Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Ritz konditori!

Av Malin wiper - 10 november 2011 18:00

   


Häromdan så hade dom bakat en tårta hos Ritz konditori med Vaggeryds kommuns symbol på. Det föreställer ett hjul och man säger "Vaggeryds kommun där hjulen alltid snurrar".  Klicka här för att läsa mer om detta  


  


En prinsesstårta med riktiga blommor nerstuckna


  

Här spejar jag på ena ägaren Åsa genom det runda fönstret från den ena cafédelen...  


  

Så här ser det ut i den delen av cafét. Solen var stark den dan.


  


Bamsestora biskvier med antar jag hyvlad vit choklad...  . Biskvi är en litet runt baverk med en botten av mandel och socker, fylld med smörkräm och täckt med ett tunt lager av choklad men kan även smaksättas med andra smaksättare. Biskvier bakades först i slutet av 1800-talet i Frankrike. Ofyllda små biskvibottnar kallas mandelbiskvier. Såna åt man mycket när jag var barn till nyponsoppa eller glass. 


  


I dag var jag ner och köpte lite bröd för dom kommande husägarna skulle komma hit så vi fick prata lite. Jag orkar inte baka när nacken krånglar så det är tur att man har ett bra café att handla på.


Han en fin och mysig kväll...  


 


Här sjunger Bette Midler Mambo Italiano. Det var länge sen hon var i ropet. Klicka här för att komma in på Bette Midlers hemsida. Hon föddes 1945 i Honolulu, Hawaii och är en amerikansk sångerska, skådespelerska och komiker.

  

 
 
ansepanse

ansepanse

10 november 2011 18:37

vilka vackra tårtor :) så de nya husägarna ska komma och hälsa på, vilket fint sätt att ta emot dem på
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

10 november 2011 19:18

Ja verkligen. Dom har varit här nu och vi har kollat lite på vad vi skall lämna kvar. Tack för dom orden ;) det är kul att få bjuda dom på kaffe för dom är så trevliga

Ha en fin kväll
kram

 
zoega59

zoega59

10 november 2011 20:08

jag är inte den som är förtjust i fikabröd
Men det är ofta en fröjd för både synen och lukten att besöka ett konditori
Det ser jättesmarrigt ut på dina bilder
Tilläggas ska väl också att det är en fröjd att titta in på din blogg, vilket arbete du lägger ner

Ha en fortsatt bra kväll
mvh

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

11 november 2011 09:21

Vilken lyckost du är. Jag är sockerberoende så jag har svårt att motstå men nu har jag varit utan sötsaker i 5 dagar ;)

Tack för dina snälla och gulliga ord ;) Vad glad jag blir. Du är så välkommen in. Jag lägger ner lite mer tid än jag orkar så ibland måste jag ta bloggvila

Ha en jättefin dag
kram

 
Sussi

Sussi

10 november 2011 20:50

Så mycket gott du bjuder på i inlägget. Det ser riktigt läskande ut! En mysig fikastund har ni haft som vanligt :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

11 november 2011 09:20

Ja du det är lite svårt att motstå rena plågeriet ;))

Ha en jättefin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

11 november 2011 07:48

Mysigt att se dina bilder och vilka fantastiska tårtor! Hur skulle man kunna stå emot??

Det måste vara trevligt att få en liten kontakt med de som ska ta över ert hus. Det blir inte så "anonymt" då när ni vet vilka som bor där i fortsättningen. Många säljer och har inte en aning. Det tycker jag ska kännas lite konstigt ... Men, sålt är sålt!

Ha en fin dag! Det är ju en lite speciell dag med datumet 11-11-11 !

Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 november 2011 09:19

Kul att du tycker det min vän. Jag har motstått sött nu i 5 dagar och det känns fantastiskt. Det blir se men inte röra ;))

Ja du det känns bra att det är såna fina ungdomar som flyttar in i huset. Dom ville även mäta lite.

Ha en fin dag själv på detta speciella datum

Varm kram

 
Pisan

Pisan

11 november 2011 08:52

Ååååhhh vad mumsiga saker att stoppa i sig! Blir sååå himla sugen :-)
Önskar er en fin dag! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 november 2011 09:18

Ja du det är inte lätt att motstå. Jag har motstått sötsaker nu i 5 dagar.

Ha en härlig dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards