länkat till dig också. Så otroligt tragiskt det som hänt din syster. Jag blev alldeles kall när jag läste detta och sånt sätter djupa spår. Orden tar slut för det är så ofattbart och ogripbart.

Vad kreativ du är som håller på med så mycket samtidigt. Förstår att det inte är lätt att leva på sin konst. Plåtslagaryrket är ju också ett konsthantverk så det är toppen att du kan syssla med det ett tag. Hoppas det kommer att gå bra för dig och att man får se nån av dom filmer du medverkat till att skapa.

En stor kram till dig och din syster

 
helga

helga

17 november 2011 09:14

jag tänkte också på grind men det har ju flera redan gissat på så jag säger spänne till ett bälte.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2011 09:17

Tack för din gissning helga som nu är noterad
Ha en fin dag
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

17 november 2011 09:24

Jag som är hästtjej tycker att de ser ut som spiltavskiljare men det är ju svårt för det finns förmodligen fler saker som ser ut som sådana. Jag får ändå hoppas att jag har rätt :)

Det har varit så himla mycket för min del nu också, man får vara glad de dagarna man har lite gott om tid så man hinner göra blogginlägg då som man sedan kan ställa in tiden på. Liza har sakta börjat bli bättre - Äntligen! men fick igår veta att pappa låg på sjukhuset dock så verkar han ha fått åka hem igen.
Jag tycker det är bra att ni börjar i tid med att packa ner ert hem. Bättre att göra det ordentligt än att stressa det sista och bli dålig. Jag hoppas att det fungerar bra för din nacke också.
Ha en härlig dag!
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

17 november 2011 09:34

Vad kul att du ville vara med och gissa Sanna. Jag noterar din gissning och vi får se när tävlingstiden gått ut.

Jag ställer själv in tiden på mina inlägg numera för jag har så mycket omkring mig. Vad roligt att höra att Liza blivit bättre jag har varit så orolig för henne. Det känns nästan som man känner din hund när man fått följa henne i bloggen. Oj! vad oroligt med din pappa. Skönt att han fått åka hem igen. Precis som du säger så är det bättre att vara ute i tid när man flyttar. Nacken tar lite stryk men jag har så många hjälpmedel så det funkar om jag tar en sak i taget och sen vilar

Ha en härlig dag själv
kramar

 
Maya

Maya

17 november 2011 13:22

Hej Vännen!

Min första tanke var att det är delar till en Trädgårdsportal, d.v.s smidesutsmyckning ovanför en ingång där man kommer in i en trädgård. Men det kan också vara två räcken till en trappa, tänkte jag. Vackra är dom iallafall :)

Och sedan till bloggproblemet, Du kan importera allting från denna bloggen (gamla inlägg, bilder, kommentarer och allt) till Wordpress. Googla eller fråga någon som kan hjälpa Dej! Jag har en kompis som håller på att överföra sin blogg till Wordpress.

Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 november 2011 13:50

Jag noterar dina gissningar. Jag har en vän som kommer att hjälpa mig med att flytta min blogg och jag har även sparat ner den. Fast jag skall ha kvar denna blogg ett tag och länka till den nya. Vet inte när det blir för jag har så lite tid just nu. Tack ändå för dina alltid så bra tips och hjälp.

Ha en fin dag
kramar

 
Monica

Monica

17 november 2011 21:33

Oj, det var verkligen en svår nöt att knäcka! Men jag gör en gissning iaf...Jag gissar på att det är fönstergaller eller fönsterluckor!
Kramen

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2011 21:59

Ja du det är inte så lätt ;) Tack för din gissning. Då noterar jag detta

Hoppas du har en fin kväll
kramar

 
Petra

Petra

21 november 2011 17:05

Ser bara att det ser fint ut :) !!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

21 november 2011 22:39

Ja visst är dom ;)

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards