Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Flyttbestyr!

Av Malin wiper - 16 november 2011 16:30

 


Nu börjar det bli tomt i dom flesta lådorna i köket. Vi har endast 2 st med det allra nödvändigaste kvar. I lådorna har jag haft plastskydd sånt som man kan köpa på rulle. Nu skall jag bara ta bort dom och göra rent.

 

    


  

I vardagsrummet börjar kartonghögarna växa sig stora.


  

Där dom två Billybokhyllorna stått gapar det nu tomt förutom nya kartonger jag packade i går. Det är lika bra att vara ute i god tid. Dessutom håller jag på att sy några klädnypeklänningar som snart är färdiga.


  

Jag hade några ärenden ner på samhället men har inte kommit hem förrens nu så vi blev borta i flera timmar. Jag och min man träffade en f.d arbetskamrat från när vi jobbade på Uppåkra Mekaniska AB. Han har nu ett helt annat yrke och trivs förträffligt. Han bjöd med oss på kaffe hos Ritz och där satt vi i minst en timme och pratade. Han är en supertrevlig kille på 37 år som numera är Polis. Innan det så var vi på Ritz och åt lunch bestående av hemmagjord kycklingpaj som var otroligt god.  Det gör att vi varit till Ritz konditori 2 gånger i dag men vi tog bara en slät kopp kaffe eftersom vi nu har skött oss i 3 dagar. 

  

Här ser man den hemgjorda kycklingpajen med god sallad till och en superb kryddning.

 
 
zoega59

zoega59

16 november 2011 19:29

Och var ska ni ta vägen?

mvh

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

16 november 2011 22:30

Vi flyttar lite närmare centrum

kram

 
Cattis

Cattis

16 november 2011 20:15

Jag avundas dig inte med det här att flytta. :)))))
Jo, men det här att få komma in i något nytt, det är härligt och spännande men själva flytten är inte sådär jätteskoj.
Till slut känns det som om man själv bor i en kartong.
Men du gör helt rätt att börja i tid för det tar längre tid än vad man tror.

Kram och lycka till med packningen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

16 november 2011 22:28

Jag förstår det ;)Jag har flyttat så mycket i mitt liv så jag är less på sånt men vad gör man. Vi bor i en kartong nu känns det som. Ja du det är lika bra att vara helt förberedd.

Tack snälla du

God natt och sov gott
kramar

 
Monica

Monica

16 november 2011 20:43

Vad mycket ni hunnit packa och dona med. Kul att ni ändå hinner ta er tid att njuta av livet och Ritz, hihi ;)
Önskar er en fortsatt toppenvecka!
Kramar

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 november 2011 22:27

Det var bara lite jag visade för det är så rörigt här ;) Vi kan inte låta bli att förlusta oss ;)

Ha en fortsatt toppenvecka själv
kramar

 
Ninz

Ninz

16 november 2011 21:08

Jag upptäcker att jag har missat att ni fått ert hus sålt, grattis, vad skönt för er :)
Sv; Jag har inte suttit i en sån bil, hamnade mitt i ett Rallyrace men MIN bil, ofrivilligt!! Jag skrek som en vettvilling vill já lova, det ar heeeeelt galet & fort gick det, ville ju komma där ifrån så fort jag bara kunde!! Åkern låg närmast till hands :D :D
Kramen till dig vännen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

16 november 2011 22:26

Tack snälla du ;) det känns lite bitterljuvt men jag tror det blir till det bästas. Då förstår jag hur det gick till och det är nog lika skrämmande. Stackars dig som råkade ut för en sån galning. Jag är glad att det inte hände dig och hundarna nåt.

God natt kära du
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

16 november 2011 21:42

Det ser ut att vara väldigt god ordning på allt, så det ska nog gå fint med flyttningen. När man väl är på plats så får man ta det i tur och ordning.

Trevligt med en stund på Ritz med "gammal vän". Kycklingpajen ser väldigt smaskig ut!!
Jag har varit på tjejjunta idag och fått i mig en hel del gott!!
Kram och god natt från mig

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 november 2011 22:25

Jag hoppas det ;) det är lite rörigt men det vill jag inte ha med på bild ;))

Ja du vi känner så många i samhället nu så man hälsar hela tiden ;) Vad härligt det låter med tjejjunta. Förstår att ni förlustat er på diverse godaker.

God natt vännnen
kramar

 
Margit

Margit

16 november 2011 21:56

Hej Viper!!! Nu har jag unte rikigt hängt med...Håller ni på att flytta..och byta lägenhet...eller????
Ser allal kartonger ni packat..och tomma lådor...
Flyttar ni långt???
Har suttit och bläddrat och titta..lite bakåt i din blogg!!! Så mycket ni hinner med...hela tiden!!!
Kram till er båda!! Från Lasse och mig.

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

16 november 2011 22:23

Ja vi har sålt vårt hus och skall flytta till lägenhet. Vi flyttar närmare centrum så vi får det bättre på det viset.

Kram till er båda också från oss

 
Pisan

Pisan

17 november 2011 09:17

Vad duktiga ni är med att packa. Jag har knappt packat nåt alls och vi flyttar ju ungefär samtidigt som er. Men vi har ju så trångt, och vi har inte plats för att ha en massa packade kartonger ståendes. Det blir att jag packar det mesta sista veckan antar jag.
Ha en fin torsdag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2011 09:20

Vi är tvungna att ha allt klart till 15/12 så vi kan flytta in så fort som möjligt och städa ur huset. Ja men ni flyttar i samma område och då går det fortare. Ni är ju 4 st i familjen och då går det snabbare. Ni hinner så stressa inte.

Ha en fin torsdag själv
kram

 
Petra

Petra

17 november 2011 17:17

Det är inte lite jobb med en flytt ,så ni har att stå i!!Önskar jag bodde närmare så jag hade kunnat hjälpa till att flytta!! Kram Petra

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

17 november 2011 19:06

Tack snälla du ;) Vi kommer att få hjälp att flytta allt stort och även flyttstädning och det känns så skönt.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards